Jump to content

Problem z teksturami w scenie


Recommended Posts

Guest KLINKU
Posted

Witam, dziś ukończyłem moją pierwsza scenę w 3dsm.

I zauważyłem że nie do końca wyszło jak chciałem, a co gorsza nie mam pojęcia jak uniknąć tych błędów w przyszłości.

 

1) rozmyta tekstura

Nie mam pojęcia co jest nie tak gdy nakieruje na to miejsce kamerę [przybliżę ją] jest ok, a tak wygląda jak mydło.

 

2) Dziwne wyszczerbienia

Powstałe pewne wyszczerbienia obiektu których tam być nie powinno.

 

A także mam pytanie odnośnie elementu zahaczających o teksturowanie:

 

- jak mogę [poza Photoshopem] dodać krew płynąca na wodzie? (szukałem tutoriala ale nie znalazłem).

Postanowiłem dorobić w Photoshopie, ale wolałbym sie nauczyć w 3dsm.

 

Render sceny na którym zaznaczyłem elementy o które się pytam.

 

http://img103.imageshack.us/my.php?image=2ahu4.jpg

 

 

*jedna prośba 3dsm mam 3 dzień proszę nie karcić za wykonanie sceny.

 

**Gdyby trzeba bbyło dostarczyć dodatkowe rzeczy (siatka łodzi [na początku myślałem że model zrąbałem], ustawienia uvm map itp) to proszę napisać.

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Ad 2. Musisz odpowiednio ustawić/włączyć w opcjach renderera AA (antialiassing), czyli właśnie wygladzanie takich krawędzi.

Ad 1. Tutaj nie bardzo wiem. Może masz małą (niewielka rozdzielczość) teksturę?

Posted

Ad 1 w materiale zawsze tak jest masz opcje blur ustawioną na 1. moze poszukaj w sieci czegoś o bump mapach ;)

 

Ad 2 w wyszczerbieniach moze chodzi ci o antialiasing ?

Guest KLINKU
Posted

moze poszukaj w sieci czegoś o bump mapach ;)

 

bump ustawiony na 30%

 

Może masz małą (niewielka rozdzielczość) teksturę?

Właśnie nie tekstura nie dość ze ta sama co w innych miejscach lodki to jeszcze rozdzielczość w moim odczuciu odpowiednia - 982x618 jak do takiego typu prac.

 

Co do AA - poszukam dzięki za pomoc.

 

A nie chcąc zakładając nowego tematu - czytam o renderingu rożne strony i natchnąłem sie na mental ray, i v ray.

Z treści stron wynikają sprzeczne informacje co do tego czy są one zawarte w 3dsm czy nie.

Mógłby mi ktoś przybliżyć to zagadnienie? a jeśli nie są zintegrowane z 3dsm czy istnieje możliwość nabycia w Polsce? [ktoś to dystrybuuje?]

Posted

mental bodajże jest w maxie zaimplementowany od wersji 6. Jeśli masz maxa 8 lub 9 to na pewno masz także mental ray'a. Musisz go tylko włączyć.

vray to oddzielny plugin renderujący, jeśli chcesz go mieć, musisz sobie kupić (nie wiem gdzie) albo pobrać wersję demo ze strony producenta - http://chaosgroup.com

Guest KLINKU
Posted

dziękuje serdecznie, już odezwałem się [nie mógłbym przepościć takiej okazji] temat uważam za wyczerpany!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy