pikoman Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 siema robilem dzisiaj sobie tego tutoriala http://www.max3d.pl/tut.php?id=273 Doszedlem do 4 punktu skonczylem go chccialem zaczynac 5 ale widze ze na mojej kostce lodowej nie ma cienia... gdzie popelnilem blad ??? z gory thx za pomoc screen:
3grosze Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 nie wiem... tak zapytam... a masz powierzchnię, na którą ten cień mógłby paść ?
pikoman Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 jest jest... juz na samym poczatku zrobilem... ale cien nnie pada...
3grosze Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 no na chłopski rozum musisz badać ten punkt: "Teraz stworzymy dwa Omni Lights. Umieść pierwsze na X:-272, Y:-35, Z:228, i ustaw następujące opcje: zaznacz Ray Traced Shadows, ustaw Multiplier na 0.6, kolor powinien być biały, ustaw Shadow Density na: 0.4, w panelu 'mental ray Indirect Illumination' ustaw Energy na 45. To ostatnie będzie potrzebne do uzyskania efektu 'caustics'. Naciśnij 'Ctrl-V' aby skopiować Copy (nie Instance ani Reference) nasze Omni Light i ustaw jego pozycje na X:237, Y:100, Z:290, zmień Multiplier na: 0.55, kolor będzie teraz troche bardziej niebieski (R:220, G:234, B:244), W obu światłach opcja 'Automatically Calculates Energy and Photons' powinna być zaznaczona. Możesz wyrenderować aby obejrzeć rezultat, powinieneś otrzymać coś podobnego jak na rys.3." bo tutaj światła dochodzą... a nie wiem czy przypadkiem światła nie mają standardowo wyłączonych cieni; obadaj w opcjach tych omni czy cast shadows (prawie na samej górze opcji) jest "zaptaszkowane"
deha21 Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Światła mają wyłączone cienie napewno. Wczoraj robiłem ten tutorial :) Włącz Shadows na On w opcjach światła i będzie ok.
pikoman Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 No teraz dziala :) wielkie dzieki a jeszce jedno pytanie nie wiecie moze jak zrobic by scena sie obracala ?? chodzilo by mi o animacje by ukazac z kazdej strony co jest na scenie. z gory thx
Temporal Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 dajesz kamerke wciskacz auto key i tworzysz kilka kluczy by wyszla animacja krecenia sie kamery np w kolo
Tomala Napisano 6 Sierpień 2007 Napisano 6 Sierpień 2007 Z tym obracaniem to możesz zrobić albo tak że zlinkujesz (3 pozycja na pasku zadań select and link) te kostki do plane'a na którym leżą i zanimujesz plane'a obracając go o 360 czy tam więcej stopni. Światła pozostaw w miejscu to będzie się zmieniać oświetlenie i cienie. Druga opcja to to wstawienie do sceny kamery typu target ( targeta daj po środku sceny) i zanimowanie ruchu kamery do okoła scenki po okręgu. W tym celu zrób circle (create>shapes>circle) przejdż do zakładki motion mając zaznaczoną kamerę rozwiń menu assign controller zaznacz position i kliknij na przycisk ze znakiem zapytania powyżej (assign controller i wybierz path constrait. Ten kontroler animacji sprawia że wybrany obiekt porusza się po wybranej ścieżce ( w tym przypadku po okręgu). Pod zakładką path parameters kliknij na add path i wskaż zrobiony wczesniej circle. Poruszaj suwakiem od animacji działa?
pikoman Napisano 6 Sierpień 2007 Autor Napisano 6 Sierpień 2007 hmmm zrobilem tak jak mowiles z tym target tylko ze nie dziala... dalem pozniej make preview by zobaczyc animacje a zamiast widziec z widoku kamery widzialem kamere obracajaca sie... pewnie cos zle zrobilem..
Temporal Napisano 7 Sierpień 2007 Napisano 7 Sierpień 2007 bo musisz widok z np perspecitve zmienic na camera xD
spinal Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 wcisnij klawisz C w oknie Perspective, zamieni Ci to okno na widok jaki widzi kamera.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się