Napisano 2 Lipiec 200717 l Witam Mam pytnie jak zrobić fale uderzeniową po eksplozji bomby? (soft+pomysł) Oczywiście chodzi mi o taką szpanerską jak z filmów, a nie realistyczny zwykły podmuch:p Dziękuję
Napisano 2 Lipiec 200717 l particle + jakies mapy z opacity acz nie wiem jak zrobic mega realistyczne http://www.max3d.pl/tut.php?id=259 to moze ci pomoze
Napisano 3 Lipiec 200717 l No jak szpanerską to faktycznie particle i dobry compositing. Zależnie od stylu jaki chcesz uzyskać. Np. jak chcesz zrobić taką świecącą się, energetyczną, to wyrenderuj cząsteczki jako linie z motion blurem i dodaj kilka warstw glowa w compositingu.
Napisano 3 Lipiec 200717 l Chodzi ci o to, jak zrobić materiał, jak wygenerować cząsteczki, czy o wszystko? Jeśli o same cząsteczki, bez shaderów itp., w helpie Houdiniego był tutorial, jak zrobić taką falę. Możesz sobie przeczytać i ewentulanie przenieść na inny soft.
Napisano 3 Lipiec 200717 l Autor Wielkie dzięki. Zbieram właśnie jak najwięcej info o tym i to na pewno wasze sugestię bardzo się przydadzą. mathix - chodzi mi raczej o taką falę, którą na filmach pokazują w przypadku spowolnienia czasu (bullet time:) Jeszcze raz dzięki i oczywiście "+" for all
Napisano 3 Lipiec 200717 l Fala uderzeniowa to coś, czego nie widać! Widać to, co ta fala niesie. Ogień, to nie fala uderzeniowa, tylko płomień towarzyszący wybuchowi i niesiony przez falę. Do pokazania fali potrzebujesz: - kawałków tego, co fala rozrywa i niesie ze sobą - pyłu (czyli tego, co powyżej w skali mikro) - ewentualnie ognia/płomieni - reakcji kamery na powyższe: czyli - shaka - przepalanie, artefaktów obiektywu od wybuchu - zakrzywienia promieni światła w skutek zmiany gęstości powietrza (Zobacz w slowmotion końcówkę "Psów" w tej sprawie ;) ) ogień jest tylko dodatkiem i nie będzie się różnił od ognia z innych okoliczności. (Ja bym pozbierał trochę darmowych próbek/stocków z internetu) Jak sobie to tak lub podobnie rozbijesz, będziesz wiedział jak zacząć. pozdr., skk.
Napisano 3 Lipiec 200717 l gregorjan: SYmek podał Ci ładny przepis. Cząsteczki i compositing. Zależnie od oczekiwanego efektu + np. mayowe fluidy, albo coś innego do symulacji płynów. Jakbyś trochę uściślił: podał filmiki, albo chociaż odniósł się do jakichś filmów, lub dokładniej opisał, to będę w stanie pomóc jeśli używasz Mayi.
Napisano 3 Lipiec 200717 l Symka sluchaj, dobrze gada, najpierw musisz opisac co chcesz zobaczyc, a pozniej zdecydowac z jakich elementow musi sie skladac to co ma byc pokazane... fala uderzeniowa to zjawisko opisujace proces gwaltownej zmiany cisnienia miedzy dwoma osrodkami o energi malejacej o potege wymiarow w ktorych rozchodzi sie od osrodka generujacego (czyli na powierzchni bedzie mneij traic energi niz w przestrzeni 3d, a w rurze jeszcze mniej)...
Napisano 3 Lipiec 200717 l tylko wtyczka do MAXa AfterBurn robi naprawdę realistyczne FX, ale nie jest taki prosty, są w necie tutki...
Napisano 3 Lipiec 200717 l AfterBurn to renderer wolumetryczny a efekty robią artyści, którzy go używają. Jest parę innych narzędzi, za pomocą których można uzyskać "naprawdę realistyczne FX", a AfterBurn jest z nich najprostszy/najtańszy i znacznie dłuuuużej liczy. To tyle jeśli chodzi o fakty. A co do samej wtyczki, na pewno warto spróbować, ale dobrego efektu plugin sam nie zrobi. pozdr., sy.
Napisano 3 Lipiec 200717 l Autor hmm..za bardzo zasugerowałem tą bombą. Chodziło mi raczej o samą falę w spowolnieniu niż wybuch. Fragment daredevil kiedy gość leci żeby złapać pałkę: http://youtube.com/watch?v=-Allbg0uK7Y (1:35). matrix-tu bardziej bańka z wodą, ale zawsze coś: (1:15) Lub jeżeli ktoś nie chce czekać:
Napisano 4 Lipiec 200717 l Tą z Matrixa można by spróbować zrobić metacząsteczkami, ale nie koniecznie wyjdzie. Możliwe, że trzeba będzie zastosować RealFlow, żeby stworzyc taki wodny kształt. Ta z Daredevila to już prostsza sprawa. To taka ściemniana fala uderzeniowa - czyli np. hardware rendered particles z Mayi i obróbka w Fusion.