Napisano 11 Lipiec 200717 l Witajcie! Chciałem spytać o pewną funkcje w IR a mianowicie zapisywanie ustawień. Czy jeśli włączę sobie rendering w bardzo niskiej rozdzielczości, ale z średnimi bądź wysokimi ustawieniami IR i je zapisze zaraz po liczeniu, to czy będą odpowiednio detalicznie i bez błędów odtwarzane/Loadowane z pliku jesli dam wysoką rozdzielczość? (celem moim jest zwiększenie szybkości renderingu ale nie wiem czy to zapisywanie mi pomoże) Proszę o pomoc Pozdrawiam
Napisano 11 Lipiec 200717 l możesz tak zrobić, ale po co zapisywać z mniejszej rozdzielczości skoro możesz zmniejszyć ilość prepassów Min rate; min rate 0 - irradiance mapa renderowana w rozdzielczości takiej samej jak render min rate -1 - irradiance mapa 2x mniejszej rozdzielczości niż rozdzielczość renderu itd.
Napisano 11 Lipiec 200717 l Autor Uhm rozumiem czyli min -1 bede dawał dla 800x600 ale w takim razie co to jest MAX RATE?
Napisano 11 Lipiec 200717 l umh. odwrotnie max rate to wartość górna irradiance mapy. a min rate dolna. chodzi o to że miejsca z dużą ilością detali (które kontroluje się za pomocą wartości clr,nrml,dist thresh) będą liczone z rozdzielczością max rate. natomiast te powieszchnie (gładkie lelementy, elementy nie oświetlone bezpośrednio itp) będą liczone za pomocą min rate. czyli max rate -1 = irradiance mapa liczona w 2x mniejszej rozdzielczości dla detali. poczytaj helpa vraya ;] http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm ps. to Antialiasing jest bardzo wolny, skupił bym się na twoim miejscu na nim :)
Napisano 11 Lipiec 200717 l a odnośnie Ir map czy po wyliczeniu mapy i zapisaniu do pliku można zmienić ustawienie kamery? np z drugiej strony budynku? czy do tego potrzebne jest znowu liczenie IR map.?
Napisano 11 Lipiec 200717 l Autor Dziekuje bardzo! To było pomocne... Ale jak edytowac antyalising? ja mam ustawiony Catmull - Rom bo ŚLICZNIE moja wizka z tym wygląda i nie dziwie się że to tak zjada czas. Czy to ustawienia Adaptive Sub. wpływają na antyalising? Bo tego samplera uzywam własnie...
Napisano 11 Lipiec 200717 l a odnośnie Ir map czy po wyliczeniu mapy i zapisaniu do pliku można zmienić ustawienie kamery? np z drugiej strony budynku? czy do tego potrzebne jest znowu liczenie IR map.?IM jest liczona dla danego widoku, więc w pełni będzie działać tylko, gdy kamera będzie ustawiona w tym samym miejscu. Możesz jednak obliczyć IM z innego widoku i połączyć obie mapy za pomocą programu dołączonego do vraya. Choć to oczywiście nie jest do końca rozwiązanie problemu. ;) To zależy od tego jak szczegółowy jest ten kolejny widok, bo można obliczyć trochę gorszą IM i połączyć ze starą. IM wzajemnie się uzupełnią.
Napisano 11 Lipiec 200717 l Można też skorzystać z opcji "Multiframe Incremental", wtedy mapa obliczona bedzie tylko dla miejsc, które były niewidoczne z poprzedniego widoku. Oczywiście jeśli kamera objeżdża scenę o 180 stopni to mapa liczona będzie prawie całkowicie od nowa, ale w przypadku nieznacznych przemieszczeń czas obliczeń dodatkowych miejsc jest znacznie niższy niż gdyby liczyć całość od nowa.
Napisano 11 Lipiec 200717 l Autor Ponawiam moje dalsze pytanie! Ale jak edytowac antyalising? ja mam ustawiony Catmull - Rom bo ŚLICZNIE moja wizka z tym wygląda i nie dziwie się że to tak zjada czas. Czy to ustawienia Adaptive Sub. wpływają na antyalising? Bo tego samplera uzywam własnie...
Napisano 13 Lipiec 200717 l Zacytuje: poczytaj helpa vraya ;] http://www.spot3d.com/vray/help/150R...vancedimap.htm pozdrawiam
Napisano 13 Lipiec 200717 l dzieki ale tego helpa studiuje już od kilku dni (niestety ze słabą znajomością angielskiego) ale czasami coś wydaje mi sie niezrozumiałe i proszę tylko o pomoc, bo chyba to forum do tego służy, jeżeli się mylę to przepraszam
Napisano 13 Lipiec 200717 l Color threshold (Clr thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map algorithm is to changes in indirect lighting. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to light changes (thus producing higher quality images). Normal threshold (Nrm thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to changes in surface normals and small surface details. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to surface curvature and small details. Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other. W wielkim skrócie, kazdy z tych parametrów to ustawienia typu jakość/szybkość, czyli jak "czuła" jest IRM na zmiany po koleji: zmiany koloru, zmiany normali powierzchni oraz odległości. Dokładniej ci nie powiem, bo nie ruszam tych parametrów bo za mało czasu/za wolny komp żeby testować. I szczerze polecam internetowe słowniki angielskiego, nawet z bardzo podstawową znajomością można przetłumaczyć ten tekst. pozdrawiam Mirach
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto