Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem totalne początkujący w modelowaniu materiałów.

 

Mój problem: Jak zrobić materiał białej i czarnej perły? Dla uproszczenia, potrzebna mi tylko dobrze wyglądająca kulka. Żadnych innych kształtów.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W MODELOWANIU materiałów? 0_o Kiedy się ludzie nauczą, że jeśli chcą konkretnej odpowiedzi, to wypadałoby też podać konkretne info od siebie.

 

Jaki renderer? VRay, FinalRender, Maxwell, Mental, Scanline?

Napisano

jak w scanline, to:

-wciskasz M

-wybierasz materiał pierszwszy z brzegu i bawisz się kolorami (ambient i diffuse) oraz shiness i specularity (mocny specular, shiness tak na oko to 60-75%)

-możesz dać kolorową mapę jakiegoś otoczenia jako specular color, w opcjach mapy ustawiasz spherical environment, tylko naprawdę delikatnie, na specular level pewnie bardzo drobniutki noise...

 

Jak chcesz realistyczny materiał perły to bez subsurface scatteringu np. w mentalu się nie obejdzie ze względu na to, że perła wykazuje pewną przezroczyśtość i skupia światło, hm, efektem zbliżonym do "polerowanego na twardo", błyszczącego wosku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności