Napisano 12 Sierpień 200717 l Witam, tutorial przeznaczony dla poczatkujacych. Mialem prawie dziure w brzuchu wywiercona abym go napisal wiec podziele sie z nim na forum :P, moze jeszce ktos z tego skorzysta. 1. Sciagamy z internetu jakies bluprint. Np ze strony http://www.the-blueprints.com/ . 2.Gdy ściągniemy printa na dysk, najlepiej pociac obrazek na 4 czesci: tyl, przod, bok, gora. 3. Można to zrobic w photoshopie narzędziem crop. Aby wyrównać obrazek uzyj polecenia image -->trim. 4.Gdy bluprint zostal pocięty wchodzimy w maxa. Tworzymy plane w widoku front o wymiarach jakie ma plik graficzny. 5.Teraz klawisz "m". Otworzyliśmy material editor. Klikamy w kwadrat obok napisu difuse. Wybieramy bitmap i obrazek z dysku 6.Klikamyu w inkonke aby bitmap był widoczny w viewport’cie. 5.teraz zaznaczamy nasz plane i klikamy na ikonie na screenie aby przypisac mu material. 6. Kolejnym krokiem jest ustawienie bluprintu boku. Tworzymy plane w widoku left. Pozniej tworzymy material jak wyzej i nakładamy. material na plane
Napisano 12 Sierpień 200717 l O bardzo fajnie ze to napisałes i ja wlasinie z tego skorzystam pozdro dla ciebie
Napisano 12 Sierpień 200717 l zabrakło informacji o prawidłowym ustawieniu printów w samym maxie w momencie gdy na jednak nie bedą one równe, co czasami wychodzi już w praniu, ale i tak plusik dla Ciebie :)
Napisano 12 Sierpień 200717 l + za inicjatywę, ale taki tutorial już powstał :p tyle że zaginął w gąszczu wątków :) Część 1: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31794 Część 2: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31825 Część 3: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31865 Część 4: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32260 Część 5: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32276 (swoją drogą przydało by się go przenieść do działu z tutorialami :) ) Autor: damusTo
Napisano 12 Sierpień 200717 l Autor Szukalem na forum zeby sie nie powtarzac ale moral jest prosty: slabo szukalem :D:P
Napisano 26 Lipiec 200915 l Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych. Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo. http://www.bankfotek.pl/view/301852 http://www.bankfotek.pl/view/301853 Post nieważny rozwiazałem problem Edytowane 26 Lipiec 200915 l przez remik
Napisano 27 Lipiec 200915 l Gdy tworzysz nowego plane'a w polach Width/Height Segs powinna byc wartość 1 O sory nie zauważyłem ze problem rozwiązany :P
Napisano 1 Wrzesień 200915 l remik napisał: Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych. Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo. http://www.bankfotek.pl/view/301852 http://www.bankfotek.pl/view/301853 Post nieważny rozwiazałem problem Remik, możesz podzielić się wiedzą, w jaki sposób rozwiązałeś ten problem ? Mam taki sam problem, nie mogę na razie dojść, co jest nie tak, czy coś w czasie wstawiania materiału na plejna, czy może w ustawieniach Edytora materiałów. Wiem, że nie chodzi o podział plejnów na segmenty 1/1, bo wszystkie plejny do rzutów mam 1/1. Pozdr, czekam na wskazówkę.
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles). W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M. Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw: Tiling na 1,0 odznacz Tile Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Finder napisał: Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles). W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M. Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw: Tiling na 1,0 odznacz Tile Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka). Ok, jakiś postęp jest :), zrobiłem jak mi poradziłeś z z Tilingiem, bitmapa jest widoczna - (rozpięta na kuli) w slocie materiałów, ale po zaaplikowaniu materiału z na plejna mam tylko szary kolor - kolor z parametru Diffuse, nawet po zaznaczeniu "Show standard...", nie ma natomiast bitmapy na owym plejnie. Zastanawiam się, czy może po prostu jest ona na tym plejnie, a nie jest widoczna z jakiegoś powodu ? Zdaje się, że tylko jeden krok od rozwalenia problemu. Wybaczcie potknięcia początkującego i pytania, ale za każdą pomoc dziękuję. Edytowane 1 Wrzesień 200915 l przez ariusz
Napisano 1 Wrzesień 200915 l Gdy zaznaczysz plane odznacz na liście modyfikatorów parametr "Real-World Map Size". Nowy obiekt po stworzeniu domyślnie ma tą opcję zaznaczoną. Tu masz screena z ustawieniami mapy diffuse i po prawej panel modyfikatorów plane'a: Jeżeli nic nie kombinowałeś w opcjach po instalacji, powinno być ok ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto