Moann Napisano 7 Grudzień 2003 Napisano 7 Grudzień 2003 Ludzie no na MAXe to my sie chyba znamy (bo inaczej co robicie na tym forum) wiec czas umiescic to w sieci. Tylko ze mamy kilka enginow. Przykladowo: Chyba najbardziej powalajace przyklady directora: (117kb) http://www.ghoulisharts.com/dem/gs-03/gunship-03-fly.htm Czy cult3d: http://www.cult3d.com/gallery/default.asp (pobrac wczesniej playera i wybierzcie sobie przyklad np Toyota YARIS) To tylko przykladowe 2, a jest ich wiecej Te systemy roznia sie od siebie. Wiec mam pytanie ktory wedlug was jest najlepszy. Mam namysli Wielkosc plikow i szybkosc dzialania. Byl juz na tym forum poruszony podobny temat ale ja chce konkretnie wiedziec czego uzywacie. Bo jezeli mam sie juz ktoregoz z nich nauczyc to che wiedziec jakie sa + i - kazdego
leander Napisano 7 Grudzień 2003 Napisano 7 Grudzień 2003 Chętnie też poczekam na wypowiedź kogoś praktykującego obie technologie. W obu coś tam testowałem, ale jeszcze nie na taką skalę, żeby mówić o konkretach. Z praktycznych informacji i obserwacji: Director - shockwave plugin = 664 kb Raczej służy do interakcji, rozwinięty język programowania (lingo), przydatny do gier, pliki dosyć duże (300-1000kb). Można importować pliki z Cult3D. Cult3D - plugin = 1.2 MB Typowa wizualizacja, bez języka skryptowego, dobry edytor do projektowania sceny, zachowania obiektów/materiałow. Pliki znacznie mniejsze niż Director. Prawie tylko tylko siatka i tekstury, reszte załatwia plugin. Świetne tutoriale, przykłady, polecam przejrzeć: http://www.worldof3d.com/tutorials/default.asp Jest jeszcze inna rewelacyjna technologia - WildTangent. http://www.wildtangent.com/ The WildTangent web driver provides a programming environment that allows you to harness the power of Microsoft\'s DirectXTM libraries in your applications and web pages. plugin = 1.7 MB Gierki w tej technologii są rewelacyjne i z tego co sie doczytalem wszystko jest darmowe. Problem w tym, że budowanie gierek to spore pole do popisu dla programistów, nie doszukałem się jakiegoś edytora pomocniczego. To na razie tyle, czekamy na wypowiedzi testerów, developerów :)
Moann Napisano 7 Grudzień 2003 Autor Napisano 7 Grudzień 2003 leander: dzieki za szybka odezwe! Wlasnie takich informacji mi bylo trzeba. Swoja droga to troche dziwne ze o tych technologiach absolutnie nic niema na polskim necie. Sam na Culta natknalem sie kilka dni temu przez przypadek.
leander Napisano 7 Grudzień 2003 Napisano 7 Grudzień 2003 No w Polsce jest kiepsciutko. Nie wiem czemu. Kiedys VRML wywolal wiecej zamieszania w sieci niz wypasiony CULT 3D teraz. Mnie najbardziej ciekawi zagadnienie budowania siatek pod cult 3d. Jaka technika jest preferowana? Jak osiagnac najlepszy efekt przy jak najubozszej siatce (problem z obciazeniem procesora). Np. przy bardziej oblych ksztaltach box modeling i wygladzanie sie nie sprawdza. W dokumentacji o tym nie wspominaja :(
Mateusz Napisano 20 Grudzień 2003 Napisano 20 Grudzień 2003 mam pytanko: czy jest plugin Cult3D do opery 7.xx pod winde?? szukalem, ale znalesc niemoglem :)
leander Napisano 20 Grudzień 2003 Napisano 20 Grudzień 2003 hmm.. chyba niestety nie ma. A próbowałeś \"Automatic Download of Cult3D Viewer\" na http://www.cult3d.com/download/download.asp ? A jak sobie Opera radzi z Flashem? Wchodzac na http://www.macromedia.com/go/getflashplayer masz wykryty prawidlowy browser?
Vogel Napisano 21 Grudzień 2003 Napisano 21 Grudzień 2003 Opera radzi sobie z flashem bez problemów. Z wgniatających demek Direcotra polecam raczej http://www.ghoulisharts.com/dem/v_city03/v_city03.htm (ze stronki którą nadesłał Moann) ;] Pikne. Jedynym mankamentem Shockwave jest jednak stagnacja - engine się nie rozwija :-/ A szkoda... Z drugiej strony Macromedia zostawiła otwartą furtkę - Xtrasy. Kto wie, może powstaną zewnętrzne silniki 3D... Z ciekawostek powiem wam że Skoki Narciarskie 2004 (czy jakoś tak) są prawdopodobnie oparte właśnie na Directorze :D - grać nei grałem, ale na płytce znajduje się katalog z plikami właśnie z Directora :D
Mateusz Napisano 21 Grudzień 2003 Napisano 21 Grudzień 2003 leander: jasne ze probowalem. opera radzi sobie wysmienicie z flashem, to jest przegladareczka cud-miód, lepszej niema :) szkoda, trzeba czekac...
