xeav Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Pixar właśnie wydał długo oczekiwaną wersję 2.0 RenderMana dla programu Autodesk Maya. Głównymi zmianami w wersji 2.0 są nowe efekty kamery, point based GI i przede wszystkim kompatybilność z Maya 8.5 Cenę za jedną licencję ustalono na 995 USD. Producent deklaruje kompatybilność nowego produktu z systemami Windows XP i MacOS X. [link]
mathix Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 No ciekawie, zobaczymy jak to wyjdzie. Wersja 1.0 całkiem ładnie integrowała się z Mayą, do tego Rendermanowskie technologie były dostępne w bardziej cywilizowanej formie. RMfM to próba walki o rynek mniejszych użytkowników, ale wątpię żeby mieli szanse z mentalem. Ale cóż, przetestować będzie warto.
mathix Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Renderman for Maya tylko pod Mayę, jak sama nazwa wskazuje. RAT (teraz chyba zmienił nazwę na Renderman Studio) to zestaw pluginów pod Maykę, czyli jest tylko pod Mayę. Natomiast są też eksportery geometrii napisane pod inne programy graficzne. Jak się znasz rib-ach to pewnie będziesz śmigać, ale w przeciwnym razie... Jeśli interesuje Cię ten standard poszukaj info o darmowych rendererach z rodziny Rendermana np. 3Delight albo Pixie.
piotrek Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 W RAT stricte pod Maykę był jedynie MTOR (plug łączący Maya-Renderman). W skład pakietu wchodziły jeszcze Slim (edytor shaderów) Alfred i it. Były to aplikacje standalone. Można było sobie zrobić scenkę w dowolnym programie, wyeksportować do RIB'a, zrobić shaderki w SLIM'ie i sobie to połączyć edytując RIB'a np. w Notepadzie :) Później rendernąć na RenderMan Pro Server, który także jest Standalone. Mając tego MTOR'a i Maykę, wszystko robiło się w Maya, łącznie z shaderkami (ponieważ SLIM otiwerał się jako edytor w okienku w Maya, w pełni zintegrowany) i z zapuszczaniem renderingu na renderfarmę. Teraz zamiast RAT'a mamy RM Studio: https://renderman.pixar.com/products/tools/studio.html, podobnie jak RAT, ale miast MTOR'a jest RenderMan for Maya Pro
mathix Napisano 28 Czerwiec 2007 Napisano 28 Czerwiec 2007 Racja. Slim, Alfred i It chodzą bez Mayki. Najciekawszy z programów to Slim - do budowania shaderów, ale są też inne wizualne softy (darmowe) do budowania tego celu. Z MTOR-em dochodziło też kilka fajnych opcji do Mayi, np możliwość renderowania krzywych, czy sprawne CSG.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się