Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam maly problem chociaz po raz ktorys psuje mi szyki.Tzn robie taka malaa lazieneczke i mimo iz mam jednego vraya(mult=1) to dziwnie oswietla mi blat pod umywalka-tzn super mocno.Zauwazylemm ze udalo sie wyeliminowac problem (teraz mam mult vray lighta na 10) po tym jak w materiale drewna odznaczylem Fresnel reflections?Co to za parametr i jak sie go wykorzystuje bo nie chcialbym znowu zeby kosztem tego drewno w scenie wygladalo malo realistycznie-czy dobrze ze to odnaczylem czy kombinowac dalej bez wlaczonbego f.refl?

dzieki i z gory pozdr.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

dzieki a dokladnie i po ludzku to znaczy co?Tyle ze odbicie ma wplyw od kata padania swiatla czy jak?mozecie prosto wytlumaczyc "na chlopski rozum o co biega?

Napisano

http://www.ii.uni.wroc.pl/~anl/MGR/falski.pdf

Strony 39 i 65, ale najlepiej przeczytać całe :)

http://www.igf.fuw.edu.pl/~kotynski/MOMiF1/MOMiF8.pdf

To też można poczytać :)

O, i jeszcze to :)

http://www.rendermanacademy.com/docs/ClassFrame01.php?sel=1

Myślę, że wystarczy :] I powiem tak, jak chcesz mieć maxymalnie realistyczne rezultaty, to zawsze dawaj fresnela do odbić i szukaj w tabelach IOR'a ;)

 

EDIT

 

http://www.ps.missouri.edu/rickspage/refract/refraction.html - i to koniecznie też przeczytaj!

Napisano

BRDF ? BRDF to całkiem inna bajka, możesz sobie nim odbicia rozciągnąć, a fresnel zmienia ich siłe w zależności od kąta patrzenia (tak na chłopski rozum).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności