Skocz do zawartości

Ustawianie bluprintow


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, tutorial przeznaczony dla poczatkujacych. Mialem prawie dziure w brzuchu wywiercona abym go napisal wiec podziele sie z nim na forum :P, moze jeszce ktos z tego skorzysta.

 

1. Sciagamy z internetu jakies bluprint. Np ze strony http://www.the-blueprints.com/ .

1.gif

2.Gdy ściągniemy printa na dysk, najlepiej pociac obrazek na 4 czesci: tyl, przod, bok, gora.

3. Można to zrobic w photoshopie narzędziem crop. Aby wyrównać obrazek uzyj polecenia image -->trim.

21.jpg

4.Gdy bluprint zostal pocięty wchodzimy w maxa. Tworzymy plane w widoku front o wymiarach jakie ma plik graficzny.

2.jpg

5.Teraz klawisz "m". Otworzyliśmy material editor. Klikamy w kwadrat obok napisu difuse. Wybieramy bitmap i obrazek z dysku

3.jpg

6.Klikamyu w inkonke aby bitmap był widoczny w viewport’cie.

4.jpg

5.teraz zaznaczamy nasz plane i klikamy na ikonie na screenie aby przypisac mu material.

6.jpg

6. Kolejnym krokiem jest ustawienie bluprintu boku. Tworzymy plane w widoku left. Pozniej tworzymy material jak wyzej i nakładamy. material na plane

7.jpg

  • Like 1
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość MaxiTuning
Napisano

O bardzo fajnie ze to napisałes i ja wlasinie z tego skorzystam pozdro dla ciebie

Napisano

zabrakło informacji o prawidłowym ustawieniu printów w samym maxie w momencie gdy na jednak nie bedą one równe, co czasami wychodzi już w praniu, ale i tak plusik dla Ciebie :)

Napisano

+ za inicjatywę, ale taki tutorial już powstał :p

tyle że zaginął w gąszczu wątków :)

 

Część 1: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31794

Część 2: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31825

Część 3: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31865

Część 4: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32260

Część 5: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32276

(swoją drogą przydało by się go przenieść do działu z tutorialami :) )

 

Autor: damusTo

Napisano (edytowane)

Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych.

Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo.

 

http://www.bankfotek.pl/view/301852

http://www.bankfotek.pl/view/301853

 

Post nieważny rozwiazałem problem

Edytowane przez remik
Napisano
Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych.

Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo.

 

http://www.bankfotek.pl/view/301852

http://www.bankfotek.pl/view/301853

 

Post nieważny rozwiazałem problem

 

Remik, możesz podzielić się wiedzą, w jaki sposób rozwiązałeś ten problem ?

Mam taki sam problem, nie mogę na razie dojść, co jest nie tak, czy coś w czasie wstawiania materiału na plejna, czy może w ustawieniach Edytora materiałów.

Wiem, że nie chodzi o podział plejnów na segmenty 1/1, bo wszystkie plejny do rzutów mam 1/1.

Pozdr, czekam na wskazówkę.

Napisano

Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles).

W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M.

Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw:

Tiling na 1,0

odznacz Tile

Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).

Napisano (edytowane)
Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles).

W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M.

Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw:

Tiling na 1,0

odznacz Tile

Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).

 

Ok, jakiś postęp jest :), zrobiłem jak mi poradziłeś z z Tilingiem, bitmapa jest widoczna - (rozpięta na kuli) w slocie materiałów, ale po zaaplikowaniu materiału z na plejna mam tylko szary kolor - kolor z parametru Diffuse, nawet po zaznaczeniu "Show standard...", nie ma natomiast bitmapy na owym plejnie. Zastanawiam się, czy może po prostu jest ona na tym plejnie, a nie jest widoczna z jakiegoś powodu ?

Zdaje się, że tylko jeden krok od rozwalenia problemu.

Wybaczcie potknięcia początkującego i pytania, ale za każdą pomoc dziękuję.

Edytowane przez ariusz
Napisano

Gdy zaznaczysz plane odznacz na liście modyfikatorów parametr "Real-World Map Size". Nowy obiekt po stworzeniu domyślnie ma tą opcję zaznaczoną.

Tu masz screena z ustawieniami mapy diffuse i po prawej panel modyfikatorów plane'a:

51721311.th.jpg

Jeżeli nic nie kombinowałeś w opcjach po instalacji, powinno być ok ;)

Napisano

Finder, wielkie dzięki za wskazówkę !! Poszło :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności