Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

 

Jak już wspomniałem jestem początkującym użytkownikiem, zacząłem od tworzenia grafik na potrzeby gier - dokładnie GTA Vice City - takie tam proste modele budynków składające się box - ów oblanych teksturą.

Korzystam z 3d studio max 8. Wiadomo nieraz budynki są bardziej złożone

i muszę połączyć ze sobą kilaka elementów (używałem opcji group

i assembly ) tylko po wyeksportowaniu modelu do formatu który obsługuje gra modele były rozdzielane a niestety model musi być jednolity. Jak inaczej mogę połączyć ze sobą kilka obiektów? Proszę o pomoc i przepraszam jeśli umieściłem temat w niewłaściwym dziele.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak już wspomniałem jestem początkującym użytkownikiem, zacząłem od tworzenia grafik na potrzeby gier - dokładnie GTA Vice City

 

no to jako początkujący - wysoko ustawiłes poprzeczkę

Napisano
moze attach w edit poly jeżeli dobrze Cię zrozumiałem

 

 

Niestety nie pomogło.

Może jest jeszcze jakiś inny sposób. To, że zgrupowane modele się rozłączają po eksporcie do formatu gry (.dff używam plug-inu ) dotyczy również formatów, które oferuje program od samego początku np. *.3ds

Napisano
Niestety nie pomogło.

Może jest jeszcze jakiś inny sposób. To, że zgrupowane modele się rozłączają po eksporcie do formatu gry (.dff używam plug-inu ) dotyczy również formatów, które oferuje program od samego początku np. *.3ds

 

to moze jesli chcesz miec zlozone budynki po prostu je wymodeluj, najprosciej poloczysz 2boxy za pomoca funkcji brigde

Napisano
to moze jesli chcesz miec zlozone budynki po prostu je wymodeluj, najprosciej poloczysz 2boxy za pomoca funkcji brigde

 

Jestem początkującym, prosiłbym o dokładniejsze opisanie mi lokalizacji tej funkcji.

Napisano

Czytałem jeszcze gdzieś o funkcji, która nazywała się jakoś w stylu - compare...

łączy ona obiekty na stałe "skleja" ( właśnie to czego potrzebuję ) tylko nie mogę jej nigdzie znaleźć. Myślę, że to mogłoby mi pomóc ale nie wiem gdzie jest.

Napisano

Po użyciu attach, użyj funkcji Weld, by połaczyć wierzchołki bryły. Czasem będziesz musiał też pokroić niektóre face'y, by to sie dało zrobić.

O wszystkim poczytaj w pomocy programu, którą możesz ściągnąć ze strony producenta oprogramowania:

http://autodesk.com

  • Confused 1
Gość kris max
Napisano

Spróbuj może funkcji boolean. To jest tak wybierasz "Utilities "potem wciskasz przycisk "Collapse" dalej pod "Single object" zaznaczasz "Boolean" i wybierasz "Union". Potem zaznaczasz obydwa obiekty jakie chcesz połączyć i klikasz "Collapse selected". Nie wiem czy to pomorze bo niestety nie sprawdzałem ale spróbować możesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności