Napisano 3 Lipiec 200717 l Jak chcę np. postawić jedną figurę na drugą to jej położenie muszę zmieniać i w widoku top, front, left i perspective bo inaczej jak np. zmieniałbym położenie figury tylko w jednym widoku to zawsze potem wyjdzie, że jest ona za daleko, za blisko, nie jest dokładnie nad drugą figurą itd. - czy to normalne - bo jest to kłopotliwe jak trzeba ustawiać położenie figury w 4. widokach ? Jeżeli tworzymy ludka to potem robimy szkielet dla niego żeby mógł się poruszać, a jak to jest w przypadku pojazdów - przecież nie nałożymy na nie ludzkiego szkieletu żeby się poruszały ?
Napisano 3 Lipiec 200717 l no niestety praca w 3D wymaga nabrania pewnych nawyków i umiejetnosci korzystania z kilku viewportów.
Napisano 3 Lipiec 200717 l Wystarczy generalnie w trzech widokach, albo nawet w dwóch :) Jak sama nazwa wskazuje, w grafice 3D operujesz w trzech wymiarach. Jeżeli tworzymy ludka to potem robimy szkielet dla niego żeby mógł się poruszać, a jak to jest w przypadku pojazdów - przecież nie nałożymy na nie ludzkiego szkieletu żeby się poruszały ? Poczytaj o tzw. riggowaniu, czyli przygotowywaniu obiektu do animacji. Jak się przekonasz, do auta też czasami można stworzyć szkielet.
Napisano 3 Lipiec 200717 l Autor aha czyli dobrze robię, dzięki - a do auta można stworzyć szkielet - tzn. zmodyfikować ludzki szkielet czy nanieść jakoś punkty na auto i szkielet zostanie automatycznie stworzony ?
Napisano 3 Lipiec 200717 l Autor Rigging (ang.) to w grafice 3D przygotowanie obiektu (najczęściej organicznego) do animacji. Polega na wyposażenie obiektu w kości połączone w łańcuchy kinematyczne, ustalenie hierarchii poszczególnych kości i ich nazw oraz ustawienie weight maps dla odpowiednich partii siatki. Pozwala animatorowi na odpowiednią kontrolę nad obiektem. Czyli do auta wstawiamy kości ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto