Gość KLINKU Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 Witam, dziś ukończyłem moją pierwsza scenę w 3dsm. I zauważyłem że nie do końca wyszło jak chciałem, a co gorsza nie mam pojęcia jak uniknąć tych błędów w przyszłości. 1) rozmyta tekstura Nie mam pojęcia co jest nie tak gdy nakieruje na to miejsce kamerę [przybliżę ją] jest ok, a tak wygląda jak mydło. 2) Dziwne wyszczerbienia Powstałe pewne wyszczerbienia obiektu których tam być nie powinno. A także mam pytanie odnośnie elementu zahaczających o teksturowanie: - jak mogę [poza Photoshopem] dodać krew płynąca na wodzie? (szukałem tutoriala ale nie znalazłem). Postanowiłem dorobić w Photoshopie, ale wolałbym sie nauczyć w 3dsm. Render sceny na którym zaznaczyłem elementy o które się pytam. http://img103.imageshack.us/my.php?image=2ahu4.jpg *jedna prośba 3dsm mam 3 dzień proszę nie karcić za wykonanie sceny. **Gdyby trzeba bbyło dostarczyć dodatkowe rzeczy (siatka łodzi [na początku myślałem że model zrąbałem], ustawienia uvm map itp) to proszę napisać.
piotrek Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 Ad 2. Musisz odpowiednio ustawić/włączyć w opcjach renderera AA (antialiassing), czyli właśnie wygladzanie takich krawędzi. Ad 1. Tutaj nie bardzo wiem. Może masz małą (niewielka rozdzielczość) teksturę?
Shalivan Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 Ad 1 w materiale zawsze tak jest masz opcje blur ustawioną na 1. moze poszukaj w sieci czegoś o bump mapach ;) Ad 2 w wyszczerbieniach moze chodzi ci o antialiasing ?
Gość KLINKU Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 moze poszukaj w sieci czegoś o bump mapach ;) bump ustawiony na 30% Może masz małą (niewielka rozdzielczość) teksturę? Właśnie nie tekstura nie dość ze ta sama co w innych miejscach lodki to jeszcze rozdzielczość w moim odczuciu odpowiednia - 982x618 jak do takiego typu prac. Co do AA - poszukam dzięki za pomoc. A nie chcąc zakładając nowego tematu - czytam o renderingu rożne strony i natchnąłem sie na mental ray, i v ray. Z treści stron wynikają sprzeczne informacje co do tego czy są one zawarte w 3dsm czy nie. Mógłby mi ktoś przybliżyć to zagadnienie? a jeśli nie są zintegrowane z 3dsm czy istnieje możliwość nabycia w Polsce? [ktoś to dystrybuuje?]
piotrek Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 mental bodajże jest w maxie zaimplementowany od wersji 6. Jeśli masz maxa 8 lub 9 to na pewno masz także mental ray'a. Musisz go tylko włączyć. vray to oddzielny plugin renderujący, jeśli chcesz go mieć, musisz sobie kupić (nie wiem gdzie) albo pobrać wersję demo ze strony producenta - http://chaosgroup.com
Temporal Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 Z racji ze jetem mentalowcem to polecam mentala :P Jak cos to na GG moge nauczyc podstaw tego silnika renderujacego :].
Gość KLINKU Napisano 22 Lipiec 2007 Napisano 22 Lipiec 2007 dziękuje serdecznie, już odezwałem się [nie mógłbym przepościć takiej okazji] temat uważam za wyczerpany!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się