Hideo Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Jestem totalne początkujący w modelowaniu materiałów. Mój problem: Jak zrobić materiał białej i czarnej perły? Dla uproszczenia, potrzebna mi tylko dobrze wyglądająca kulka. Żadnych innych kształtów.
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 W MODELOWANIU materiałów? 0_o Kiedy się ludzie nauczą, że jeśli chcą konkretnej odpowiedzi, to wypadałoby też podać konkretne info od siebie. Jaki renderer? VRay, FinalRender, Maxwell, Mental, Scanline?
Hideo Napisano 14 Lipiec 2007 Autor Napisano 14 Lipiec 2007 Aha, to już mnie nauczyłeś, że dużo zależy od renderera :) Scanline lub mental.
Levus Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 jak w scanline, to: -wciskasz M -wybierasz materiał pierszwszy z brzegu i bawisz się kolorami (ambient i diffuse) oraz shiness i specularity (mocny specular, shiness tak na oko to 60-75%) -możesz dać kolorową mapę jakiegoś otoczenia jako specular color, w opcjach mapy ustawiasz spherical environment, tylko naprawdę delikatnie, na specular level pewnie bardzo drobniutki noise... Jak chcesz realistyczny materiał perły to bez subsurface scatteringu np. w mentalu się nie obejdzie ze względu na to, że perła wykazuje pewną przezroczyśtość i skupia światło, hm, efektem zbliżonym do "polerowanego na twardo", błyszczącego wosku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się