Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Pixar właśnie wydał długo oczekiwaną wersję 2.0 RenderMana dla programu Autodesk Maya. Głównymi zmianami w wersji 2.0 są nowe efekty kamery, point based GI i przede wszystkim kompatybilność z Maya 8.5

Cenę za jedną licencję ustalono na 995 USD. Producent deklaruje kompatybilność nowego produktu z systemami Windows XP i MacOS X.

 

[link]

 

gr8qg.jpg

 

 

rat_v2.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No ciekawie, zobaczymy jak to wyjdzie. Wersja 1.0 całkiem ładnie integrowała się z Mayą, do tego Rendermanowskie technologie były dostępne w bardziej cywilizowanej formie. RMfM to próba walki o rynek mniejszych użytkowników, ale wątpię żeby mieli szanse z mentalem. Ale cóż, przetestować będzie warto.

Napisano

Renderman for Maya tylko pod Mayę, jak sama nazwa wskazuje. RAT (teraz chyba zmienił nazwę na Renderman Studio) to zestaw pluginów pod Maykę, czyli jest tylko pod Mayę. Natomiast są też eksportery geometrii napisane pod inne programy graficzne. Jak się znasz rib-ach to pewnie będziesz śmigać, ale w przeciwnym razie...

 

Jeśli interesuje Cię ten standard poszukaj info o darmowych rendererach z rodziny Rendermana np. 3Delight albo Pixie.

Napisano

W RAT stricte pod Maykę był jedynie MTOR (plug łączący Maya-Renderman).

W skład pakietu wchodziły jeszcze Slim (edytor shaderów) Alfred i it. Były to aplikacje standalone.

Można było sobie zrobić scenkę w dowolnym programie, wyeksportować do RIB'a, zrobić shaderki w SLIM'ie i sobie to połączyć edytując RIB'a np. w Notepadzie :)

Później rendernąć na RenderMan Pro Server, który także jest Standalone.

Mając tego MTOR'a i Maykę, wszystko robiło się w Maya, łącznie z shaderkami (ponieważ SLIM otiwerał się jako edytor w okienku w Maya, w pełni zintegrowany) i z zapuszczaniem renderingu na renderfarmę.

 

Teraz zamiast RAT'a mamy RM Studio: https://renderman.pixar.com/products/tools/studio.html, podobnie jak RAT, ale miast MTOR'a jest RenderMan for Maya Pro

Napisano

Racja. Slim, Alfred i It chodzą bez Mayki. Najciekawszy z programów to Slim - do budowania shaderów, ale są też inne wizualne softy (darmowe) do budowania tego celu.

 

Z MTOR-em dochodziło też kilka fajnych opcji do Mayi, np możliwość renderowania krzywych, czy sprawne CSG.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.