Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

 

Chciałem spytać o pewną funkcje w IR a mianowicie zapisywanie ustawień. Czy jeśli włączę sobie rendering w bardzo niskiej rozdzielczości, ale z średnimi bądź wysokimi ustawieniami IR i je zapisze zaraz po liczeniu, to czy będą odpowiednio detalicznie i bez błędów odtwarzane/Loadowane z pliku jesli dam wysoką rozdzielczość?

 

(celem moim jest zwiększenie szybkości renderingu ale nie wiem czy to zapisywanie mi pomoże)

 

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz tak zrobić, ale po co zapisywać z mniejszej rozdzielczości skoro możesz zmniejszyć ilość prepassów Min rate;

 

min rate 0 - irradiance mapa renderowana w rozdzielczości takiej samej jak render

min rate -1 - irradiance mapa 2x mniejszej rozdzielczości niż rozdzielczość renderu

 

itd.

Napisano

umh. odwrotnie

 

max rate to wartość górna irradiance mapy. a min rate dolna.

 

chodzi o to że miejsca z dużą ilością detali (które kontroluje się za pomocą wartości clr,nrml,dist thresh) będą liczone z rozdzielczością max rate. natomiast te powieszchnie (gładkie lelementy, elementy nie oświetlone bezpośrednio itp) będą liczone za pomocą min rate.

 

czyli max rate -1 = irradiance mapa liczona w 2x mniejszej rozdzielczości dla detali.

 

poczytaj helpa vraya ;]

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm

 

ps. to Antialiasing jest bardzo wolny, skupił bym się na twoim miejscu na nim :)

Napisano

a odnośnie Ir map czy po wyliczeniu mapy i zapisaniu do pliku można zmienić ustawienie kamery? np z drugiej strony budynku? czy do tego potrzebne jest znowu liczenie IR map.?

Napisano

Dziekuje bardzo! To było pomocne...

 

Ale jak edytowac antyalising? ja mam ustawiony Catmull - Rom bo ŚLICZNIE moja wizka z tym wygląda i nie dziwie się że to tak zjada czas. Czy to ustawienia Adaptive Sub. wpływają na antyalising? Bo tego samplera uzywam własnie...

Napisano
a odnośnie Ir map czy po wyliczeniu mapy i zapisaniu do pliku można zmienić ustawienie kamery? np z drugiej strony budynku? czy do tego potrzebne jest znowu liczenie IR map.?
IM jest liczona dla danego widoku, więc w pełni będzie działać tylko, gdy kamera będzie ustawiona w tym samym miejscu. Możesz jednak obliczyć IM z innego widoku i połączyć obie mapy za pomocą programu dołączonego do vraya. Choć to oczywiście nie jest do końca rozwiązanie problemu. ;) To zależy od tego jak szczegółowy jest ten kolejny widok, bo można obliczyć trochę gorszą IM i połączyć ze starą. IM wzajemnie się uzupełnią.
Napisano

Można też skorzystać z opcji "Multiframe Incremental", wtedy mapa obliczona bedzie tylko dla miejsc, które były niewidoczne z poprzedniego widoku. Oczywiście jeśli kamera objeżdża scenę o 180 stopni to mapa liczona będzie prawie całkowicie od nowa, ale w przypadku nieznacznych przemieszczeń czas obliczeń dodatkowych miejsc jest znacznie niższy niż gdyby liczyć całość od nowa.

Napisano

Ponawiam moje dalsze pytanie!

 

Ale jak edytowac antyalising? ja mam ustawiony Catmull - Rom bo ŚLICZNIE moja wizka z tym wygląda i nie dziwie się że to tak zjada czas. Czy to ustawienia Adaptive Sub. wpływają na antyalising? Bo tego samplera uzywam własnie...

Napisano

dzieki ale tego helpa studiuje już od kilku dni (niestety ze słabą znajomością angielskiego)

ale czasami coś wydaje mi sie niezrozumiałe i proszę tylko o pomoc, bo chyba to forum do tego służy, jeżeli się mylę to przepraszam

Napisano
Color threshold (Clr thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map algorithm is to changes in indirect lighting. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to light changes (thus producing higher quality images).

 

Normal threshold (Nrm thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to changes in surface normals and small surface details. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to surface curvature and small details.

 

Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other.

 

W wielkim skrócie, kazdy z tych parametrów to ustawienia typu jakość/szybkość, czyli jak "czuła" jest IRM na zmiany po koleji: zmiany koloru, zmiany normali powierzchni oraz odległości.

Dokładniej ci nie powiem, bo nie ruszam tych parametrów bo za mało czasu/za wolny komp żeby testować.

I szczerze polecam internetowe słowniki angielskiego, nawet z bardzo podstawową znajomością można przetłumaczyć ten tekst.

 

pozdrawiam

Mirach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności