mblade Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 witam chciałbym poprosić was o pomoc w uzyskaniu efektu "HDR" znanego z gier typu obliwion albo dwa światy czyli bardzo jasneo odbicia sie swiatla od roznego typu metali (powstale wrecz postwiata wokol danego obiektu z metalu) jest to bardzo ładny efekt który mogłby nadać scenie fantazyjnosci, widzialem ze w 3ds jest cos z hdr ale nie wiem kompletnie jak sie do tego zabrac aby uzyskac wczesniej wspomniany efekt bede wdzieczny za dokladniejsze wyjasnienie jak zrobic ten efekt (nie za bardzo znam sie na tym) z gory thx
streaker Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 Błądzisz :) hdr, a to co piszesz to dwie różne sprawy, taki efekt dodaje się w postprodukcji, najproście to zduplikować warstwę, ustawić s screen'a i dodać blura (na górną) + do tego możesz glowa dołożyć.
mblade Napisano 5 Sierpień 2007 Autor Napisano 5 Sierpień 2007 to czemu w grach jest to nazywane efektem HDR a w maxie zupelnie co innego to oznacza?
streaker Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 http://pl.wikipedia.org/wiki/HDR możesz oczywiście w maxie użyć mapy hdr do oświetlenia sceny, potem zapisać render znowu do hdr/exr i np. w ps'ie przy konwersji do 8 bitów pobawić się krzywą, albo adjustment->exposure (zwiększyć exposure, zmniejszyć offset) to co wcześniej napisałem możesz wykorzystać do zasymulowania tego efektu na 8 bitowych obrazach
mblade Napisano 5 Sierpień 2007 Autor Napisano 5 Sierpień 2007 to w takim razie po co w grach jest napisane HDR? chyba ktos z was mial/widzial gre z tym efektem nie? tam bylo to podpisane HDR o takie cos mi chodzi najlepiej to widac wlasnie w obilvion/two worlds to zadam inne pytanie>>> czym jest HDR w 3dmax i do czego sluzy oraz jak mozna go zrobic ?
streaker Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 czym jest HDR w 3dmax A zajrzałeś chociaż do linku, który dałem ? do czego sluzy do oświetlania sceny jak mozna go zrobic ? to zależy od renderera
Tomala Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 A jak byś chciał oświetlić scenę za pomocą mapy hdri no to musisz najpierw mieć taką mapkę ( rozszerzenie .hdr bodajże) i nałożyć na jakiś obiekt znajdujący się wokół sceny np. geosphere z odwróconymi normalami. Mapę hdri wrzucasz do kanału diffuse i do self illumination i przy ładowaniu mapy do edytora masz możliwość ustawienia intensywności świecenia punktów na mapie co decyduje o stopniu oświetlenia sceny przez mapę. Renderuj raczej w mentalu. Może nie jest to jakieś profesjonalne podejście do oświetlenia hdri ale u mnie działa. Pozdrawiam.
Temporal Napisano 5 Sierpień 2007 Napisano 5 Sierpień 2007 ale po co na sphere?:> wrzucasz do enviro dajesz skajlajta i use enviroment FG on w renderze i jazda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się