Acid_Jazz Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 Witam, Nadszedł czas zaliczenia i trzeba zrobić animację ;) temat zaczerpnąłem z prozy Sapkowskiego opowiadanie z serii sagi o Wiedźminie pt.: Wiedźmin - kto czytał ten wie. Nie wiem jak mi to wszystko wyjdzie, czasu mam mało, umiejętności mizerniutkie, za to chęci i zapał ogromny :D na początku przedstawiam postacie, czyli Geralt i strzyga - kształt postaci zaczerpnąłem z gry Witcher. Liczę na słowa wsparcia, ponieważ złożoność projektu mnie przeraża, ale również na konstruktywną krytykę i w miarę możliwości pomoc - chciałbym aby wszystko wyszło jak najlepiej. kolejne update'y wkrótce pozdr. A_J
Acid_Jazz Napisano 28 Sierpień 2007 Autor Napisano 28 Sierpień 2007 tzn, za szerokie czy za długie??? jak to pierwsze, to chyba Pudzianowski jest Ci obcy :P
Knysha Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 No za szerokie, jak na Geralta. Rivijczyk przeciez nie wcinal ruskiej mety :P
Ania Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Też mi się wydaje że ramiona za szerokie. i coś niedobrego dzieje się z teksturą na jego boku, ten pasek jakby poprzecinany i poprzesuwany wpoprzek.
Acid_Jazz Napisano 29 Sierpień 2007 Autor Napisano 29 Sierpień 2007 oki - poprawiłem ramiona - już nie są takie grube a jeśli chodzi o tą texturkę, to myślę że to wina tego, ze model ma ciut ponad 2700 faceów, i na załamaniach jest takie wrażenie.
3grosze Napisano 3 Wrzesień 2007 Napisano 3 Wrzesień 2007 pierwszy skrin: strzyga: ti, ti bobasku! geralt: przestań no... ludzie patrzą... tak mi się skojarzyło ;-) a propos ramion, wydaje mi się że teraz za małe są... a może to tylko kwestia rozszerzenia ich przy pasze
Acid_Jazz Napisano 8 Październik 2007 Autor Napisano 8 Październik 2007 takie tam bazgroły.... http://acid_jazz.w.interia.pl/lomot1.avi http://acid_jazz.w.interia.pl/_scene01.avi rozjeżdża mi się siatka (błędy w modelowaniu i riggowaniu) - dobrze przynajmniej, że wiem co źle zrobiłem - czekam na tony krytyki, bo pewnie nie będzie się podobać. Nie mam czasu poprawiać, bo deathline bardzo blisko, a wpis do indeksu trzeba skompletować ;) pozdr4all A_J
mort Napisano 8 Październik 2007 Napisano 8 Październik 2007 unikaj przeprostów!!!! pozatym trochgę czasami z dynamiką masz problemy postać porusza się przy salcie raz szybciej raz wolniej..takie moje wrażenia, ogólnie hm..rusza się ;p pozdrawiam!
Acid_Jazz Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 :) to dobrze, że się rusza - taki był plan :P a tak poważnie, to moje pierwsze starcie z tak skąplikowaną (jak dla mnie) animacją w character studio. Pewnie, że nie wszystko jest ładnie, choć nad animacją mogę jeszcze trochę popracować (nie będzie to jedyna scena)... ale nie od razu Rzym zbudowano - ja cieszę się, że w ogóle coś się rusza i to nie jakoś najgorzej PRZEPROST - czy chodzi o zgięcie stawu niezgodnie z anatomią (pytam, bo nie wiem). Jeśli tak, to staram się unikać
mort Napisano 9 Październik 2007 Napisano 9 Październik 2007 przeprost to całkowicie wyprostowana kończyna, co jest nienaturalne i powoduje wrażenie jakby ktoś za nią ciągnął. w paru miejscach się pojawia u Ciebie.
