Skocz do zawartości

Jak zrigować (physique) mechaniczne nogi misia


Mr_SAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Sedecznie. Bardzo prosze o pmoc bo już prawie zswoje zęby na tym zjadłem. Chodzi oto , żer chcę przyczepić Bipeda do miśka ale w taki sposob aby kończy obracały sie jak takich star-dawnych misiach (gdzie nogi byly na ośce przyśrubowane do tułowia, łapki także). Ale niestety nie mam zielonego pojecia jak przymocowac np. kość nożną tylko do nogi miśka zeby przy okazji nie zaczepiało o brzuch (nie mowię o skalowaniu bipeda ale o modyfikatorze PHYSIQUE). Otoz w tym modyfikatorze zaznacza sie jaki obszar ma dotyczyć danej kości. To jednak jest mało precyzyjne ponieważ zawsze zaznacza sie część brzucha (chociażby ta co jest przykryta nogą) inymi słowy przekręca sie brzusio wraz z noga - misio zachowuje sie jak organiczny zamiast złozony z poszczegolnych osobnych kończyn (Innymi slowy - jak zesskonowac cos mechanicznego - jak naprzykald robota - bo w ten sam sposob sie bea zachowyć kończyny miśka). Nie wiem już co robić :( może ktoś z was robił już cos podobnego i wie jak taki coś wykonać? Załączam screeny oraz linkki do wiekszych wersji:

http://img464.imageshack.us/img464/5186/08082007140526cx9.jpg

http://img464.imageshack.us/img464/8468/08082007140558xh4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Yhm, wiem o co Ci chodzi.

 

Jezeli juz musisz uzywac przestarzalego Physique, ktorego szczerze nienawidze, to przejdz do tryb Vertex (w Physique, nie meshu) i tam odlacz od nogi punkty brzucha.

For more information please refer to the manual.

 

Gdybys uzywal zwyklego Skina, to wystarczyloby po prostu odpowiednio namalowac wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no wlasnie - Heaven cały problem polega na tym "skinowaniu", nie na kościach. Na wagach sie nie znam. Modyfikator Skin?? Zawsze myslałem, że jest starszy od Physique :D no ale coż - pobawie sie tym "skinem" Dzieki Reanimator :D A ma ktos pomysl jak potem spowrotem przybliżyc nogi do tułowia zmniejszaja miednice (tak żeby miednica nie popsuła podbrzusza - jakoś odłaczyc ją calkowiice, żeby maska nie reagowała na nią). bo teraz nogi są oddalone od tułowia abym mogł ze skonowac dokładnie. (W końcu jak skinują roboty to chyba tez oddalaja poszczegolne czesci od siebie zeby sie wzajemnie nie zasłaniały podczas skinowania) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z linkowac? No ok ale co to mi da? Tzn. Chciałem właśnie uzyc bipeda bo nim się łatwo animuje - realaniej (szczegolnie z funkcjami przyczepiania no do podłoża i rąk). A jak z linkuje to mam to potem animowa zwykłą transformacją obiektów? No i po za tym chciałem aby misiowi kolana (tak niezgrabnie) się troche zginały ;)

Na przykład tutaj mamy http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/254698 takiego robota - nie uwierze ze nie bylo to robione bipedem, na bank tutaj biped musial byc - badz jakis inny plugin ale kazdy opiera sie na skinowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boszzz.... nie wymyslaj.

 

Zrob nogi jako osobne meshe, a pozniej dodaj je do bipeda z osobnym physique. Nie powinno miec wtedy wplywu na reszte miska, nawet, jezeli envelope`y beda o nie zachaczac.

 

Bacry: jezeli mialby linkowac, to musialby podzielic mesha nogi na dwie czesci, a jak widzisz, to jeden obiekt.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mam problem ze zrozumieniem, toć właśnie napisałem, żeby części miśka, które nie mają się blendować z resztą ciała sobie odłączył (do osobnego obiektu każdy z osobna i podłączył zlinkował do kości bipeda) a zginanie nogi w kolanie zrobił physikiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie! Jesteście moimi Bogami XD Wszystko działa tak jak właśnie chciałem :D Wielkie THANKS for all za pomoc. Pozdrawiam serdecznie :) Oczywiście przynaje pozytywne punkty :D

 

Ps. modyfikator SKIn jest faktycznie lepszy i łatwiejszy - ,mniej babrania sie z ustawieniami a efekty i tak lepsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności