gregorjan Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 Witam Mam pytnie jak zrobić fale uderzeniową po eksplozji bomby? (soft+pomysł) Oczywiście chodzi mi o taką szpanerską jak z filmów, a nie realistyczny zwykły podmuch:p Dziękuję
illy Napisano 2 Lipiec 2007 Napisano 2 Lipiec 2007 particle + jakies mapy z opacity acz nie wiem jak zrobic mega realistyczne http://www.max3d.pl/tut.php?id=259 to moze ci pomoze 1
mathix Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 No jak szpanerską to faktycznie particle i dobry compositing. Zależnie od stylu jaki chcesz uzyskać. Np. jak chcesz zrobić taką świecącą się, energetyczną, to wyrenderuj cząsteczki jako linie z motion blurem i dodaj kilka warstw glowa w compositingu. 1
piotrek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Chodzi ci o to, jak zrobić materiał, jak wygenerować cząsteczki, czy o wszystko? Jeśli o same cząsteczki, bez shaderów itp., w helpie Houdiniego był tutorial, jak zrobić taką falę. Możesz sobie przeczytać i ewentulanie przenieść na inny soft. 1
gregorjan Napisano 3 Lipiec 2007 Autor Napisano 3 Lipiec 2007 Wielkie dzięki. Zbieram właśnie jak najwięcej info o tym i to na pewno wasze sugestię bardzo się przydadzą. mathix - chodzi mi raczej o taką falę, którą na filmach pokazują w przypadku spowolnienia czasu (bullet time:) Jeszcze raz dzięki i oczywiście "+" for all
SYmek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Fala uderzeniowa to coś, czego nie widać! Widać to, co ta fala niesie. Ogień, to nie fala uderzeniowa, tylko płomień towarzyszący wybuchowi i niesiony przez falę. Do pokazania fali potrzebujesz: - kawałków tego, co fala rozrywa i niesie ze sobą - pyłu (czyli tego, co powyżej w skali mikro) - ewentualnie ognia/płomieni - reakcji kamery na powyższe: czyli - shaka - przepalanie, artefaktów obiektywu od wybuchu - zakrzywienia promieni światła w skutek zmiany gęstości powietrza (Zobacz w slowmotion końcówkę "Psów" w tej sprawie ;) ) ogień jest tylko dodatkiem i nie będzie się różnił od ognia z innych okoliczności. (Ja bym pozbierał trochę darmowych próbek/stocków z internetu) Jak sobie to tak lub podobnie rozbijesz, będziesz wiedział jak zacząć. pozdr., skk.
mathix Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 gregorjan: SYmek podał Ci ładny przepis. Cząsteczki i compositing. Zależnie od oczekiwanego efektu + np. mayowe fluidy, albo coś innego do symulacji płynów. Jakbyś trochę uściślił: podał filmiki, albo chociaż odniósł się do jakichś filmów, lub dokładniej opisał, to będę w stanie pomóc jeśli używasz Mayi.
vv3k70r Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Symka sluchaj, dobrze gada, najpierw musisz opisac co chcesz zobaczyc, a pozniej zdecydowac z jakich elementow musi sie skladac to co ma byc pokazane... fala uderzeniowa to zjawisko opisujace proces gwaltownej zmiany cisnienia miedzy dwoma osrodkami o energi malejacej o potege wymiarow w ktorych rozchodzi sie od osrodka generujacego (czyli na powierzchni bedzie mneij traic energi niz w przestrzeni 3d, a w rurze jeszcze mniej)... 1
evarcha Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 tylko wtyczka do MAXa AfterBurn robi naprawdę realistyczne FX, ale nie jest taki prosty, są w necie tutki... 1
SYmek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 AfterBurn to renderer wolumetryczny a efekty robią artyści, którzy go używają. Jest parę innych narzędzi, za pomocą których można uzyskać "naprawdę realistyczne FX", a AfterBurn jest z nich najprostszy/najtańszy i znacznie dłuuuużej liczy. To tyle jeśli chodzi o fakty. A co do samej wtyczki, na pewno warto spróbować, ale dobrego efektu plugin sam nie zrobi. pozdr., sy. 1
gregorjan Napisano 3 Lipiec 2007 Autor Napisano 3 Lipiec 2007 hmm..za bardzo zasugerowałem tą bombą. Chodziło mi raczej o samą falę w spowolnieniu niż wybuch. Fragment daredevil kiedy gość leci żeby złapać pałkę: http://youtube.com/watch?v=-Allbg0uK7Y (1:35). matrix-tu bardziej bańka z wodą, ale zawsze coś: (1:15) Lub jeżeli ktoś nie chce czekać:
mathix Napisano 4 Lipiec 2007 Napisano 4 Lipiec 2007 Tą z Matrixa można by spróbować zrobić metacząsteczkami, ale nie koniecznie wyjdzie. Możliwe, że trzeba będzie zastosować RealFlow, żeby stworzyc taki wodny kształt. Ta z Daredevila to już prostsza sprawa. To taka ściemniana fala uderzeniowa - czyli np. hardware rendered particles z Mayi i obróbka w Fusion.
Rekomendowane odpowiedzi