Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Nadszedł czas zaliczenia i trzeba zrobić animację ;)

temat zaczerpnąłem z prozy Sapkowskiego opowiadanie z serii sagi o Wiedźminie pt.: Wiedźmin - kto czytał ten wie.

Nie wiem jak mi to wszystko wyjdzie, czasu mam mało, umiejętności mizerniutkie, za to chęci i zapał ogromny :D

 

na początku przedstawiam postacie, czyli Geralt i strzyga - kształt postaci zaczerpnąłem z gry Witcher.

 

Liczę na słowa wsparcia, ponieważ złożoność projektu mnie przeraża, ale również na konstruktywną krytykę i w miarę możliwości pomoc - chciałbym aby wszystko wyszło jak najlepiej.

 

kolejne update'y wkrótce

pozdr.

A_J

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Też mi się wydaje że ramiona za szerokie.

i coś niedobrego dzieje się z teksturą na jego boku, ten pasek jakby poprzecinany i poprzesuwany wpoprzek.

Napisano

oki - poprawiłem ramiona - już nie są takie grube

a jeśli chodzi o tą texturkę, to myślę że to wina tego, ze model ma ciut ponad 2700 faceów, i na załamaniach jest takie wrażenie.

Napisano

pierwszy skrin:

strzyga: ti, ti bobasku!

geralt: przestań no... ludzie patrzą...

 

 

tak mi się skojarzyło ;-)

a propos ramion, wydaje mi się że teraz za małe są...

a może to tylko kwestia rozszerzenia ich przy pasze

Napisano

unikaj przeprostów!!!! pozatym trochgę czasami z dynamiką masz problemy postać porusza się przy salcie raz szybciej raz wolniej..takie moje wrażenia, ogólnie hm..rusza się ;p

 

pozdrawiam!

Napisano

:) to dobrze, że się rusza - taki był plan :P

 

a tak poważnie, to moje pierwsze starcie z tak skąplikowaną (jak dla mnie) animacją w character studio. Pewnie, że nie wszystko jest ładnie, choć nad animacją mogę jeszcze trochę popracować (nie będzie to jedyna scena)... ale nie od razu Rzym zbudowano - ja cieszę się, że w ogóle coś się rusza i to nie jakoś najgorzej

 

PRZEPROST - czy chodzi o zgięcie stawu niezgodnie z anatomią (pytam, bo nie wiem). Jeśli tak, to staram się unikać

Napisano

przeprost to całkowicie wyprostowana kończyna, co jest nienaturalne i powoduje wrażenie jakby ktoś za nią ciągnął. w paru miejscach się pojawia u Ciebie.

Napisano

pracujesz na LCD? bo prawie nic nie widać na żadnym z renderów...czaarno! na pierwszym tylko w miare ok jest tło, je można zostawić, ale na żadnym dobrze nie widać postaci

Napisano

Sic, ciemno jak w .... po prostu za ciemno.

Nawet po podkręceniu kontrastu i jasności..... właśnie siedzę przy monitorze z dupką i faktycznie, na LCD wygląda to ciut inaczej. Po powrocie do domu postaram się coś pokalibrować i poszukać ustawień które spełniałyby założenie o którym pisałem

 

pozdrawiam

Napisano

Generalnie chyba projekt nieco przerasta twoje umiejętności, ale co tam...

 

Więc co jest do poprawki po kolei:

- balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru )

- time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne )

- koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość )

- niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu.

 

to tylko do pierwszej animacji

drugą zrób od nowa ;)

 

Pozdrawiam

Gaspar

Napisano

tak - przerasta mnie, ale to czego się przy tym nauczyłem to moje ;)

 

"- balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru )" - akurat starałem się balansować ciężarem

"- time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne )" - zgadza się

"- koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość )" - nie bardzo rozumiem o co chodzi - proszę o jakiś przykład

"- niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu." - np.: dłonie nie są zanimowane i wiem, że to niedoróbka

 

"drugą zrób od nowa ;)" - nie ma czasu na poprawianie w nieskończoność - dwa tygodnie to bardzoooo mało

