Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam mam nadzieje ze mnie ktos podpowie jak zrobic zebatke rowerowa. Probowalem wg jednego tutoriala powielic splajna w ksztalcie "zeba" w arrayu ale mi sie wszystko jakos dziwnie rozjezdza. Sadze ze na swoje mozliwosci probowalem wszystkiego wiec dlatego zwracam sie do Was o pomoc. Mile widziany bylby jakis przejzysty tutorial. Z gory dzieki

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zasadniczo toczy sie taka z walca stalowego, nastepnie ustawia na frezarce bokiem i wycina o okreslona ilosc obrotow na dziurkaczu kolejna szczeline uzyskujac zebatke...

 

ale gdyby sprobowal zaznaczyc co drugi poly na obwodzie walca i extrudnal to bys byl blisko :), bevel tez sie dobrze sprawdza...

Napisano

prosty pomysł (powinno się udać aczkolwiek nie próbowałem):

1. tworzysz duży cylinder (dosyć płaski)

2. Tworzysz mały cylinder, albo inny kształt jaki mają te "wcięcia"

3. Ustawiasz ten mały cylinder na środku u góry tego dużego cylindra, tak jak chcesz żeby były te wycięcia

4.dla tego małego cylindra ustawiasz pivoit point w środku dużego cylindra (np. za pomocą align)

5. obracasz mały cylinder z wciśniętym shiftem o odpowiedni kąt, i wpisujesz w okienko ile razy ma skopiować

6. edytujesz w edit poly jeden mały cylinder i przyłączasz reszte małych cylinderków za pomocą attach

7. zaznaczasz duży cylinder > boolean> pick object wybierasz małe cylinderki...i gotowe :D

8. jak sie uda to stawiasz piwo za to że sie tak rozpisałem :p

 

edit: "realistyczność" zależy od tego jakim kształtem będziesz wycinał

 

... oczywiście to tylko jeden z wielu sposobów

Napisano

Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu.

Napisano
Strasznie skomplikowane te wasze metody :). Create->Shape->Star - ustawiamy R i r oraz points - ilość zębów. Fillet radius zależnie od potrzeby, przydaje się zmniejszenie interpolacji krzywej. Zależnie od tego jakie chcemy mieć zęby, zmieniamy vertexy na cornery i odpowiednio chamferujemy. Extrude. Można dodać jeszcze wewnątrz krzywe dla wycięcia odpowiedniego kształtu.

 

dobrze gada

a te krzywe w środku pieknie mozna laczyc, dzielic, mnozyc funkcja boolean w podmenu spline

Napisano

Hynol dobrze gada, co to wogole jest: "Obiekt wyglada malo realistycznei w maxie?" obiekt wyglada tak jak go kto wyklika, jakie klikanie-taki realizm :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.