Napisano 24 Sierpień 200717 l Mam dosc upie#$# problem :) Mam material Vray (blend material) - jak wylaczyc renderowanie 'backfaceow' w tym materiale i wogole w vray?. Probowalem juz wielu rzeczy , od wylaczania 'double sided' w materialach po wstawienie powyzszego materialu do i wylaczanie backface. Vray renderuje nawet tylne scianki przy zwyklych materialach scanline'owych. Wszystko co znalazlem na sieci zawiodlo. Potrzebuje tego w scenie w ktorej renderuje karoserie samochodu i musi miec ona maske alpha. problem ze widac te #$%# tylne scianki co odbija sie zle na alphie :) pomocy ;(
Napisano 24 Sierpień 200717 l hm rzeczywiście, u mnie też nie działa, przypuszczam że to jakiś bug spróbuj samą alphę wyrenderować w scanlinie albo mentalu.
Napisano 24 Sierpień 200717 l Autor no tak, mozna to obejsc w ten sposob ale problem w tym ze potrzebuje widoczne odbicia :) wsio poza karoseria ma wylaczone 'visible to camera'. na forum chaosow tez nic nie znalazlem :/
Napisano 24 Sierpień 200717 l a maxowy double sided material? jak by z jednej strony dać normalny materiał a z drugiej przeźroczysty?
Napisano 24 Sierpień 200717 l Autor tez nie dziala, probowalem jak pisalem w 1 poscie. problem z vrayem jest taki ze wszystko niezaleznie od ustawien renderuje 'double' no nic , obejde to renderujac maske w scanline i potem zabawa w PS. mam nadzieje ze to jakis 'bug' i zostanie to poprawione. zabawy troche bede mial bo mam 36 klatek animacji (albo i tylko 36:) ) a jesli ktos zna odpowiedz to niech podzieli sie solucja :)
Napisano 24 Sierpień 200717 l chodziło mi o rodzaj materiału który daje inny materiał na przód facea i inny na tył zwany double sided. do back material wrzuć materiał z 0% opacity i może pomoże.
Napisano 24 Sierpień 200717 l Autor dokladnie tego probowalem, nawet podwojny material ze scanline. mi wyszlo na to ze co by nie robic jesli renderer to vray to bedziemy miec te cho@$%# scianki :) to co napisales znalazlem w kilku miejscach na sieci ale nic to nie dalo.
Napisano 24 Sierpień 200717 l spróbuj tak dwa materiały (vrayowskie coby się szybko renderowało): 1. - karoseria 2. - mateirał idealnie przezroczysty (czyli opacity czarna a na wszelki wypadek refract białe i IOR 1), najpierw potestuj czy jest naprawde niewidoczny łączysz oba w Blend material, jako maskę użyj falloff, z opcją towards-away, a w Mix curve ustaw tak żeby było czarno dokładnie do połowy a dalej biało (bez żadnych gradientów, ma być nagłe przejście).
Napisano 25 Sierpień 200717 l Autor Dzieki za solucje Aniu. Dziala cholerstwo ! :) juz wczoraj wieczorem bym tego nie wykombinowal hehe. WIELKI PUNKT DLA CIEBIE bo przyda sie to pewnie nie tylko mnie. dodam jeszcze dla zainteresowanych zeby nie zapomniec o wylaczeniu 'double sided' w glownym materiale. pozdro !!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto