Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko ;)

 

Mam w głowie pewien projekt. Chciałbym zrobić coś, czego wcześniej nie robiłem, mianowicie animacja stworka.

Na początek oczywiście będzie to zwykłe chodzenie, potem dojdą skomplikowane akcje. Chciałbym jednak od podstaw się przygotować, tj. jak go najpierw dobrze wymodelować, jakich zasad się trzymać, zna ktoś może jakieś artykuły na ten temat?

 

Druga sprawa: animacja. Przy użyciu jakiego(ich) programu ja wykonać?

I tutaj sprzydałyby się jakieś video-tutoriale. Macie może jakieś źródła, skąd można pobrać? A jeżeli są komercyjne to tytuły :)

 

Dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nikt z wymiataczy nie pomaga to może ja coś podpowiem :D

 

modeluj postaci w T-pose - z rozlozonymi rekami i ewentualnie nogami

tam gdzie mesh będzie się zginał musisz zrobić dodatkowe podziały (kolana, łokcie, palece itd) co najmniej 3

nie rób nadmiernie rozciągniętych polygonów, i jak się da to wymodeluj wszystko z czworokątów :), unikaj trójkątów i wielokątów

(wczoraj wymodelowałem postać i ma po jednym trójkącie na spodniej strone stopy i jestem załamany :P)

 

twarz musi być w pozycji naturalnej bez jakichś expresji, i najlepiej zrób loopy tak jak się je powinno robić ;) to potem łatwiej będzie animować buźke i same będą sie tworzyły laught lines :)

 

to na razie tyle jak coś mie się przyppomni to dopisze :D

Napisano

z tego co wiem to nauka animacji (dobrej animacji) to są lata pracy, testów, obserwacji... najtrudniej będzie Ci opanować rozłożenie poszczególnych ruchów w czasie trwania animacji - mówiąc prościej, opanować sztukę animacji tak żeby podnoszenie ręki trwało 10 klatek a nie 30 (co spowoduje nienaturalne wydłużenie czasu trwania ruchu).

 

moja rada: ucz się na prostych obiektach: skacząca kulka, skacząca kulka i przeszkoda, tocząca kulka i dwie przeszkody itp.

 

kiedy już dojdziesz do tego, że kulka będzie poruszać się idealnie, dodaj drugą kulkę i animuj takiego bałwanka, potem kolejno rączki i na końcu dopiero chód postaci.

 

nie łap się od razu za animacje postaci bo na ogól więcej popełnisz błędów niż nauczysz się czegoś pożytecznego.

 

Pozdrawiam

Napisano

no i podstawa to obserwacja, usmiechasz sie przed lustrem to widzisz ktore partie skory/miesni zaciesniaja sie bardziej a ktore mniej, ktore sie unosza a ktore pozostaja na swoim miejscu naciagajac mesh

 

reka jak sie unosi to najpierw np. lokiec a pozniej nadgarstek,

 

obserwuj ludzi dookola, bo patrzac na siebie sam zaczniesz dzialac "mechanicznie" hehehe

 

powodzenia

Napisano

Dzięki ;)

 

Hm, czyli rozumiem, wszystko robić w standardowym maxie, bez żadnych pluginów. No cóż, do pewnego momentu myślałem, że są jakieś pomocnicze narzędzia :)

 

Najpierw zacznę chyba od skaczącej piłeczki, w sumie na wykonanie projektu mam prawie rok, więc powinienem się wyrobić :)

 

A może jakiś prosty tutorial zapoznający mnie z funkcjami maxa, jeżeli chodzi o animacje ktoś ma?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności