Wafer Napisano 9 Lipiec 2007 Napisano 9 Lipiec 2007 Witam. Od niedawna pracuję w 3ds max 8 i mimo paru książek i tutoriali nigdzie nie mogę znaleźć opcji/funkcji ręcznego tworzenia polygonu z wybranych punktów. Nie wiem jak to wyjaśnić... wiec napiszę naprawdę 'po polsku' 1.Zaóżmy że mam BOX'a który jak wiadomo ma 8 wierzchołków, przechodzę w tryb edycji Mesh, wybieram Vertex, i usuwam dwa sąsiednie wierzchołki, no i w ten czas pojawia się dziura, znikają dwie ściany... no i chcę tutaj wstawić płaszczyzną, żeby powstał trójkąt z każdej strony zabudowany... czyli chcę połączyć w jedną ścianę te wierzchołki które się łączyły z tymi usuniętymi... 2.Albo inaczej, chcę zaznaczyć 4 dowolne punkty i połączyć je w jedną ścianę... Mam nadzieję ze mnie zrozumiecie, nie potrafię inaczej tego wytłumaczyć, z góry przepraszam a to pewnie długie pytanie, oraz dziękuję za odpowiedz :)
dariusz Napisano 9 Lipiec 2007 Napisano 9 Lipiec 2007 convert to poly> i w panelu poligonów opcja create
Wafer Napisano 9 Lipiec 2007 Autor Napisano 9 Lipiec 2007 convert to poly> i w panelu poligonów opcja create Dzięęęęęęęęęęki :D Naprawdę ku*ę czasu tego szukałem :)
blax1 Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 wiatm znalazlem ten temacikm i mam do niego pytanie gdy chce polaczyc wyskakuje mi info ''Illegal new face'' macie jakis pomysly jakby to obejsc
blinq Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Widocznie geometria jest zła. Wszystkie vertexy muszą się łączyc z następnymi edge'm. Nie wiem jak to wyjasnic po ludzku :/ W każdym badz razie, jeżeli wybierasz vertexy do nowego face'a to pomiedzy nimi nie może być żadnych dziur w siatce. i pamietaj, żeby wybierać je po kolei, zodnie z ruchem wskazowek zegara.
blax1 Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 tak to wyglada.... http://s5.tinypic.com/144429l.jpg
La R Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Ten drugi obiekt jest dokładną kopią pierwszego jak dobrze widzę w takim wypadku odwróć normalne ścianek ( poligony ) za pomocą flip. A tak w ogóle szybciej będzie użyć funkcji Bridge dla krawędzi ( edge ).
blax1 Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 LA R : tak tak wlasnie tak jest jeden kopia drugiego,ale jak zrobie bridge to wychodzi mi cos takiego a chodzilo by mi bardziej o plaszczeyzne a nie zby laczyly sie po przekatnej... http://s5.tinypic.com/22x1yf.jpg Dariusz: bawisz sie Eschera ...nie wiem o co chodzi ? (tak dla wytlumaczenia to bawie sie 3dsm od kilku dni i staram sie go rozgrysc :) ) bo jest dla mnie czarna magia
La R Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Czyli wszystko jest w jakim najlepszym porządku po prostu zrób jak Ci napisałem czyli odwróć normalne tego drugiego obiektu - zaznaczasz dany poligon i klikasz na flip w Twoim przypadku, żeby tylko połączyć to wystarczy odwrócić ten przylegający do krawędzi na której operujesz.
Rekomendowane odpowiedzi