goral Napisano 4 Lipiec 2007 Napisano 4 Lipiec 2007 jak eksportować mape z texture editor żeby później otworzyć ją w photoshop? Gdy w teksture editor daje "stamp" to on eksportuje do pliku jpg jednak razem z kolorowym obrazkiem. Jak zrobic eksport samej mapy żeby nie było tego kolorowego jpg z cyferkami..?????????
blood_brother Napisano 4 Lipiec 2007 Napisano 4 Lipiec 2007 Musisz podmienić ten kolorowy obrazek na jakiś inny, jednobarwny. Nie pamiętam w tej chwili gdzie to się robiło, a nie mam zainstalowanego iksesaja. O tutaj jest http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11899 od 155 postu
goral Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 Dzieki brother, tylko teraz mi powiedz jak zaimportowac pomalowaną mape do xsi gdyż po imporcie mój obiekt wcale nie jest pomalowany.......;/
blood_brother Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Musisz jeszcze nadać obiektowi materiał z tą mapą.
goral Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 no teraz działa jednak znowu mały problem, a nawet dwa: 1. gdy robie mape to on rozciaga mójk ształt do wielkości kolorowego obrazka i później jak pomaluje go w photoshopie to nie pasuje do końca tak jak ma pasować. Jak zachowac oryginalny kształt obiektu gdy ładuje go do Texture Editor? 2. gdy pomaluje w PS to musze wyrzucić pózniej te żółte kreski (żółte kreski na czarnym tle-kształt mapy)gdyż po załadowaniu pomalowanej mapy do XSI one są widoczne na obiekcie. Jest na to jakis inny sposób? Kolejny problem: Do Texture editor wkłądam pomalowaną mape ale po renderze nic nie ma na obiekcie. W widoku Textured na obiekcie jest pomalowane ale po renderze nie ma........
blood_brother Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Mapy w edytorze żeby się nie rozjeżdżały, muszą być kwadratowe np. 1024x1024. Co do żółtych kresek to ja to robię mniej więcej tak: obrazek z rozłożoną siatką wędruje do ps'a jako warstwa wierzchnia w trybie multiply, o ile dobrze pamiętam, a samą teksturę maluję na niższych warstwach. A gdy już skończę wyłączam warstwę z siatką i zapisuję obrazek. Mapa w texture editorze to nie tekstura na obiekcie. Masz zmapowany jakiś obiekt do którego masz już namalowaną texturkę. Tworzysz dla tego obiektu materiał, dajmy na to phong, i do kanału diffuse przypisujesz wcześniej przygotowaną texturę. I o ile dobrze pamiętam po tym zabiegu podmieni się też tło w edytorze tekstur na teksturę przypisaną do obiektu.
goral Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 Co do żółtych kresek to ja to robię mniej więcej tak: obrazek z rozłożoną siatką wędruje do ps'a jako warstwa wierzchnia w trybie multiply, o ile dobrze pamiętam, a samą teksturę maluję na niższych warstwach. A gdy już skończę wyłączam warstwę z siatką i zapisuję obrazek.. Co znaczy tryb multiple? Nie rozumiem malowania na niżeszej warstwie. Przecierz ta górna warstwa zasłania ci dolną i nie widzisz co namalowałeś....
blood_brother Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Dobra, szybki kurs. 1. Otwierasz szopa i ładujesz obrazek z rozłożoną siatką (zakładam, że są to żółte linie na czarnym tle). 2. Wchodzisz Image/Adjustments, gdzie wybierasz Desaturate (Shift+Ctrl+U) 3. Wchodzisz Image/Adjustments, gdzie wybierasz Brightness/Contrast... i podkręcasz kontrast od 60 w górę. 4. Wchodzisz Image/Adjustments, gdzie wybierasz Invert (Ctrl+I). 5. Wchodzisz Layer, gdzie wybierasz duplicate. 6. W okienku z warstwami wybierasz nową warstwę i w tym samym okienku zmieniasz tryb krycia z normalnego na multiply. 7. Wyłączasz warstwę na dole. 8. Między warstwą z siatką, a wyłączoną wstawiasz nowe warstwy na których malujesz teksturę. 9. Po zakończeniu malowania wyłączasz warstwę z siatką i zapisujesz. 10. Jeżeli wszystko poszło ok, to mamy piękną teksturę bez siatki. Chyba wszystko dobrze napisałem. Jakby coś nie działało to pisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się