demode Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 Witam mam nadzieje ze mnie ktos podpowie jak zrobic zebatke rowerowa. Probowalem wg jednego tutoriala powielic splajna w ksztalcie "zeba" w arrayu ale mi sie wszystko jakos dziwnie rozjezdza. Sadze ze na swoje mozliwosci probowalem wszystkiego wiec dlatego zwracam sie do Was o pomoc. Mile widziany bylby jakis przejzysty tutorial. Z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 zasadniczo toczy sie taka z walca stalowego, nastepnie ustawia na frezarce bokiem i wycina o okreslona ilosc obrotow na dziurkaczu kolejna szczeline uzyskujac zebatke... ale gdyby sprobowal zaznaczyc co drugi poly na obwodzie walca i extrudnal to bys byl blisko :), bevel tez sie dobrze sprawdza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demode Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2007 probowalem malo realistycznie wyglada :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 prosty pomysł (powinno się udać aczkolwiek nie próbowałem): 1. tworzysz duży cylinder (dosyć płaski) 2. Tworzysz mały cylinder, albo inny kształt jaki mają te "wcięcia" 3. Ustawiasz ten mały cylinder na środku u góry tego dużego cylindra, tak jak chcesz żeby były te wycięcia 4.dla tego małego cylindra ustawiasz pivoit point w środku dużego cylindra (np. za pomocą align) 5. obracasz mały cylinder z wciśniętym shiftem o odpowiedni kąt, i wpisujesz w okienko ile razy ma skopiować 6. edytujesz w edit poly jeden mały cylinder i przyłączasz reszte małych cylinderków za pomocą attach 7. zaznaczasz duży cylinder > boolean> pick object wybierasz małe cylinderki...i gotowe :D 8. jak sie uda to stawiasz piwo za to że sie tak rozpisałem :p edit: "realistyczność" zależy od tego jakim kształtem będziesz wycinał ... oczywiście to tylko jeden z wielu sposobów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 15 Czerwiec 2007 Share Napisano 15 Czerwiec 2007 Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 15 Czerwiec 2007 Share Napisano 15 Czerwiec 2007 Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu. dobrze gada a te krzywe w środku pieknie mozna laczyc, dzielic, mnozyc funkcja boolean w podmenu spline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 15 Czerwiec 2007 Share Napisano 15 Czerwiec 2007 Hynol dobrze gada, co to wogole jest: "Obiekt wyglada malo realistycznei w maxie?" obiekt wyglada tak jak go kto wyklika, jakie klikanie-taki realizm :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demode Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2007 dzieki za pomoc bede kombinowal :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi