Skocz do zawartości

Zebatka rowerowa/motorowa


demode

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nadzieje ze mnie ktos podpowie jak zrobic zebatke rowerowa. Probowalem wg jednego tutoriala powielic splajna w ksztalcie "zeba" w arrayu ale mi sie wszystko jakos dziwnie rozjezdza. Sadze ze na swoje mozliwosci probowalem wszystkiego wiec dlatego zwracam sie do Was o pomoc. Mile widziany bylby jakis przejzysty tutorial. Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zasadniczo toczy sie taka z walca stalowego, nastepnie ustawia na frezarce bokiem i wycina o okreslona ilosc obrotow na dziurkaczu kolejna szczeline uzyskujac zebatke...

 

ale gdyby sprobowal zaznaczyc co drugi poly na obwodzie walca i extrudnal to bys byl blisko :), bevel tez sie dobrze sprawdza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty pomysł (powinno się udać aczkolwiek nie próbowałem):

1. tworzysz duży cylinder (dosyć płaski)

2. Tworzysz mały cylinder, albo inny kształt jaki mają te "wcięcia"

3. Ustawiasz ten mały cylinder na środku u góry tego dużego cylindra, tak jak chcesz żeby były te wycięcia

4.dla tego małego cylindra ustawiasz pivoit point w środku dużego cylindra (np. za pomocą align)

5. obracasz mały cylinder z wciśniętym shiftem o odpowiedni kąt, i wpisujesz w okienko ile razy ma skopiować

6. edytujesz w edit poly jeden mały cylinder i przyłączasz reszte małych cylinderków za pomocą attach

7. zaznaczasz duży cylinder > boolean> pick object wybierasz małe cylinderki...i gotowe :D

8. jak sie uda to stawiasz piwo za to że sie tak rozpisałem :p

 

edit: "realistyczność" zależy od tego jakim kształtem będziesz wycinał

 

... oczywiście to tylko jeden z wielu sposobów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu.

 

dobrze gada

a te krzywe w środku pieknie mozna laczyc, dzielic, mnozyc funkcja boolean w podmenu spline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności