Oleksiak Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 Witam chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś sposób aby po zbliżeniu kamery do przedmiotu on nie zaczynał znikać. I nie chodzi mi tu o cliping plane czy jak to się pisze :P bo to nie działa w tym wypadku. Gdy jest "duży" model to mogę przybliżyć do siatki ale jak mały to on zanika przy bliskich odległościach. Jednostki ustawiłem sobie na centymetry. Zależy mi na tej informacji bo inaczej to nie mogę modelować rzeczy które byłyby o wymiarach rzeczywistych. A obiektów nie chce skalować. PS. żeby zobrazować: np. chce wymodelować zapałkę , która ma bardzo małe wymiary to muszę ją a dokładnie wymiary przemnożyć tyle razy aby w scenie przybliżenie jej i działanie na siatce było możliwe. Przeszukałem forum i lookałem po ustawieniach ale jeszcze nic nie znalazłem..
AGmakonts Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 tu tez chodzi o cliping tylko ten bliski, w ustawianiach clipingu możesz ciut to rozciągnąć
Oleksiak Napisano 23 Sierpień 2007 Autor Napisano 23 Sierpień 2007 Wiem, sprawdzałem ale nie działa już pokaże.. Ps. A jednak to się tyczy każdej wielkości obiektu, a jak Ty AGmakonts radzisz sobie z takim problemem jak robisz scena i masz w niej duże i małe obiekty. Z dużymi raczej nie ma problemu bo siatka tam się ładnie rozkłada ale jak jest mały obiekt i trzeba dać mu jakiś detal (np później będzie zbliżenie na niego itp.) to siatka jest gęsta wtedy trzeba zbliżyć obraz np. poszukać denerwującego Cie vertexa :D itp. Więc? ;]
NV Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 Ja przyłącze się do pytania bo ostatnio też mnie to denerwuje jak modeluje detal w viperze ;/
troglodyta Napisano 23 Sierpień 2007 Napisano 23 Sierpień 2007 Można się z tym uporać na 2 sposoby. Pracować na User View Albo przeskalować scenę
Bart5 Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 W takich sytuacjach oddalasz widok na tyle żeby było wszystko widać i używasz virtual viewport. Tylko musisz pracować w OpenGLu.
Master Kiełbaster Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 ewentualnie zbliżaj za pomocą zmiany ogniskowej
maciekG Napisano 24 Sierpień 2007 Napisano 24 Sierpień 2007 customize\units setup\system unit setup i ustawiasz jednostki odpowiednie dla tego co modelujesz... np bizuteria - mm miasto - m samochod - cm
Oleksiak Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Napisano 24 Sierpień 2007 dzięki ludziska. Teraz będę wiedział o co kaman.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się