Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam pytnie jak zrobić fale uderzeniową po eksplozji bomby? (soft+pomysł)

Oczywiście chodzi mi o taką szpanerską jak z filmów, a nie realistyczny zwykły podmuch:p

Dziękuję

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No jak szpanerską to faktycznie particle i dobry compositing. Zależnie od stylu jaki chcesz uzyskać. Np. jak chcesz zrobić taką świecącą się, energetyczną, to wyrenderuj cząsteczki jako linie z motion blurem i dodaj kilka warstw glowa w compositingu.

  • Like 1
Napisano

Chodzi ci o to, jak zrobić materiał, jak wygenerować cząsteczki, czy o wszystko?

 

Jeśli o same cząsteczki, bez shaderów itp., w helpie Houdiniego był tutorial, jak zrobić taką falę. Możesz sobie przeczytać i ewentulanie przenieść na inny soft.

  • Like 1
Napisano

Wielkie dzięki. Zbieram właśnie jak najwięcej info o tym i to na pewno wasze sugestię bardzo się przydadzą.

mathix - chodzi mi raczej o taką falę, którą na filmach pokazują w przypadku spowolnienia czasu (bullet time:)

Jeszcze raz dzięki i oczywiście "+" for all

Napisano

Fala uderzeniowa to coś, czego nie widać! Widać to, co ta fala niesie. Ogień, to nie fala uderzeniowa, tylko płomień towarzyszący wybuchowi i niesiony przez falę.

 

Do pokazania fali potrzebujesz:

- kawałków tego, co fala rozrywa i niesie ze sobą

- pyłu (czyli tego, co powyżej w skali mikro)

- ewentualnie ognia/płomieni

- reakcji kamery na powyższe: czyli

- shaka

- przepalanie, artefaktów obiektywu od wybuchu

- zakrzywienia promieni światła w skutek zmiany gęstości powietrza (Zobacz w slowmotion końcówkę "Psów" w tej sprawie ;) )

 

ogień jest tylko dodatkiem i nie będzie się różnił od ognia z innych okoliczności. (Ja bym pozbierał trochę darmowych próbek/stocków z internetu)

 

Jak sobie to tak lub podobnie rozbijesz, będziesz wiedział jak zacząć.

 

pozdr.,

skk.

Napisano

gregorjan: SYmek podał Ci ładny przepis. Cząsteczki i compositing. Zależnie od oczekiwanego efektu + np. mayowe fluidy, albo coś innego do symulacji płynów. Jakbyś trochę uściślił: podał filmiki, albo chociaż odniósł się do jakichś filmów, lub dokładniej opisał, to będę w stanie pomóc jeśli używasz Mayi.

Napisano

Symka sluchaj, dobrze gada, najpierw musisz opisac co chcesz zobaczyc, a pozniej zdecydowac z jakich elementow musi sie skladac to co ma byc pokazane...

 

fala uderzeniowa to zjawisko opisujace proces gwaltownej zmiany cisnienia miedzy dwoma osrodkami o energi malejacej o potege wymiarow w ktorych rozchodzi sie od osrodka generujacego (czyli na powierzchni bedzie mneij traic energi niz w przestrzeni 3d, a w rurze jeszcze mniej)...

  • Like 1
Napisano

AfterBurn to renderer wolumetryczny a efekty robią artyści, którzy go używają.

Jest parę innych narzędzi, za pomocą których można uzyskać "naprawdę realistyczne FX", a AfterBurn jest z nich najprostszy/najtańszy i znacznie dłuuuużej liczy. To tyle jeśli chodzi o fakty. A co do samej wtyczki, na pewno warto spróbować, ale dobrego efektu plugin sam nie zrobi.

 

pozdr.,

sy.

  • Like 1
Napisano

Tą z Matrixa można by spróbować zrobić metacząsteczkami, ale nie koniecznie wyjdzie. Możliwe, że trzeba będzie zastosować RealFlow, żeby stworzyc taki wodny kształt.

 

Ta z Daredevila to już prostsza sprawa. To taka ściemniana fala uderzeniowa - czyli np. hardware rendered particles z Mayi i obróbka w Fusion.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności