Napisano 14 Lipiec 200717 l Jestem totalne początkujący w modelowaniu materiałów. Mój problem: Jak zrobić materiał białej i czarnej perły? Dla uproszczenia, potrzebna mi tylko dobrze wyglądająca kulka. Żadnych innych kształtów.
Napisano 14 Lipiec 200717 l W MODELOWANIU materiałów? 0_o Kiedy się ludzie nauczą, że jeśli chcą konkretnej odpowiedzi, to wypadałoby też podać konkretne info od siebie. Jaki renderer? VRay, FinalRender, Maxwell, Mental, Scanline?
Napisano 14 Lipiec 200717 l Autor Aha, to już mnie nauczyłeś, że dużo zależy od renderera :) Scanline lub mental.
Napisano 16 Lipiec 200717 l jak w scanline, to: -wciskasz M -wybierasz materiał pierszwszy z brzegu i bawisz się kolorami (ambient i diffuse) oraz shiness i specularity (mocny specular, shiness tak na oko to 60-75%) -możesz dać kolorową mapę jakiegoś otoczenia jako specular color, w opcjach mapy ustawiasz spherical environment, tylko naprawdę delikatnie, na specular level pewnie bardzo drobniutki noise... Jak chcesz realistyczny materiał perły to bez subsurface scatteringu np. w mentalu się nie obejdzie ze względu na to, że perła wykazuje pewną przezroczyśtość i skupia światło, hm, efektem zbliżonym do "polerowanego na twardo", błyszczącego wosku.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto