Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam, tutorial przeznaczony dla poczatkujacych. Mialem prawie dziure w brzuchu wywiercona abym go napisal wiec podziele sie z nim na forum :P, moze jeszce ktos z tego skorzysta.

1. Sciagamy z internetu jakies bluprint. Np ze strony http://www.the-blueprints.com/ .

1.gif

2.Gdy 艣ci膮gniemy printa na dysk, najlepiej pociac obrazek na 4 czesci: tyl, przod, bok, gora.

3. Mo偶na to zrobic w photoshopie narz臋dziem crop. Aby wyr贸wna膰 obrazek uzyj polecenia image -->trim.

21.jpg

4.Gdy bluprint zostal poci臋ty wchodzimy w maxa. Tworzymy plane w widoku front o wymiarach jakie ma plik graficzny.

2.jpg

5.Teraz klawisz "m". Otworzyli艣my material editor. Klikamy w kwadrat obok napisu difuse. Wybieramy bitmap i obrazek z dysku

3.jpg

6.Klikamyu w inkonke aby bitmap by艂 widoczny w viewport鈥檆ie.

4.jpg

5.teraz zaznaczamy nasz plane i klikamy na ikonie na screenie aby przypisac mu material.

6.jpg

6. Kolejnym krokiem jest ustawienie bluprintu boku. Tworzymy plane w widoku left. Pozniej tworzymy material jak wyzej i nak艂adamy. material na plane

7.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Wy艣wietle艅 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O bardzo fajnie ze to napisa艂es i ja wlasinie z tego skorzystam pozdro dla ciebie

Napisano

zabrak艂o informacji o prawid艂owym ustawieniu print贸w w samym maxie w momencie gdy na jednak nie bed膮 one r贸wne, co czasami wychodzi ju偶 w praniu, ale i tak plusik dla Ciebie :)

Napisano

+ za inicjatyw臋, ale taki tutorial ju偶 powsta艂 :p

tyle 偶e zagin膮艂 w g膮szczu w膮tk贸w :)

Cz臋艣膰 1: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31794

Cz臋艣膰 2: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31825

Cz臋艣膰 3: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31865

Cz臋艣膰 4: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32260

Cz臋艣膰 5: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32276

(swoj膮 drog膮 przyda艂o by si臋 go przenie艣膰 do dzia艂u z tutorialami :) )

Autor: damusTo

Napisano
  • Autor

Szukalem na forum zeby sie nie powtarzac ale moral jest prosty: slabo szukalem :D:P

Napisano

Witam, Mam pewien problem, ot贸偶 gdy nak艂adam obrazek na plane to zamiast jednego porz膮dnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset ma艂ych.

Robi膮c inaczej a dok艂adnie poprzez Utilities/Asset browser - wybieraj膮c obrazek i przesuwaj膮c go do edytora materia艂贸w mam to samo.

http://www.bankfotek.pl/view/301852

http://www.bankfotek.pl/view/301853

Post niewa偶ny rozwiaza艂em problem

Edytowane przez remik

Napisano

Gdy tworzysz nowego plane'a w polach Width/Height Segs powinna byc warto艣膰 1

O sory nie zauwa偶y艂em ze problem rozwi膮zany :P

Napisano
Witam, Mam pewien problem, ot贸偶 gdy nak艂adam obrazek na plane to zamiast jednego porz膮dnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset ma艂ych.

Robi膮c inaczej a dok艂adnie poprzez Utilities/Asset browser - wybieraj膮c obrazek i przesuwaj膮c go do edytora materia艂贸w mam to samo.

http://www.bankfotek.pl/view/301852

http://www.bankfotek.pl/view/301853

Post niewa偶ny rozwiaza艂em problem

Remik, mo偶esz podzieli膰 si臋 wiedz膮, w jaki spos贸b rozwi膮za艂e艣 ten problem ?

Mam taki sam problem, nie mog臋 na razie doj艣膰, co jest nie tak, czy co艣 w czasie wstawiania materia艂u na plejna, czy mo偶e w ustawieniach Edytora materia艂贸w.

Wiem, 偶e nie chodzi o podzia艂 plejn贸w na segmenty 1/1, bo wszystkie plejny do rzut贸w mam 1/1.

Pozdr, czekam na wskaz贸wk臋.

Napisano

Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles).

W pkcie 5 tutorialu mia艂e艣 klikn膮膰 na kratk臋 obok Diffuse aby wybra膰 map臋. Po wyborze obrazka w kratce pojawia si臋 literka M.

Kliknij na ni膮 i w dziale coordinates ustaw:

Tiling na 1,0

odznacz Tile

Poza tym jakby mapa si臋 nie pokazywa艂a na p艂aszczy藕nie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).

Napisano
Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles).

W pkcie 5 tutorialu mia艂e艣 klikn膮膰 na kratk臋 obok Diffuse aby wybra膰 map臋. Po wyborze obrazka w kratce pojawia si臋 literka M.

Kliknij na ni膮 i w dziale coordinates ustaw:

Tiling na 1,0

odznacz Tile

Poza tym jakby mapa si臋 nie pokazywa艂a na p艂aszczy藕nie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).

Ok, jaki艣 post臋p jest :), zrobi艂em jak mi poradzi艂e艣 z z Tilingiem, bitmapa jest widoczna - (rozpi臋ta na kuli) w slocie materia艂贸w, ale po zaaplikowaniu materia艂u z na plejna mam tylko szary kolor - kolor z parametru Diffuse, nawet po zaznaczeniu "Show standard...", nie ma natomiast bitmapy na owym plejnie. Zastanawiam si臋, czy mo偶e po prostu jest ona na tym plejnie, a nie jest widoczna z jakiego艣 powodu ?

Zdaje si臋, 偶e tylko jeden krok od rozwalenia problemu.

Wybaczcie potkni臋cia pocz膮tkuj膮cego i pytania, ale za ka偶d膮 pomoc dzi臋kuj臋.

Edytowane przez ariusz

Napisano

Gdy zaznaczysz plane odznacz na li艣cie modyfikator贸w parametr "Real-World Map Size". Nowy obiekt po stworzeniu domy艣lnie ma t膮 opcj臋 zaznaczon膮.

Tu masz screena z ustawieniami mapy diffuse i po prawej panel modyfikator贸w plane'a:

51721311.th.jpg

Je偶eli nic nie kombinowa艂e艣 w opcjach po instalacji, powinno by膰 ok ;)

Napisano

Finder, wielkie dzi臋ki za wskaz贸wk臋 !! Posz艂o :D.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci