gientekwl Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 hey... Ja z takim małym pytankiem. Zainstalowałem maxa 9, oraz w nim zaimplementowanego mentala v3.5. Wiedziałem, że FG jest inne, ale, że aż na tyle to nie... Czemu nie ma ustawień radiusów ? Chyba se bez tego nie poradzę. Aha... Czy mógłby ktoś opisać działanie nowych [słyszałem, że wspaniałych] materiałów mentalowskich arch&design ? Pozdrawiam i liczę na pozytywną odpowiedź.
greg_jg Napisano 15 Czerwiec 2007 Napisano 15 Czerwiec 2007 Odnośnie pierwszego: http://img440.imageshack.us/img440/2558/untitled1jl1.jpg Odnośnie drugiego: http://www.mymentalray.com/mymr_downloads/architectural-library.pdf , albo otwórz "3ds Max 9 Reference" i 3ds Max 9 Reference>Material Editor, Materials and Maps>Materials>mental ray Materials>Arch & Desing Material (mental ray) Każda opcja dokładnie opisana razem z obrazkami. 3ds Max Reference Twoim przyjacielem. ;)
gientekwl Napisano 15 Czerwiec 2007 Autor Napisano 15 Czerwiec 2007 Dzięki stary. A tak na marginesie... skoro są mentalowskiej produkcji materiały , gotowe co mnie strasznie cieszy to polecacie używania ich ? Bo koniecznie chciałbym zrezygnować z dgs'a... który wręcz katuje mojego proca.
greg_jg Napisano 16 Czerwiec 2007 Napisano 16 Czerwiec 2007 Dwie główne (moim zdaniem) różnice między DGS`em, a Arch & Design`em to: 1. Arch & Design zapewnia poprawniejszy model fizyczny materiału, którego praktycznie nie można złamać (chyba, że będziesz używać GI/FG i zmienisz wartość "FG/GI multiplier" z 1,0 na jakąś inną.). 2. Znacznie szybsze glossy reflections, które w dodatku mogą być interpolowane. Osobna kontrolka do redukcji ziarna ("Glossy Samples"), czego w DGS`ie nie było, tu trzeba regulować już sampling całej sceny co jest dość (!) kłopotliwe. Dopiero później pojawił się osobny shader "mib_glossy_reflection", w którym mogłeś już kontrolować m.in. sample, ale powodował tyle problemów, że dostał w max`ie "hidden". Warto również wspomnieć o BRDF, wbudowanym w materiał i regulowanym z jego poziomu AO i ciekawostce "Round corners". ;) Dlatego Arch & Design powinien być używany w sytuacjach, w których będziesz mógł to wykorzystać, szczególnie (jak sama nazwa wskazuje) w wizualizacjach architektonicznych, ponieważ znacznie łatwiej uzyskasz dobry efekt korzystając z Arch & Design niż z DGS`a.
gientekwl Napisano 16 Czerwiec 2007 Autor Napisano 16 Czerwiec 2007 tak sądziłem ;) Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się