Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hey...

 

Ja z takim małym pytankiem. Zainstalowałem maxa 9, oraz w nim zaimplementowanego mentala v3.5. Wiedziałem, że FG jest inne, ale, że aż na tyle to nie... Czemu nie ma ustawień radiusów ? Chyba se bez tego nie poradzę.

 

Aha...

Czy mógłby ktoś opisać działanie nowych [słyszałem, że wspaniałych] materiałów mentalowskich arch&design ? Pozdrawiam i liczę na pozytywną odpowiedź.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Odnośnie pierwszego: http://img440.imageshack.us/img440/2558/untitled1jl1.jpg

 

Odnośnie drugiego: http://www.mymentalray.com/mymr_downloads/architectural-library.pdf , albo otwórz "3ds Max 9 Reference" i 3ds Max 9 Reference>Material Editor, Materials and Maps>Materials>mental ray Materials>Arch & Desing Material (mental ray)

Każda opcja dokładnie opisana razem z obrazkami.

 

 

3ds Max Reference Twoim przyjacielem. ;)

Napisano

Dzięki stary. A tak na marginesie... skoro są mentalowskiej produkcji materiały , gotowe co mnie strasznie cieszy to polecacie używania ich ? Bo koniecznie chciałbym zrezygnować z dgs'a... który wręcz katuje mojego proca.

Napisano

Dwie główne (moim zdaniem) różnice między DGS`em, a Arch & Design`em to:

1. Arch & Design zapewnia poprawniejszy model fizyczny materiału, którego praktycznie nie można złamać (chyba, że będziesz używać GI/FG i zmienisz wartość "FG/GI multiplier" z 1,0 na jakąś inną.).

2. Znacznie szybsze glossy reflections, które w dodatku mogą być interpolowane. Osobna kontrolka do redukcji ziarna ("Glossy Samples"), czego w DGS`ie nie było, tu trzeba regulować już sampling całej sceny co jest dość (!) kłopotliwe. Dopiero później pojawił się osobny shader "mib_glossy_reflection", w którym mogłeś już kontrolować m.in. sample, ale powodował tyle problemów, że dostał w max`ie "hidden".

Warto również wspomnieć o BRDF, wbudowanym w materiał i regulowanym z jego poziomu AO i ciekawostce "Round corners". ;)

 

 

Dlatego Arch & Design powinien być używany w sytuacjach, w których będziesz mógł to wykorzystać, szczególnie (jak sama nazwa wskazuje) w wizualizacjach architektonicznych, ponieważ znacznie łatwiej uzyskasz dobry efekt korzystając z Arch & Design niż z DGS`a.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności