Skocz do zawartości

Vray - jak pozbyc sie Double Sided ? pomocy panowie :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dosc upie#$# problem :)

 

Mam material Vray (blend material) - jak wylaczyc renderowanie 'backfaceow' w tym materiale i wogole w vray?.

 

Probowalem juz wielu rzeczy , od wylaczania 'double sided' w materialach po wstawienie powyzszego materialu do i wylaczanie backface.

 

Vray renderuje nawet tylne scianki przy zwyklych materialach scanline'owych.

 

Wszystko co znalazlem na sieci zawiodlo. Potrzebuje tego w scenie w ktorej renderuje karoserie samochodu i musi miec ona maske alpha. problem ze widac te #$%# tylne scianki co odbija sie zle na alphie :)

 

pomocy ;(

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hm rzeczywiście, u mnie też nie działa, przypuszczam że to jakiś bug

 

spróbuj samą alphę wyrenderować w scanlinie albo mentalu.

Napisano

no tak, mozna to obejsc w ten sposob ale problem w tym ze potrzebuje widoczne odbicia :)

wsio poza karoseria ma wylaczone 'visible to camera'.

 

na forum chaosow tez nic nie znalazlem :/

Napisano

tez nie dziala, probowalem jak pisalem w 1 poscie. problem z vrayem jest taki ze wszystko niezaleznie od ustawien renderuje 'double'

 

no nic , obejde to renderujac maske w scanline i potem zabawa w PS. mam nadzieje ze to jakis 'bug' i zostanie to poprawione.

zabawy troche bede mial bo mam 36 klatek animacji (albo i tylko 36:) )

 

a jesli ktos zna odpowiedz to niech podzieli sie solucja :)

Napisano

dokladnie tego probowalem, nawet podwojny material ze scanline. mi wyszlo na to ze co by nie robic jesli renderer to vray to bedziemy miec te cho@$%# scianki :)

 

to co napisales znalazlem w kilku miejscach na sieci ale nic to nie dalo.

Napisano

spróbuj tak

 

dwa materiały (vrayowskie coby się szybko renderowało):

1. - karoseria

2. - mateirał idealnie przezroczysty (czyli opacity czarna a na wszelki wypadek refract białe i IOR 1), najpierw potestuj czy jest naprawde niewidoczny

 

łączysz oba w Blend material, jako maskę użyj falloff, z opcją towards-away, a w Mix curve ustaw tak żeby było czarno dokładnie do połowy a dalej biało (bez żadnych gradientów, ma być nagłe przejście).

 

 

489d7fa7bda94e1bm.jpg

  • Like 1
Napisano

Dzieki za solucje Aniu. Dziala cholerstwo ! :) juz wczoraj wieczorem bym tego nie wykombinowal hehe.

 

WIELKI PUNKT DLA CIEBIE bo przyda sie to pewnie nie tylko mnie.

 

dodam jeszcze dla zainteresowanych zeby nie zapomniec o wylaczeniu 'double sided' w glownym materiale.

 

pozdro !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności