demode Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 Witam mam nadzieje ze mnie ktos podpowie jak zrobic zebatke rowerowa. Probowalem wg jednego tutoriala powielic splajna w ksztalcie "zeba" w arrayu ale mi sie wszystko jakos dziwnie rozjezdza. Sadze ze na swoje mozliwosci probowalem wszystkiego wiec dlatego zwracam sie do Was o pomoc. Mile widziany bylby jakis przejzysty tutorial. Z gory dzieki
vv3k70r Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 zasadniczo toczy sie taka z walca stalowego, nastepnie ustawia na frezarce bokiem i wycina o okreslona ilosc obrotow na dziurkaczu kolejna szczeline uzyskujac zebatke... ale gdyby sprobowal zaznaczyc co drugi poly na obwodzie walca i extrudnal to bys byl blisko :), bevel tez sie dobrze sprawdza...
demode Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Napisano 14 Czerwiec 2007 probowalem malo realistycznie wyglada :(
pecet Napisano 14 Czerwiec 2007 Napisano 14 Czerwiec 2007 prosty pomysł (powinno się udać aczkolwiek nie próbowałem): 1. tworzysz duży cylinder (dosyć płaski) 2. Tworzysz mały cylinder, albo inny kształt jaki mają te "wcięcia" 3. Ustawiasz ten mały cylinder na środku u góry tego dużego cylindra, tak jak chcesz żeby były te wycięcia 4.dla tego małego cylindra ustawiasz pivoit point w środku dużego cylindra (np. za pomocą align) 5. obracasz mały cylinder z wciśniętym shiftem o odpowiedni kąt, i wpisujesz w okienko ile razy ma skopiować 6. edytujesz w edit poly jeden mały cylinder i przyłączasz reszte małych cylinderków za pomocą attach 7. zaznaczasz duży cylinder > boolean> pick object wybierasz małe cylinderki...i gotowe :D 8. jak sie uda to stawiasz piwo za to że sie tak rozpisałem :p edit: "realistyczność" zależy od tego jakim kształtem będziesz wycinał ... oczywiście to tylko jeden z wielu sposobów
Hynol Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu.
piksar Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu. dobrze gada a te krzywe w środku pieknie mozna laczyc, dzielic, mnozyc funkcja boolean w podmenu spline
vv3k70r Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Hynol dobrze gada, co to wogole jest: "Obiekt wyglada malo realistycznei w maxie?" obiekt wyglada tak jak go kto wyklika, jakie klikanie-taki realizm :)
Rekomendowane odpowiedzi