rooki Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Jak chcę np. postawić jedną figurę na drugą to jej położenie muszę zmieniać i w widoku top, front, left i perspective bo inaczej jak np. zmieniałbym położenie figury tylko w jednym widoku to zawsze potem wyjdzie, że jest ona za daleko, za blisko, nie jest dokładnie nad drugą figurą itd. - czy to normalne - bo jest to kłopotliwe jak trzeba ustawiać położenie figury w 4. widokach ? Jeżeli tworzymy ludka to potem robimy szkielet dla niego żeby mógł się poruszać, a jak to jest w przypadku pojazdów - przecież nie nałożymy na nie ludzkiego szkieletu żeby się poruszały ?
piksar Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 no niestety praca w 3D wymaga nabrania pewnych nawyków i umiejetnosci korzystania z kilku viewportów.
piotrek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Wystarczy generalnie w trzech widokach, albo nawet w dwóch :) Jak sama nazwa wskazuje, w grafice 3D operujesz w trzech wymiarach. Jeżeli tworzymy ludka to potem robimy szkielet dla niego żeby mógł się poruszać, a jak to jest w przypadku pojazdów - przecież nie nałożymy na nie ludzkiego szkieletu żeby się poruszały ? Poczytaj o tzw. riggowaniu, czyli przygotowywaniu obiektu do animacji. Jak się przekonasz, do auta też czasami można stworzyć szkielet.
rooki Napisano 3 Lipiec 2007 Autor Napisano 3 Lipiec 2007 aha czyli dobrze robię, dzięki - a do auta można stworzyć szkielet - tzn. zmodyfikować ludzki szkielet czy nanieść jakoś punkty na auto i szkielet zostanie automatycznie stworzony ?
piotrek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 Z tym szkieletem do auta to nie tak. Poczytaj o rigging'u.
rooki Napisano 3 Lipiec 2007 Autor Napisano 3 Lipiec 2007 Rigging (ang.) to w grafice 3D przygotowanie obiektu (najczęściej organicznego) do animacji. Polega na wyposażenie obiektu w kości połączone w łańcuchy kinematyczne, ustalenie hierarchii poszczególnych kości i ich nazw oraz ustawienie weight maps dla odpowiednich partii siatki. Pozwala animatorowi na odpowiednią kontrolę nad obiektem. Czyli do auta wstawiamy kości ?
piksar Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 poczytac miales w helpie do 3Dmax F1 klawisz nie w wikipedii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się