Robertus Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 Mam dosc upie#$# problem :) Mam material Vray (blend material) - jak wylaczyc renderowanie 'backfaceow' w tym materiale i wogole w vray?. Probowalem juz wielu rzeczy , od wylaczania 'double sided' w materialach po wstawienie powyzszego materialu do i wylaczanie backface. Vray renderuje nawet tylne scianki przy zwyklych materialach scanline'owych. Wszystko co znalazlem na sieci zawiodlo. Potrzebuje tego w scenie w ktorej renderuje karoserie samochodu i musi miec ona maske alpha. problem ze widac te #$%# tylne scianki co odbija sie zle na alphie :) pomocy ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 hm rzeczywiście, u mnie też nie działa, przypuszczam że to jakiś bug spróbuj samą alphę wyrenderować w scanlinie albo mentalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2007 no tak, mozna to obejsc w ten sposob ale problem w tym ze potrzebuje widoczne odbicia :) wsio poza karoseria ma wylaczone 'visible to camera'. na forum chaosow tez nic nie znalazlem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 a maxowy double sided material? jak by z jednej strony dać normalny materiał a z drugiej przeźroczysty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2007 tez nie dziala, probowalem jak pisalem w 1 poscie. problem z vrayem jest taki ze wszystko niezaleznie od ustawien renderuje 'double' no nic , obejde to renderujac maske w scanline i potem zabawa w PS. mam nadzieje ze to jakis 'bug' i zostanie to poprawione. zabawy troche bede mial bo mam 36 klatek animacji (albo i tylko 36:) ) a jesli ktos zna odpowiedz to niech podzieli sie solucja :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 chodziło mi o rodzaj materiału który daje inny materiał na przód facea i inny na tył zwany double sided. do back material wrzuć materiał z 0% opacity i może pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2007 dokladnie tego probowalem, nawet podwojny material ze scanline. mi wyszlo na to ze co by nie robic jesli renderer to vray to bedziemy miec te cho@$%# scianki :) to co napisales znalazlem w kilku miejscach na sieci ale nic to nie dalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 spróbuj tak dwa materiały (vrayowskie coby się szybko renderowało): 1. - karoseria 2. - mateirał idealnie przezroczysty (czyli opacity czarna a na wszelki wypadek refract białe i IOR 1), najpierw potestuj czy jest naprawde niewidoczny łączysz oba w Blend material, jako maskę użyj falloff, z opcją towards-away, a w Mix curve ustaw tak żeby było czarno dokładnie do połowy a dalej biało (bez żadnych gradientów, ma być nagłe przejście). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertus Napisano 25 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2007 Dzieki za solucje Aniu. Dziala cholerstwo ! :) juz wczoraj wieczorem bym tego nie wykombinowal hehe. WIELKI PUNKT DLA CIEBIE bo przyda sie to pewnie nie tylko mnie. dodam jeszcze dla zainteresowanych zeby nie zapomniec o wylaczeniu 'double sided' w glownym materiale. pozdro !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się