 

dzięki za uwagi

Napisano

Balans - to znaczy w jaki sposób rozkłada się ciężar postaci przy wykonywaniu ruchów, to czy postać jest w równowadze, czy z niej wypada...

nie chodzi o chwianie się na boki

 

Ciała żywych postaci poruszają się zazwyczaj w sposób skoordynowany i celowy ( no chyba, że są w delirce ) tzn. wszystkie części ciała działają razem aby wykonać jakiś ruch. U ciebie niektóe części ciała działają sprzecznie co podważa wiarygodność ruchu. Przykład: "puszczanie kaczek" po wodzie - ruch zaczyna się od nóg, później kontynuują go biodra, kręgosłup, barki, ręka i dłoń. Jedna część ciała napędza drugą.

Napisano

Gaspar, a w jaki sposób uzyskać efekt o którym piszesz. Nie mam czasu na studiowanie ruchów, rozkładania ich na czynniki pierwsze, więc animuję jak leci. Na upartego mógłbym wykonać sobie jakieś referencje ruchu (np.: zgrać jakieś salta akrobatów), ale nie mam kompletnie na to czasu. Praca musi być oddana do końca bieżącego miesiąca. Roboty mam jeszcze od groma, bo do wykonania jeszcze kilka scen; nie mówiąc nic o opisówce.

 

no cóż: moja piewrwsza animacja będzie totalnym gniotem :(((((((((((

szkoda, bo zajemocno się starałem

Napisano

Efekt uzyskasz poświęcając na to więcej czasu właśnie. W Animacji nie da się od razu zrobic dużo szybko i dobrze. Możesz skorzystać conieco z bibliotek gotowych ruchów np w character studio, co nieco ułatwiłoby ci animacje jeżeli nie masz czasu.

Napisano

Kilka moich luznych obserwacji/sugestii:

 

1. Malo wyraznie stosujesz efekt zwolnienia czasu...nie wiadomo kiedy jest zwolnienie, a kiedy szwankuje timing w animacji:)

 

2. Zachowaj powage!..hehe....jesli wiedzmin ma byc konkretnym gosciem to nie mozesz robic nim prostych fikolkow lub co gorsza tego tuptania w miejscu prawie przy obrocie....

 

3. Strzyga wyglada jak pies, sczegolnie jak odbiega na koncu....zachowuj charaktery obu postaci: dostojny, grozny, wprawny w walce, drapiezny/bezwzgledny,itd.....i popatrz potem na swoje postacie oceniajac ile z tego osiagnales.

 

4. Bardziej filmowo pokazuj akcje..nasladuj kamere z dobrych filmow.

 

5.Uwazaj na pozy i przypadkowe ruchy. Wiedzmin robi na koncu szyja Michaela Jacksona.

 

6. Zbuduj klimat i nie trac go.

 

7. Lepiej bedzie jak skopiujesz ruch z wideo uwaznie, bo jesli Ci sie to uda to wtedy nie bedziesz juz tak latwo akceptowal gorszych rzeczy w animacji u siebie..staniesz sie barzdiej wymagajacy:)

 

8. Lepiej skoncentrowac sie na malym fragmencie animacji i dopracowac go zeby zobaczyc na ile faktycznie Cie stac jesli sie skupisz...niz mechanicznie ciachac dlugi odcinek tracac momentami ochote na to...co widac czesto.

 

Pozdrawiam,

Pawel

Napisano

Panowie,

Dzięki za uwagi - staram się je chłonąć jak sucha gąbka wodę :)

Wymagania co do mojej pracy macie większe niż ja ;))))) ale to dobrze, bo wytykacie wszystkie niedociągnięcia, błędy, braki w warsztacie, i doświadczeniu (to jest moja pierwsza animka)...

 

Gaspar, Paweł: czas jest moim wrogiem i w tej animacji chyba wiele już nie pozmieniam, ale do kolejnej przyłożę się bardziej

 

Paweł, szkoda że nie było mnie na Waszych warsztatach animacji - pewnie wiele bym się nauczył.

 

Czekam na dalsze uwagi, które będę mógł wykorzystać w przyszłości :)

 

pozdr.

A_J

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności