Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

mam problem - tworze postac czworonozna - robota. Zrigowalem sobie jedna z konczyn, ustawilem IK + limity, zlinkowalem to wszystko razem - wszystko dziala tak jak chcialem. Sklonowalem sobie jedna z konczyn o 180 stopni i jest ok, problem pojawia sie w momencie kiedy chce obrocic konczyne o 90stopni - wszystko sie rozsypuje - konczyna nie chce ustawic sie pod rownym ( 90 stopniowym) kątem - jest to moja pierwsza proba rigowania i animacji wiec domyslam sie, ze to jakis detal albo cos przeoczylem - w kazdym razie nei moge dojsc do tego jak to poprawnie zrobic.

 

Z gory dzieki,

hejah

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ze tak spytam z clonowales czy z mirrorowales? Jak sklonowales to WROC i zmierroruj sobie z zaznaczona opcja MIRROR IK limits.

Napisano
  • Autor

Mirorowalem z opcja 'mirror IK limits' - wiadomo. Tyle, ze problem jest przy probie obrotu o 90stopni, a nei jak w przypadku mirrora o 180.

 

Hejah

Napisano

Mozesz to pokazac? Bo nie bardzo rozumiem...

 

Co rozumiesz przez "obracanie", bo raz mam wrazenie, ze obracanie IK, a raz, ze zwykle zginanie nogi.

 

I jaki soft, bo tego nie powiedziales.

 

Screen bylby bonusem.

Napisano
  • Autor

Screena wrzuce pozniej bo nadaje z pracy, ale w kazdym razie chodzi o to, ze mam postac ktora ma cztery mechaniczne konczyny - zrigowalem jedna z nich, reszte przedtem usunalem i teraz chce skopiowac ta zrigowana 3 razy - mirrorowanie wychodzi ok, ale pozostale dwie konczyny musze obrocic o 90stopni zeby dopasowac je do korpusu.

Nie chodzi mi o zginanie tylko o sklonowanie calego obiektu (obiekty + bonesy).

Calosc robie w maxie 8.

 

siema!

Napisano

ustaw solver plane, max nie wymysli samemu jaka jest skretnosc lokalna dla wychylenia zerowego, wiec glupieje, jak to zwykle w eulerze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności