Skocz do zawartości

Problem z Tutorialem (cienie)


pikoman

Rekomendowane odpowiedzi

siema robilem dzisiaj sobie tego tutoriala

http://www.max3d.pl/tut.php?id=273

 

Doszedlem do 4 punktu skonczylem go chccialem zaczynac 5 ale widze ze na mojej kostce lodowej nie ma cienia... gdzie popelnilem blad ??? z gory thx za pomoc

 

screen:

 

kostkarn6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

no na chłopski rozum musisz badać ten punkt:

"Teraz stworzymy dwa Omni Lights. Umieść pierwsze na X:-272, Y:-35, Z:228, i ustaw następujące opcje: zaznacz Ray Traced Shadows, ustaw Multiplier na 0.6, kolor powinien być biały, ustaw Shadow Density na: 0.4, w panelu 'mental ray Indirect Illumination' ustaw Energy na 45. To ostatnie będzie potrzebne do uzyskania efektu 'caustics'. Naciśnij 'Ctrl-V' aby skopiować Copy (nie Instance ani Reference) nasze Omni Light i ustaw jego pozycje na X:237, Y:100, Z:290, zmień Multiplier na: 0.55, kolor będzie teraz troche bardziej niebieski (R:220, G:234, B:244), W obu światłach opcja 'Automatically Calculates Energy and Photons' powinna być zaznaczona. Możesz wyrenderować aby obejrzeć rezultat, powinieneś otrzymać coś podobnego jak na rys.3."

 

bo tutaj światła dochodzą...

a nie wiem czy przypadkiem światła nie mają standardowo wyłączonych cieni;

obadaj w opcjach tych omni czy cast shadows (prawie na samej górze opcji) jest "zaptaszkowane"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym obracaniem to możesz zrobić albo tak że zlinkujesz (3 pozycja na pasku zadań select and link) te kostki do plane'a na którym leżą i zanimujesz plane'a obracając go o 360 czy tam więcej stopni. Światła pozostaw w miejscu to będzie się zmieniać oświetlenie i cienie.

Druga opcja to to wstawienie do sceny kamery typu target ( targeta daj po środku sceny) i zanimowanie ruchu kamery do okoła scenki po okręgu. W tym celu zrób circle (create>shapes>circle) przejdż do zakładki motion mając zaznaczoną kamerę rozwiń menu assign controller zaznacz position i kliknij na przycisk ze znakiem zapytania powyżej (assign controller i wybierz path constrait. Ten kontroler animacji sprawia że wybrany obiekt porusza się po wybranej ścieżce ( w tym przypadku po okręgu). Pod zakładką path parameters kliknij na add path i wskaż zrobiony wczesniej circle. Poruszaj suwakiem od animacji działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności