Por@szek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Enviro wcale nie jest latwiejsze od postaci. Organiczne podelowanie jest trudniejsze od prymitywnego ( bazujacego na prymitywach). Sadze ze poziom trudnosci jest mniej wiecej taki sam. Problem poelga tylko ze postacie czlowieka sa generalnie trudne do wykonania ze wzgledu na to ze percepcja oka jest przyzwyczajona do wiodku czlowieka przez co o wiele latwiej wychwytuje niuanse anatomii, badz kolorystyki skory itd. czasem nawet trudne do okreslenia stad czasami odpowiedzi w stylu niby okej ale jednak cos nie gra. Po za tym jezeli porownujesz enviro z charsami. Ja osobiscie uznaje podzial na charsy i reszte, a ta reszta to dla mnie wlasnie enviro, czyli proscie wszystko bez postaci. Wiec jezeli nadal uwazasz ze envi jest latwiejsze to moze ci przyblize jak to wyglada: Charsy - umiejetnosc, modelowania postaci, od czlowieka przez potworki n abakteriach skonczywszy ( nie smiac sie, wiece jak trudno zrobic bakterie, albo wsze mimo ze bakteria nie jest?), znajomosc biegla anatomi, umiejetnosc malowania textur reczna jak i uzywania foto, tworzenie normali, color map, specularow alpha i inacandescence ( ewentualnie AO). Umiejetnosc rigowania a co za tym idzie tworzenia poprawnych loopow. Umiejetnosc mapowania do uzyskania porpawnego checkera. Podstawy animacji. Kononcepty, design postaci. (jak oczyms zapomnialem to sorki) Envi - umiejetnosc tworzenia blockoutow, design leveli, umiejetnosc tworzenia map: color, spec, normal, incandescence, AO, light, alpha. Umiejetnosc rozwiazywania problemow zwiazanych z wykorzystywania alphy 1 i 32 bitowej. Mapowanie - uzywajac setow textur, poza 0-1, w 0-1, Umiejetnosc modelowania zarowno prymitywnego ( lvl przykladowo jak twoj) jak i rowniez organicznego -> drzewa, samochody, rzezby. Umiejetnosc tworzenia normali : z highpoly, sculpt, z textury. Koncepty i design ( sciany, lokacje). Umiejetnosc oddania atmosfery poprzez odpowiednie oswietlenie i dobor kolorow. Umiejetnosc uzywania foto jak i recznego malowania textur. Imiejetnosc tworzenia animowanych textur ( przez animowanie textury, badz animowanie UV) rigowanie takich rzeczy jak modele kabli, samochodow, flag czy zaslon ( praca zawieszenia w samochodzie itd). Umiejetnosc tworzenia LOD (w postaciach tez) umiejetnosc tworzenia destruction modelu postaci (rzadziej, ale coraz czesciej) czy pojazdu. Umiejtnosc odpowiedniego ustawienia pivota ( nie wiem jak w psotaciach) do otwierania drzwi, skrecania kol. I masa rzeczy o ktorych zapomnialem. Dlatego co napisalem wyzej nie uwazam ze charsy sa trudniejsze od envi. Sa poprostu inne. A zrobienie dobrego envi jest tak samo trudne jak zrobienie dobrej postaci. Jak zrobisz cos takiego jak tutaj na bitwe to owszem, moze wydawac sie ze latwe. Ale wyobraz sobie ze masz taka sytuacje : Masz zrobic lokacje, a'la fallout ale neich jeden budynek bedzie przykladem : Rozwalona 4 pietrowa kamienica a'la ta z Bill'a Cosbiego ( pamietacie go jeszcze, prawda??) Rozwalony dach, widac pietra i klatke schodowa z rozwalonymi schodami. Budynek z czerwonej cegly z rzezbieniami, rozwalone szyby zwisajace drzwi/okna. Pelno gruzu, jakis ogien w niektorych rogach budynku, meble zabawki, jakas martwa, rozszarpana na pol postac. Cieknaca woda z lazienki na pietro nizej. Od parteru do 1 pietra na okolo wije sie bluszcz, natomiast w piwnicy masz maszyne pompujaca jakis plyn, caly czas dziala wiec rusza sie i para z niej bucha ( jak lokomotywa). Do tego na parter wjechala z impetem ciezarowka, ktora explodowala po rozwaleniu sciany ( wiec masz pelno krwi i kawalkow cial). W ktoryms z okien na 2 pietrze masz ustawiony karabin maszynowy otoczony workami z piaskiem.Wszystko masz zrobic o zmroku ale aby budynek nie byl za ciemny, ani za jasny. I jak teraz to wyglada? Nadal prosto?:) Do charsow i do envi potrzebne sa rozne umiejetnosci i rozna wiedza. Ale to ze oko ludzkie jest przyzwyczajone do ludzkiego wygladu wcale nie znaczy ze nie zarejestruje dziwnego wygladu ciezarowki po wybuchu, czy tez za jasnego budynku ktory jest bez proadu bo przeciez skrzynka elektryczna przed domem skrzy sie iskrami wiec nie dziala :)
KLICEK Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 nie ma co dzielic grafiki na postacie, otoczenie, czy tez game art i jakas inne dziedzine, grafika 3d to grafika 3d, wszystko trzeba umiec. Z tym ze w gamearcie jeszcze specjalizacja przechodzi, w innych dziedzinach niestety juz nie :/ latwo sie przejechac
Por@szek Napisano 4 Lipiec 2007 Napisano 4 Lipiec 2007 Specjalizacje to masz w duzych studiach, w malych musisz umiec wszystko. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się