Hideo Napisano 3 Lipiec 2007 Share Napisano 3 Lipiec 2007 Mam prosty model 3d składajacy sie z jednej bryly. W edycji pomagalem sobie duzo teselacja i narobilem mnostwo zbednych wielokatow. Chcialbym przepuscic model przez algorytm ktory usunie wszystkie zbedne wielokaty zachowujac geometrie obiektu. Jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 3 Lipiec 2007 Share Napisano 3 Lipiec 2007 możesz spróbować optimize 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hideo Napisano 3 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 3 Lipiec 2007 Thx, co za szybkosc! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sisio Napisano 4 Lipiec 2007 Share Napisano 4 Lipiec 2007 Imho najlepsze efekty i tak da ręczne usuwanie zbędnej geometrii. Optimize potrafi działać...dziwnie. S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Finder Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 Witam, mam kilka pytań na temat optymalizacji siatki high poly do low poly w 3ds maxie 9. xeav wspomniał o modyfikatorze optimize, Sisio o ręcznym usuwaniu niepotrzebnych krawędzi, werteksów i polygonów. Czy jest jakiś sposób, aby optymalizacja bardzo zagęszczonej siatki przebiegała w miarę szybko? Modyfikator optimize robi wiele dziwnych rzeczy, dzieli i usuwa z jakimś dziwnym algorytmem, co w wyniku daje dosyć widoczną stratę jakości. Ręczne czyszczenie przy bardzo zagęszczonej siatce (ok 60 k face'ów, a mogłoby być gdzieś 20~30k) jest niezmiernie czasochłonne. Zastanawiałem się nad stosowaniem połączonej metody, tj zaznaczenie grupy polygonów i optimize, następnie convert to editable poly i znowu optimize na kolejnej grupie polygonów. Mam takie pytanko, czy znacie jakieś inne metody, które dają najmniejszą stratę jakości, przy najbardziej zoptymalizowanej siatce, lub inne metody optymalizacji siatki? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 12 Luty 2008 Share Napisano 12 Luty 2008 Wiesz, moim zdaniem to już lepiej wymodelować od nowa model low poly mając oczywiście na polu ten high poly, tak na pewno będzie szybko, bo będziesz widział kształt, siatkę i w ogóle co i jak zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się