Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie!

 

Chciałem spytać o pewną funkcje w IR a mianowicie zapisywanie ustawień. Czy jeśli włączę sobie rendering w bardzo niskiej rozdzielczości, ale z średnimi bądź wysokimi ustawieniami IR i je zapisze zaraz po liczeniu, to czy będą odpowiednio detalicznie i bez błędów odtwarzane/Loadowane z pliku jesli dam wysoką rozdzielczość?

 

(celem moim jest zwiększenie szybkości renderingu ale nie wiem czy to zapisywanie mi pomoże)

 

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz tak zrobić, ale po co zapisywać z mniejszej rozdzielczości skoro możesz zmniejszyć ilość prepassów Min rate;

 

min rate 0 - irradiance mapa renderowana w rozdzielczości takiej samej jak render

min rate -1 - irradiance mapa 2x mniejszej rozdzielczości niż rozdzielczość renderu

 

itd.

Napisano
  • Autor

Uhm rozumiem czyli min -1 bede dawał dla 800x600 ale w takim razie co to jest MAX RATE?

Napisano

umh. odwrotnie

 

max rate to wartość górna irradiance mapy. a min rate dolna.

 

chodzi o to że miejsca z dużą ilością detali (które kontroluje się za pomocą wartości clr,nrml,dist thresh) będą liczone z rozdzielczością max rate. natomiast te powieszchnie (gładkie lelementy, elementy nie oświetlone bezpośrednio itp) będą liczone za pomocą min rate.

 

czyli max rate -1 = irradiance mapa liczona w 2x mniejszej rozdzielczości dla detali.

 

poczytaj helpa vraya ;]

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm

 

ps. to Antialiasing jest bardzo wolny, skupił bym się na twoim miejscu na nim :)

Napisano

a odnośnie Ir map czy po wyliczeniu mapy i zapisaniu do pliku można zmienić ustawienie kamery? np z drugiej strony budynku? czy do tego potrzebne jest znowu liczenie IR map.?

Napisano
  • Autor

Dziekuje bardzo! To było pomocne...

 

Ale jak edytowac antyalising? ja mam ustawiony Catmull - Rom bo ŚLICZNIE moja wizka z tym wygląda i nie dziwie się że to tak zjada czas. Czy to ustawienia Adaptive Sub. wpływają na antyalising? Bo tego samplera uzywam własnie...

Napisano
a odnośnie Ir map czy po wyliczeniu mapy i zapisaniu do pliku można zmienić ustawienie kamery? np z drugiej strony budynku? czy do tego potrzebne jest znowu liczenie IR map.?
IM jest liczona dla danego widoku, więc w pełni będzie działać tylko, gdy kamera będzie ustawiona w tym samym miejscu. Możesz jednak obliczyć IM z innego widoku i połączyć obie mapy za pomocą programu dołączonego do vraya. Choć to oczywiście nie jest do końca rozwiązanie problemu. ;) To zależy od tego jak szczegółowy jest ten kolejny widok, bo można obliczyć trochę gorszą IM i połączyć ze starą. IM wzajemnie się uzupełnią.
Napisano

Można też skorzystać z opcji "Multiframe Incremental", wtedy mapa obliczona bedzie tylko dla miejsc, które były niewidoczne z poprzedniego widoku. Oczywiście jeśli kamera objeżdża scenę o 180 stopni to mapa liczona będzie prawie całkowicie od nowa, ale w przypadku nieznacznych przemieszczeń czas obliczeń dodatkowych miejsc jest znacznie niższy niż gdyby liczyć całość od nowa.

Napisano
  • Autor

Ponawiam moje dalsze pytanie!

 

Ale jak edytowac antyalising? ja mam ustawiony Catmull - Rom bo ŚLICZNIE moja wizka z tym wygląda i nie dziwie się że to tak zjada czas. Czy to ustawienia Adaptive Sub. wpływają na antyalising? Bo tego samplera uzywam własnie...

Napisano

za co odpowiadają kolejne opcje w IR map?

clr,nrml,dist thresh

Napisano

dzieki ale tego helpa studiuje już od kilku dni (niestety ze słabą znajomością angielskiego)

ale czasami coś wydaje mi sie niezrozumiałe i proszę tylko o pomoc, bo chyba to forum do tego służy, jeżeli się mylę to przepraszam

Napisano
Color threshold (Clr thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map algorithm is to changes in indirect lighting. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to light changes (thus producing higher quality images).

 

Normal threshold (Nrm thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to changes in surface normals and small surface details. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to surface curvature and small details.

 

Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other.

 

W wielkim skrócie, kazdy z tych parametrów to ustawienia typu jakość/szybkość, czyli jak "czuła" jest IRM na zmiany po koleji: zmiany koloru, zmiany normali powierzchni oraz odległości.

Dokładniej ci nie powiem, bo nie ruszam tych parametrów bo za mało czasu/za wolny komp żeby testować.

I szczerze polecam internetowe słowniki angielskiego, nawet z bardzo podstawową znajomością można przetłumaczyć ten tekst.

 

pozdrawiam

Mirach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności