Napisano 25 Lipiec 200717 l Witam Mam maly problem chociaz po raz ktorys psuje mi szyki.Tzn robie taka malaa lazieneczke i mimo iz mam jednego vraya(mult=1) to dziwnie oswietla mi blat pod umywalka-tzn super mocno.Zauwazylemm ze udalo sie wyeliminowac problem (teraz mam mult vray lighta na 10) po tym jak w materiale drewna odznaczylem Fresnel reflections?Co to za parametr i jak sie go wykorzystuje bo nie chcialbym znowu zeby kosztem tego drewno w scenie wygladalo malo realistycznie-czy dobrze ze to odnaczylem czy kombinowac dalej bez wlaczonbego f.refl? dzieki i z gory pozdr.
Napisano 25 Lipiec 200717 l http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/material_params.htm Fresnel reflections - checking this option makes the reflection strength dependent on the viewing angle of the surface. Some materials in nature (glass etc) reflect light in this manner. Note that the Fresnel effect depends on the index of refraction as well.
Napisano 25 Lipiec 200717 l Autor dzieki a dokladnie i po ludzku to znaczy co?Tyle ze odbicie ma wplyw od kata padania swiatla czy jak?mozecie prosto wytlumaczyc "na chlopski rozum o co biega?
Napisano 25 Lipiec 200717 l http://www.ii.uni.wroc.pl/~anl/MGR/falski.pdf Strony 39 i 65, ale najlepiej przeczytać całe :) http://www.igf.fuw.edu.pl/~kotynski/MOMiF1/MOMiF8.pdf To też można poczytać :) O, i jeszcze to :) http://www.rendermanacademy.com/docs/ClassFrame01.php?sel=1 Myślę, że wystarczy :] I powiem tak, jak chcesz mieć maxymalnie realistyczne rezultaty, to zawsze dawaj fresnela do odbić i szukaj w tabelach IOR'a ;) EDIT http://www.ps.missouri.edu/rickspage/refract/refraction.html - i to koniecznie też przeczytaj!
Napisano 25 Lipiec 200717 l BRDF ? BRDF to całkiem inna bajka, możesz sobie nim odbicia rozciągnąć, a fresnel zmienia ich siłe w zależności od kąta patrzenia (tak na chłopski rozum).
Napisano 25 Lipiec 200717 l Autor na chlopski to tak wywnioskowalem jak bawilem sie z materialami dzieki wielkie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto