Napisano 3 Lipiec 200717 l Mam prosty model 3d składajacy sie z jednej bryly. W edycji pomagalem sobie duzo teselacja i narobilem mnostwo zbednych wielokatow. Chcialbym przepuscic model przez algorytm ktory usunie wszystkie zbedne wielokaty zachowujac geometrie obiektu. Jak to zrobic?
Napisano 4 Lipiec 200717 l Imho najlepsze efekty i tak da ręczne usuwanie zbędnej geometrii. Optimize potrafi działać...dziwnie. S.
Napisano 12 Luty 200817 l Witam, mam kilka pytań na temat optymalizacji siatki high poly do low poly w 3ds maxie 9. xeav wspomniał o modyfikatorze optimize, Sisio o ręcznym usuwaniu niepotrzebnych krawędzi, werteksów i polygonów. Czy jest jakiś sposób, aby optymalizacja bardzo zagęszczonej siatki przebiegała w miarę szybko? Modyfikator optimize robi wiele dziwnych rzeczy, dzieli i usuwa z jakimś dziwnym algorytmem, co w wyniku daje dosyć widoczną stratę jakości. Ręczne czyszczenie przy bardzo zagęszczonej siatce (ok 60 k face'ów, a mogłoby być gdzieś 20~30k) jest niezmiernie czasochłonne. Zastanawiałem się nad stosowaniem połączonej metody, tj zaznaczenie grupy polygonów i optimize, następnie convert to editable poly i znowu optimize na kolejnej grupie polygonów. Mam takie pytanko, czy znacie jakieś inne metody, które dają najmniejszą stratę jakości, przy najbardziej zoptymalizowanej siatce, lub inne metody optymalizacji siatki? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Napisano 12 Luty 200817 l Wiesz, moim zdaniem to już lepiej wymodelować od nowa model low poly mając oczywiście na polu ten high poly, tak na pewno będzie szybko, bo będziesz widział kształt, siatkę i w ogóle co i jak zrobić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto