Jacek12 Napisano 22 Listopad 2003 Napisano 22 Listopad 2003 jak zapisać najlepiej animacje W plikach tga żeby uzykac jak najlepszą jakość animacji czy w innych pozdrwiam Jacek 12
VGT Napisano 22 Listopad 2003 Napisano 22 Listopad 2003 Ja klatki animacji przy renderowaniu zapisuję do TIFF\'a z kompresją \"LZW\". Z tego, co gdzieś czytałem (czyli pewien nie jestem :] ) jest to kompresja bezstratna a pliki nie są zbyt duże. No a potem kompresja do Div-X\'a ale ja używam najczęściej dwuprzebiegowej.
VGT Napisano 23 Listopad 2003 Napisano 23 Listopad 2003 To takie moje skrzywienie, lubie materiały wyrenderowane mieć w jak najlepszej jakości na wypadek, gdyby kiedyś miały być potrzebne. Jeśliby miało się okazać, że potrzebuję jakiś stary render w bardzo dobrej jakości, to wolę wygrzebać TIFF\'a z archiwalnej CD-R (bo jakoś wszystko archiwizuję, żeby dysku nie zawalało), niż ponownie renderować. Ale fakt, że to takie moje skrzywienie ;) więc można naturalnie inaczej.
Bacry Napisano 24 Listopad 2003 Napisano 24 Listopad 2003 Ja robię to w jpg za to jakość wybieram na 100%. Jednak nie rozmumiem twoje skrzywienia VGT :), chyba nie renderujesz tego w większej rozdzielczości?
Bacry Napisano 24 Listopad 2003 Napisano 24 Listopad 2003 Tylko, że TIFF\'y zajmują mniej miejsca niz bmp :D
Bacry Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 A 5 minut animacji to cholernie dużo. Jak na możliwości domorosłych animatorów :D I jeszcze dodam, że te 65 Kb przy jpg to też czasami ciężko osiągnąć. Często mi się zdażało że rozmiar był tak około 130 Kb. Tutaj bardzo wiele zależy od tego co jest na obrazie (jak bardzo jest skomplikowany). Każdy ma jakieś ulubione metody i z nich korzysta. Ja też przecież używam jpg\'a.
Pazur Napisano 28 Listopad 2003 Napisano 28 Listopad 2003 Zawsze powinno sie renderowac klatki do formatu bez straty jakosci jak np. tiff czy tga. Ja uzywam tga, tiff pamieta jeszcze jakies ustawienia do druku, dpi, ktore przy renderowaniu animacji nie sa potrzebne. Jesli renderujecie do .jpg to juz macie kompresowane, potem przy wypuszczanie divx jest to kompresowane drugi raz i zawsze jest szansa na pojawienie sie jakis artefaktow. W dodatku jpg nie nadaja sie do zadnej postprodukcji. Wystarczy zmienic kontrast, kolor, pobawic sie krzywymi, albo nalozyc kilka warstw na siebie nie mowiac juz o przepuszczaniu przez kanal alpha, ktory jest jpg - tego sie po prostu nie da zrobic. Jesli faktycznie nic kompletnie nie robicie z klatkami po renderingu, a potem i tak ma byc z tego divx to pewnie to nie szkodzi, ale taki material z jpg do niczego innego sie nie nadaje. Zdecydowanie polecam bezstratny format kompresji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się