Moann Napisano 5 Styczeń 2004 Autor Napisano 5 Styczeń 2004 Moja zabawa z CULTem narazie przygotowywana pod portfolio i oczywiscie w fazie prac www.paz.octava.pl/3 pozdr.
leander Napisano 5 Styczeń 2004 Napisano 5 Styczeń 2004 Pięknie Moann!! :) Widzę, że nie tracisz czasu. Model samochodu sam robiłeś? Mógłbyś coś powiedzieć o wykorzystanej technice? I podać \'statystykę siatki\', bo chodzi bardzo płynnie. A, no i plansza \"Fiat Palio - prezentacja\" mogła by się lepiej prezentować jeśli to idzie do portfolio. Ale ogólnie super :)
Moann Napisano 7 Styczeń 2004 Autor Napisano 7 Styczeń 2004 leander: dzięki za slowa uznania i za trafna krytyke ;) Oczywiscie wiem ze strona ta ze zdjeciami fiata to badizew ale to bylo robione w trzy minuty. Co do reszty. Model jest oczywiscie nie moj. Sciaganalem go z ktores ze stron z modelami, a ze okazal sie swietnie zrobiony to go zaadoptowalem. Nie chodzilo mi o to zeby sie chwalic co umiem zamodelowac ale o to jak to mozna pokazac. Prezentacja z Cultem to polacznie. 3d to Cult a strowanie to Flash. Wszystko komunikuje sie ze soba za pomoca Javy. Jak to dziala? Szczerze to...do konca...nie wiem :| A to dlatewgo ze sciagnalem przyklady ze strony worldof3d i je besczelnie wkleilem. Czesciowo sie w nich orjentuje ale nie bede oszukiwal, orlem to z Javy nie jestem. W kazdym razie dziala. Zaby dojsc do takiego efektu z samochodem poprostu nalezy przerobic tutoriale ze strony worldof3d i to wystarczy az nadto. Co do modelu samego Fiata, to jest problem bo go bede mial ale za tydzien i wtedy podam szczegoly. Chodzi o to ze mi ostatnio dysk padl i w tej chwili nawet maxa nie mam zainstalowanego. Amok Anark jest dobry ale droższy. Rzeczywiscie efektownie sie prezentuje ale dopiero go liznalem. Jak przerobie do konca Culta, Anarka i Directora to bede mogl wam to szerzej opisac jakie sa plusy i minusy kazdego z nich. Pozdrawiam.
Zwierzak Napisano 20 Kwiecień 2004 Napisano 20 Kwiecień 2004 w sumie cult slicznie Ale w directorze mogłeś się bardziej postarać Powiedz ile pliki zajmują :)
dzudzu Napisano 16 Maj 2004 Napisano 16 Maj 2004 sorki za OT, ale w czym Director góruje nad Flashem jeśli chodzi tworzenie www; widzę z linków tu zamieszczonych, że ładnie radzi sobie z siateczką z maxa, ale poza tym ciężko wyczuć różnicę? może jakieś linki?
giorgione Napisano 3 Czerwiec 2004 Napisano 3 Czerwiec 2004 mam jednonpytanko - dla wielu na pewno banalne i głupie no ale i tak sie spytam:D - zarejestrowałem sobie cult 3d no i wiadomo pobrałem wpisałem chasło i zainstalowłem. Przy zapisaniu obiektu musialem znów przewijac regulaminzatwierdzilem, no i myślałęm ze wszsytko bedzie ok jak sobie wrzuce na stronke a on mi taki numer zrobił :( - \"for internal use only object license not paid\". Co jest mam płącoić jeszcze za ten program, podobno darmowy jest?? Pomóżcie:( pozdr giorgione
leander Napisano 3 Czerwiec 2004 Napisano 3 Czerwiec 2004 giorgione: no niestety nie jest. O ile pamietam mozesz do nich napisac z prosba o odblokowanie tego napisu. Wtedy okreslasz sajt na ktorym bedziesz uzywal i zastosowanie. Nie moze byc komercyjne. Licencja na uzywanie kosztowala 500$, teraz nie sprawdzalem. dzudzu: Director do tworzenia www to sie raczej nie nadaje, wykorzystywany jest co najwyzej do zabawek internetowych, typu gry i wlasnie obsluga 3D. Ogolnie na pewno nie stanowi konkurewncji dla flasha, chociazby ze wzgledu na wielkosc plugina. Zreszta mam wrazenie ze o tym wszystkim wiesz.. ale co tam, popisze sobie :)
RK Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 Co do Cult3d- kontaktowałem się z nimi ostatnio w sprawie pluginu do Mayi. Sprawy mają się tak... Bla bla bla "I wanted to put some of my 3d models on my website in Cult3d format but I have not been able to find exporter for Maya 5 . Can You tell me if there are plans for relasing new versions of such plugin ?" bla bla bla "We currently do not have an exporter for Maya 5 unfortunally. We are planning to support newer versions of Maya in the future though. But when such an exporter will be available I do not know. Today we only have exporters for 3dsmax/viz (all versions) and Maya 4. The 3dsmax plugins are the prefered way to create cult3d objects." Bla bla bla zbita.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się