Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, tutorial przeznaczony dla poczatkujacych. Mialem prawie dziure w brzuchu wywiercona abym go napisal wiec podziele sie z nim na forum :P, moze jeszce ktos z tego skorzysta.

 

1. Sciagamy z internetu jakies bluprint. Np ze strony http://www.the-blueprints.com/ .

1.gif

2.Gdy ściągniemy printa na dysk, najlepiej pociac obrazek na 4 czesci: tyl, przod, bok, gora.

3. Można to zrobic w photoshopie narzędziem crop. Aby wyrównać obrazek uzyj polecenia image -->trim.

21.jpg

4.Gdy bluprint zostal pocięty wchodzimy w maxa. Tworzymy plane w widoku front o wymiarach jakie ma plik graficzny.

2.jpg

5.Teraz klawisz "m". Otworzyliśmy material editor. Klikamy w kwadrat obok napisu difuse. Wybieramy bitmap i obrazek z dysku

3.jpg

6.Klikamyu w inkonke aby bitmap był widoczny w viewport’cie.

4.jpg

5.teraz zaznaczamy nasz plane i klikamy na ikonie na screenie aby przypisac mu material.

6.jpg

6. Kolejnym krokiem jest ustawienie bluprintu boku. Tworzymy plane w widoku left. Pozniej tworzymy material jak wyzej i nakładamy. material na plane

7.jpg

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 4,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O bardzo fajnie ze to napisałes i ja wlasinie z tego skorzystam pozdro dla ciebie

Napisano

zabrakło informacji o prawidłowym ustawieniu printów w samym maxie w momencie gdy na jednak nie bedą one równe, co czasami wychodzi już w praniu, ale i tak plusik dla Ciebie :)

Napisano

+ za inicjatywę, ale taki tutorial już powstał :p

tyle że zaginął w gąszczu wątków :)

 

Część 1: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31794

Część 2: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31825

Część 3: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31865

Część 4: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32260

Część 5: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32276

(swoją drogą przydało by się go przenieść do działu z tutorialami :) )

 

Autor: damusTo

Napisano
  • Autor

Szukalem na forum zeby sie nie powtarzac ale moral jest prosty: slabo szukalem :D:P

Napisano

Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych.

Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo.

 

http://www.bankfotek.pl/view/301852

http://www.bankfotek.pl/view/301853

 

Post nieważny rozwiazałem problem

Edytowane przez remik

Napisano

Gdy tworzysz nowego plane'a w polach Width/Height Segs powinna byc wartość 1

 

O sory nie zauważyłem ze problem rozwiązany :P

Napisano
  remik napisał:
Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych.

Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo.

 

http://www.bankfotek.pl/view/301852

http://www.bankfotek.pl/view/301853

 

Post nieważny rozwiazałem problem

 

Remik, możesz podzielić się wiedzą, w jaki sposób rozwiązałeś ten problem ?

Mam taki sam problem, nie mogę na razie dojść, co jest nie tak, czy coś w czasie wstawiania materiału na plejna, czy może w ustawieniach Edytora materiałów.

Wiem, że nie chodzi o podział plejnów na segmenty 1/1, bo wszystkie plejny do rzutów mam 1/1.

Pozdr, czekam na wskazówkę.

Napisano

Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles).

W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M.

Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw:

Tiling na 1,0

odznacz Tile

Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).

Napisano
  Finder napisał:
Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles).

W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M.

Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw:

Tiling na 1,0

odznacz Tile

Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).

 

Ok, jakiś postęp jest :), zrobiłem jak mi poradziłeś z z Tilingiem, bitmapa jest widoczna - (rozpięta na kuli) w slocie materiałów, ale po zaaplikowaniu materiału z na plejna mam tylko szary kolor - kolor z parametru Diffuse, nawet po zaznaczeniu "Show standard...", nie ma natomiast bitmapy na owym plejnie. Zastanawiam się, czy może po prostu jest ona na tym plejnie, a nie jest widoczna z jakiegoś powodu ?

Zdaje się, że tylko jeden krok od rozwalenia problemu.

Wybaczcie potknięcia początkującego i pytania, ale za każdą pomoc dziękuję.

Edytowane przez ariusz

Napisano

Gdy zaznaczysz plane odznacz na liście modyfikatorów parametr "Real-World Map Size". Nowy obiekt po stworzeniu domyślnie ma tą opcję zaznaczoną.

Tu masz screena z ustawieniami mapy diffuse i po prawej panel modyfikatorów plane'a:

51721311.th.jpg

Jeżeli nic nie kombinowałeś w opcjach po instalacji, powinno być ok ;)

Napisano

Finder, wielkie dzięki za wskazówkę !! Poszło :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności