Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem totalne początkujący w modelowaniu materiałów.

 

Mój problem: Jak zrobić materiał białej i czarnej perły? Dla uproszczenia, potrzebna mi tylko dobrze wyglądająca kulka. Żadnych innych kształtów.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 961
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W MODELOWANIU materiałów? 0_o Kiedy się ludzie nauczą, że jeśli chcą konkretnej odpowiedzi, to wypadałoby też podać konkretne info od siebie.

 

Jaki renderer? VRay, FinalRender, Maxwell, Mental, Scanline?

Napisano
  • Autor

Aha, to już mnie nauczyłeś, że dużo zależy od renderera :) Scanline lub mental.

Napisano

jak w scanline, to:

-wciskasz M

-wybierasz materiał pierszwszy z brzegu i bawisz się kolorami (ambient i diffuse) oraz shiness i specularity (mocny specular, shiness tak na oko to 60-75%)

-możesz dać kolorową mapę jakiegoś otoczenia jako specular color, w opcjach mapy ustawiasz spherical environment, tylko naprawdę delikatnie, na specular level pewnie bardzo drobniutki noise...

 

Jak chcesz realistyczny materiał perły to bez subsurface scatteringu np. w mentalu się nie obejdzie ze względu na to, że perła wykazuje pewną przezroczyśtość i skupia światło, hm, efektem zbliżonym do "polerowanego na twardo", błyszczącego wosku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności