Skocz do zawartości

Obiekt 3D: mazda rx8 ?


gorveyus

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jakis rok temu zaczalem sie bawic 3ds maxem, ale zbytnio nie mialem na to czasu. porobilem pare tutoriali ... cos mnie natchnelo zeby wreszcie zrobic cos swojego, bez tutoriali. no i postanowilem zrobic jakies auto :) jakies pol roku temu przerwalem prace nad tym autem (bo nie wiem czy to mozna nazwac mazdą RX8 :D ) bo stracilem ochote na meczenie sie z tym

 

prosze mi pomoc bo nie wiem co mam teraz z tym robic strasznie duzo mi powychodzilo tych kropek :) (nie pamietam jak to sie nazywa ;p ) prosze powiedziec co mam zrobic ...

 

bede wdzieczny jesli ktos przygarnie moj model na chwile i poprawi moje bledy

 

przypominam ... jest to moj pierwszy model nie liczac tutoriali, wiec prosze o wyrozumialosc :)

 

tylrx8gf0.th.jpg

przodrx8af0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hm.. no wygląda to dośc hardcorowo .... no ale tak to już jest z pierwszymi modelami:) Co do porady to radził bym zrobić go na nowo, poprowadzić proste linie, załorzyć sobie limit z 1-5k poly (uwierz mi jak się w mesh smotha wpakujesz a niewiesz jak on działa to będzie ci cięrzko.) i mesh smotha daj dopiero jak zkonczysz te 5k pole. Potem możesz porobić detale itp.

 

Przynajmniej ja tak to robie :P :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ;] ... tak wlasnie podejrzewalem ze bede musial to robic od nowa (nawet blueprinty krzywo mi wyszly chyba

acha ... mam jeszcze 1 pytanie : czy da sie robic jakos prosciej (jakimis skrotami klawiszowymi) laczenie tych kropek i tworzenie kolejnych liń ... bo na ktoryms z video tutoriali koles to robic tak ze nie zkumalem ocb ... a ja sie teraz mecze z napierw dodawaniem tych kropek a pozniej ich laczeniem :/

 

PS : a co do mesh smootha to nie wiem czemu ale usunal mi sie z listy modyfikacji i wygladzil mi sie normalny wyglad :/ i przez to sie pogubilem w duzej mierze :/ ok ... to auto idzie do zakladki "ŻAL" :) zaczynam robic inne ;] tylko boje sie ze znow to samo sie stanie :/ macie jakies porady dla mnie zeby kolejny model nie skonczyl tak samo jak ten ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie chodzi ci o funkcje Cut, jesli pracujesz pod editable poly. I rzeczywiscie dobrym zwyczajem jest mieć ją pod skrotem klawiszowym.

Z dorbych rad, porob sobie pare prostych modeli i zobacz jak działa meshsmooth i jak nalezy robic siatke pod niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ... 1. jak przypisac taki skrót klawiszowy ??

2. tylko nie wiem czy mi sie oplaca kontynuowac próby dokonczenia tego modelu, bo i tak mocno go zespulem i zeby upozadkowac ta siatke to musialbym spedzic przy tym noce ;|

3. napiszcie jakich skrótów klawiszowych wy uzywacie ? ktore funkcjie sa najbardziej przydatne

4. opiszcie mi mniej wiecej dzialanie tego meshsmooth .. dla mnie to zwykle wygladzanie :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca chodziło mi o poprawienie siatki, bo to się już nie opłaca. Popraw jedynie geomoetrię, walnij jakąś teksturkę, tło i to wszystko, nie musisz go nawet renderować, chodzi o trening.

 

Od niedawna męczę się z postaciami ludzkimi i widzę jakieś efekty (pierwsze nie przypominały nawet alienów).

 

A jeśli chodzi o mesh smooth, dzieli całą siatkę w taki sposób, że jeśli nie masz zdefiniowanych smoothing groups, wychodzą tysiące niepotrzebnych poly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o mesh smooth, dzieli całą siatkę w taki sposób, że jeśli nie masz zdefiniowanych smoothing groups, wychodzą tysiące niepotrzebnych poly.

 

em.... no... nie jest to za dobry opis tego czym MS jest.

 

hmmm ... 1. jak przypisac taki skrót klawiszowy ??

 

Customize > Customize User Interface > Keyboard

 

4. opiszcie mi mniej wiecej dzialanie tego meshsmooth .. dla mnie to zwykle wygladzanie

 

troszke o tym już jest na sieci, i na tym forum, musisz poszukać. np http://www.onnovanbraam.com/ ma niezle opisane techniki polymodelingu.

 

3. napiszcie jakich skrótów klawiszowych wy uzywacie ? ktore funkcjie sa najbardziej przydatne

 

na to jest jeden sposób, obserwoj ktorych funkcji najczesciej uzywasz przy modelowaniu, na nich najwiecej traci sie czasu na klikaniu i dlatego warto przypisac pod klawisze. Dla mnie podstawa to Loop, Ring, Cut i Target Weld.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności