Napisano 12 Sierpie艅 200717 l Witam, tutorial przeznaczony dla poczatkujacych. Mialem prawie dziure w brzuchu wywiercona abym go napisal wiec podziele sie z nim na forum :P, moze jeszce ktos z tego skorzysta. 聽 1. Sciagamy z internetu jakies bluprint. Np ze strony http://www.the-blueprints.com/ . 2.Gdy 艣ci膮gniemy printa na dysk, najlepiej pociac obrazek na 4 czesci: tyl, przod, bok, gora. 3. Mo偶na to zrobic w photoshopie narz臋dziem crop. Aby wyr贸wna膰 obrazek uzyj polecenia image -->trim. 4.Gdy bluprint zostal poci臋ty wchodzimy w maxa. Tworzymy plane w widoku front o wymiarach jakie ma plik graficzny. 5.Teraz klawisz "m". Otworzyli艣my material editor. Klikamy w kwadrat obok napisu difuse. Wybieramy bitmap i obrazek z dysku 6.Klikamyu w inkonke aby bitmap by艂 widoczny w viewport鈥檆ie. 5.teraz zaznaczamy nasz plane i klikamy na ikonie na screenie aby przypisac mu material. 6. Kolejnym krokiem jest ustawienie bluprintu boku. Tworzymy plane w widoku left. Pozniej tworzymy material jak wyzej i nak艂adamy. material na plane
Napisano 12 Sierpie艅 200717 l O bardzo fajnie ze to napisa艂es i ja wlasinie z tego skorzystam pozdro dla ciebie
Napisano 12 Sierpie艅 200717 l zabrak艂o informacji o prawid艂owym ustawieniu print贸w w samym maxie w momencie gdy na jednak nie bed膮 one r贸wne, co czasami wychodzi ju偶 w praniu, ale i tak plusik dla Ciebie :)
Napisano 12 Sierpie艅 200717 l + za inicjatyw臋, ale taki tutorial ju偶 powsta艂 :p tyle 偶e zagin膮艂 w g膮szczu w膮tk贸w :) 聽 Cz臋艣膰 1: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31794 Cz臋艣膰 2: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31825 Cz臋艣膰 3: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31865 Cz臋艣膰 4: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32260 Cz臋艣膰 5: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32276 (swoj膮 drog膮 przyda艂o by si臋 go przenie艣膰 do dzia艂u z tutorialami :) ) 聽 Autor: damusTo
Napisano 12 Sierpie艅 200717 l Autor Szukalem na forum zeby sie nie powtarzac ale moral jest prosty: slabo szukalem :D:P
Napisano 26 Lipiec 200916 l Witam, Mam pewien problem, ot贸偶 gdy nak艂adam obrazek na plane to zamiast jednego porz膮dnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset ma艂ych. Robi膮c inaczej a dok艂adnie poprzez Utilities/Asset browser - wybieraj膮c obrazek i przesuwaj膮c go do edytora materia艂贸w mam to samo. 聽 http://www.bankfotek.pl/view/301852 http://www.bankfotek.pl/view/301853 聽 Post niewa偶ny rozwiaza艂em problem Edytowane 26 Lipiec 200916 l przez remik
Napisano 27 Lipiec 200915 l Gdy tworzysz nowego plane'a w polach Width/Height Segs powinna byc warto艣膰 1 聽 O sory nie zauwa偶y艂em ze problem rozwi膮zany :P
Napisano 1 Wrzesie艅 200915 l Witam, Mam pewien problem, ot贸偶 gdy nak艂adam obrazek na plane to zamiast jednego porz膮dnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset ma艂ych. Robi膮c inaczej a dok艂adnie poprzez Utilities/Asset browser - wybieraj膮c obrazek i przesuwaj膮c go do edytora materia艂贸w mam to samo. 聽 http://www.bankfotek.pl/view/301852 http://www.bankfotek.pl/view/301853 聽 Post niewa偶ny rozwiaza艂em problem 聽 Remik, mo偶esz podzieli膰 si臋 wiedz膮, w jaki spos贸b rozwi膮za艂e艣 ten problem ? Mam taki sam problem, nie mog臋 na razie doj艣膰, co jest nie tak, czy co艣 w czasie wstawiania materia艂u na plejna, czy mo偶e w ustawieniach Edytora materia艂贸w. Wiem, 偶e nie chodzi o podzia艂 plejn贸w na segmenty 1/1, bo wszystkie plejny do rzut贸w mam 1/1. Pozdr, czekam na wskaz贸wk臋.
Napisano 1 Wrzesie艅 200915 l Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles). W pkcie 5 tutorialu mia艂e艣 klikn膮膰 na kratk臋 obok Diffuse aby wybra膰 map臋. Po wyborze obrazka w kratce pojawia si臋 literka M. Kliknij na ni膮 i w dziale coordinates ustaw: Tiling na 1,0 odznacz Tile Poza tym jakby mapa si臋 nie pokazywa艂a na p艂aszczy藕nie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).
Napisano 1 Wrzesie艅 200915 l Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles). W pkcie 5 tutorialu mia艂e艣 klikn膮膰 na kratk臋 obok Diffuse aby wybra膰 map臋. Po wyborze obrazka w kratce pojawia si臋 literka M. Kliknij na ni膮 i w dziale coordinates ustaw: Tiling na 1,0 odznacz Tile Poza tym jakby mapa si臋 nie pokazywa艂a na p艂aszczy藕nie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka). 聽 Ok, jaki艣 post臋p jest :), zrobi艂em jak mi poradzi艂e艣 z z Tilingiem, bitmapa jest widoczna - (rozpi臋ta na kuli) w slocie materia艂贸w, ale po zaaplikowaniu materia艂u z na plejna mam tylko szary kolor - kolor z parametru Diffuse, nawet po zaznaczeniu "Show standard...", nie ma natomiast bitmapy na owym plejnie. Zastanawiam si臋, czy mo偶e po prostu jest ona na tym plejnie, a nie jest widoczna z jakiego艣 powodu ? Zdaje si臋, 偶e tylko jeden krok od rozwalenia problemu. Wybaczcie potkni臋cia pocz膮tkuj膮cego i pytania, ale za ka偶d膮 pomoc dzi臋kuj臋. Edytowane 1 Wrzesie艅 200915 l przez ariusz
Napisano 1 Wrzesie艅 200915 l Gdy zaznaczysz plane odznacz na li艣cie modyfikator贸w parametr "Real-World Map Size". Nowy obiekt po stworzeniu domy艣lnie ma t膮 opcj臋 zaznaczon膮. Tu masz screena z ustawieniami mapy diffuse i po prawej panel modyfikator贸w plane'a: Je偶eli nic nie kombinowa艂e艣 w opcjach po instalacji, powinno by膰 ok ;)
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto