Napisano 9 Lipiec 200717 l Witam. Od niedawna pracuję w 3ds max 8 i mimo paru książek i tutoriali nigdzie nie mogę znaleźć opcji/funkcji ręcznego tworzenia polygonu z wybranych punktów. Nie wiem jak to wyjaśnić... wiec napiszę naprawdę 'po polsku' 1.Zaóżmy że mam BOX'a który jak wiadomo ma 8 wierzchołków, przechodzę w tryb edycji Mesh, wybieram Vertex, i usuwam dwa sąsiednie wierzchołki, no i w ten czas pojawia się dziura, znikają dwie ściany... no i chcę tutaj wstawić płaszczyzną, żeby powstał trójkąt z każdej strony zabudowany... czyli chcę połączyć w jedną ścianę te wierzchołki które się łączyły z tymi usuniętymi... 2.Albo inaczej, chcę zaznaczyć 4 dowolne punkty i połączyć je w jedną ścianę... Mam nadzieję ze mnie zrozumiecie, nie potrafię inaczej tego wytłumaczyć, z góry przepraszam a to pewnie długie pytanie, oraz dziękuję za odpowiedz :)
Napisano 9 Lipiec 200717 l Autor convert to poly> i w panelu poligonów opcja create Dzięęęęęęęęęęki :D Naprawdę ku*ę czasu tego szukałem :)
Napisano 25 Marzec 200916 l wiatm znalazlem ten temacikm i mam do niego pytanie gdy chce polaczyc wyskakuje mi info ''Illegal new face'' macie jakis pomysly jakby to obejsc
Napisano 25 Marzec 200916 l Widocznie geometria jest zła. Wszystkie vertexy muszą się łączyc z następnymi edge'm. Nie wiem jak to wyjasnic po ludzku :/ W każdym badz razie, jeżeli wybierasz vertexy do nowego face'a to pomiedzy nimi nie może być żadnych dziur w siatce. i pamietaj, żeby wybierać je po kolei, zodnie z ruchem wskazowek zegara.
Napisano 25 Marzec 200916 l Ten drugi obiekt jest dokładną kopią pierwszego jak dobrze widzę w takim wypadku odwróć normalne ścianek ( poligony ) za pomocą flip. A tak w ogóle szybciej będzie użyć funkcji Bridge dla krawędzi ( edge ).
Napisano 25 Marzec 200916 l LA R : tak tak wlasnie tak jest jeden kopia drugiego,ale jak zrobie bridge to wychodzi mi cos takiego a chodzilo by mi bardziej o plaszczeyzne a nie zby laczyly sie po przekatnej... http://s5.tinypic.com/22x1yf.jpg Dariusz: bawisz sie Eschera ...nie wiem o co chodzi ? (tak dla wytlumaczenia to bawie sie 3dsm od kilku dni i staram sie go rozgrysc :) ) bo jest dla mnie czarna magia
Napisano 25 Marzec 200916 l Czyli wszystko jest w jakim najlepszym porządku po prostu zrób jak Ci napisałem czyli odwróć normalne tego drugiego obiektu - zaznaczasz dany poligon i klikasz na flip w Twoim przypadku, żeby tylko połączyć to wystarczy odwrócić ten przylegający do krawędzi na której operujesz.