zgred Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 Witam, tutorial przeznaczony dla poczatkujacych. Mialem prawie dziure w brzuchu wywiercona abym go napisal wiec podziele sie z nim na forum :P, moze jeszce ktos z tego skorzysta. 1. Sciagamy z internetu jakies bluprint. Np ze strony http://www.the-blueprints.com/ . 2.Gdy ściągniemy printa na dysk, najlepiej pociac obrazek na 4 czesci: tyl, przod, bok, gora. 3. Można to zrobic w photoshopie narzędziem crop. Aby wyrównać obrazek uzyj polecenia image -->trim. 4.Gdy bluprint zostal pocięty wchodzimy w maxa. Tworzymy plane w widoku front o wymiarach jakie ma plik graficzny. 5.Teraz klawisz "m". Otworzyliśmy material editor. Klikamy w kwadrat obok napisu difuse. Wybieramy bitmap i obrazek z dysku 6.Klikamyu w inkonke aby bitmap był widoczny w viewport’cie. 5.teraz zaznaczamy nasz plane i klikamy na ikonie na screenie aby przypisac mu material. 6. Kolejnym krokiem jest ustawienie bluprintu boku. Tworzymy plane w widoku left. Pozniej tworzymy material jak wyzej i nakładamy. material na plane 1
Gość MaxiTuning Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 O bardzo fajnie ze to napisałes i ja wlasinie z tego skorzystam pozdro dla ciebie
Ardeni Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 zabrakło informacji o prawidłowym ustawieniu printów w samym maxie w momencie gdy na jednak nie bedą one równe, co czasami wychodzi już w praniu, ale i tak plusik dla Ciebie :)
Muzzy Napisano 12 Sierpień 2007 Napisano 12 Sierpień 2007 + za inicjatywę, ale taki tutorial już powstał :p tyle że zaginął w gąszczu wątków :) Część 1: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31794 Część 2: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31825 Część 3: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31865 Część 4: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32260 Część 5: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32276 (swoją drogą przydało by się go przenieść do działu z tutorialami :) ) Autor: damusTo
zgred Napisano 12 Sierpień 2007 Autor Napisano 12 Sierpień 2007 Szukalem na forum zeby sie nie powtarzac ale moral jest prosty: slabo szukalem :D:P
Gość remik Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 (edytowane) Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych. Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo. http://www.bankfotek.pl/view/301852 http://www.bankfotek.pl/view/301853 Post nieważny rozwiazałem problem Edytowane 26 Lipiec 2009 przez remik
WarFan Napisano 27 Lipiec 2009 Napisano 27 Lipiec 2009 Gdy tworzysz nowego plane'a w polach Width/Height Segs powinna byc wartość 1 O sory nie zauważyłem ze problem rozwiązany :P
Gość ariusz Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 Witam, Mam pewien problem, otóż gdy nakładam obrazek na plane to zamiast jednego porządnego rysunku mam kilkadziesiat jak nie kilkaset małych. Robiąc inaczej a dokładnie poprzez Utilities/Asset browser - wybierając obrazek i przesuwając go do edytora materiałów mam to samo. http://www.bankfotek.pl/view/301852 http://www.bankfotek.pl/view/301853 Post nieważny rozwiazałem problem Remik, możesz podzielić się wiedzą, w jaki sposób rozwiązałeś ten problem ? Mam taki sam problem, nie mogę na razie dojść, co jest nie tak, czy coś w czasie wstawiania materiału na plejna, czy może w ustawieniach Edytora materiałów. Wiem, że nie chodzi o podział plejnów na segmenty 1/1, bo wszystkie plejny do rzutów mam 1/1. Pozdr, czekam na wskazówkę.
Finder Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles). W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M. Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw: Tiling na 1,0 odznacz Tile Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka).
Gość ariusz Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 (edytowane) Prawdopodobnie chodzi o powielanie tekstury (tiles). W pkcie 5 tutorialu miałeś kliknąć na kratkę obok Diffuse aby wybrać mapę. Po wyborze obrazka w kratce pojawia się literka M. Kliknij na nią i w dziale coordinates ustaw: Tiling na 1,0 odznacz Tile Poza tym jakby mapa się nie pokazywała na płaszczyźnie, kliknij jeszcze raz zaznacz "Show standard map in viewport" (patrz pkt 6 tutka). Ok, jakiś postęp jest :), zrobiłem jak mi poradziłeś z z Tilingiem, bitmapa jest widoczna - (rozpięta na kuli) w slocie materiałów, ale po zaaplikowaniu materiału z na plejna mam tylko szary kolor - kolor z parametru Diffuse, nawet po zaznaczeniu "Show standard...", nie ma natomiast bitmapy na owym plejnie. Zastanawiam się, czy może po prostu jest ona na tym plejnie, a nie jest widoczna z jakiegoś powodu ? Zdaje się, że tylko jeden krok od rozwalenia problemu. Wybaczcie potknięcia początkującego i pytania, ale za każdą pomoc dziękuję. Edytowane 1 Wrzesień 2009 przez ariusz
Finder Napisano 1 Wrzesień 2009 Napisano 1 Wrzesień 2009 Gdy zaznaczysz plane odznacz na liście modyfikatorów parametr "Real-World Map Size". Nowy obiekt po stworzeniu domyślnie ma tą opcję zaznaczoną. Tu masz screena z ustawieniami mapy diffuse i po prawej panel modyfikatorów plane'a: Jeżeli nic nie kombinowałeś w opcjach po instalacji, powinno być ok ;)
Gość ariusz Napisano 2 Wrzesień 2009 Napisano 2 Wrzesień 2009 Finder, wielkie dzięki za wskazówkę !! Poszło :D.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się