Acid_Jazz Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 rozumiem :) to akurat jestem w stanie szybko naprawić. faktycznie wygląda to nienaturalnie dzięki za uwagi
Acid_Jazz Napisano 9 Październik 2007 Autor Napisano 9 Październik 2007 jeszcze trochę bazgrołów: http://acid-jazz.w.interia.pl/lomot1cd1.avi dziś już nie mam siły na więcej A_J
Acid_Jazz Napisano 10 Październik 2007 Autor Napisano 10 Październik 2007 .... a który render wybralibyście? dzwoń: 0 700 YYY YYY* * Opłata zgodna ze stawką operatora ;) pierwszy: http://acid-jazz.w.interia.pl/vl&f.jpg drugi: http://acid-jazz.w.interia.pl/f.jpg czy też.... trzeci: http://acid-jazz.w.interia.pl/vl.jpg to ważny dla mnie konkurs. Chciałbym żeby było w nocy i jednocześnie coś widać.
mort Napisano 10 Październik 2007 Napisano 10 Październik 2007 pracujesz na LCD? bo prawie nic nie widać na żadnym z renderów...czaarno! na pierwszym tylko w miare ok jest tło, je można zostawić, ale na żadnym dobrze nie widać postaci
Acid_Jazz Napisano 11 Październik 2007 Autor Napisano 11 Październik 2007 Sic, ciemno jak w .... po prostu za ciemno. Nawet po podkręceniu kontrastu i jasności..... właśnie siedzę przy monitorze z dupką i faktycznie, na LCD wygląda to ciut inaczej. Po powrocie do domu postaram się coś pokalibrować i poszukać ustawień które spełniałyby założenie o którym pisałem pozdrawiam
Acid_Jazz Napisano 11 Październik 2007 Autor Napisano 11 Październik 2007 to może takie renderki?? http://acid_jazz.w.interia.pl/vl&f&gi&sky0_6.jpg czy może http://acid_jazz.w.interia.pl/vl&f&gi&sky0_8.jpg ???
Acid_Jazz Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 mały update pierwszy render http://acid_jazz.w.interia.pl/scena01_Mpeg4%20Video%20Codec%20Compressor%20V3.avi i preview http://acid_jazz.w.interia.pl/_scene_ucieczka_matrix.avi pozdr
gaspar Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Generalnie chyba projekt nieco przerasta twoje umiejętności, ale co tam... Więc co jest do poprawki po kolei: - balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru ) - time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne ) - koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość ) - niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu. to tylko do pierwszej animacji drugą zrób od nowa ;) Pozdrawiam Gaspar
Acid_Jazz Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 tak - przerasta mnie, ale to czego się przy tym nauczyłem to moje ;) "- balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru )" - akurat starałem się balansować ciężarem "- time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne )" - zgadza się "- koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość )" - nie bardzo rozumiem o co chodzi - proszę o jakiś przykład "- niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu." - np.: dłonie nie są zanimowane i wiem, że to niedoróbka "drugą zrób od nowa ;)" - nie ma czasu na poprawianie w nieskończoność - dwa tygodnie to bardzoooo mało dzięki za uwagi
gaspar Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Balans - to znaczy w jaki sposób rozkłada się ciężar postaci przy wykonywaniu ruchów, to czy postać jest w równowadze, czy z niej wypada... nie chodzi o chwianie się na boki Ciała żywych postaci poruszają się zazwyczaj w sposób skoordynowany i celowy ( no chyba, że są w delirce ) tzn. wszystkie części ciała działają razem aby wykonać jakiś ruch. U ciebie niektóe części ciała działają sprzecznie co podważa wiarygodność ruchu. Przykład: "puszczanie kaczek" po wodzie - ruch zaczyna się od nóg, później kontynuują go biodra, kręgosłup, barki, ręka i dłoń. Jedna część ciała napędza drugą.
Acid_Jazz Napisano 15 Październik 2007 Autor Napisano 15 Październik 2007 Gaspar, a w jaki sposób uzyskać efekt o którym piszesz. Nie mam czasu na studiowanie ruchów, rozkładania ich na czynniki pierwsze, więc animuję jak leci. Na upartego mógłbym wykonać sobie jakieś referencje ruchu (np.: zgrać jakieś salta akrobatów), ale nie mam kompletnie na to czasu. Praca musi być oddana do końca bieżącego miesiąca. Roboty mam jeszcze od groma, bo do wykonania jeszcze kilka scen; nie mówiąc nic o opisówce. no cóż: moja piewrwsza animacja będzie totalnym gniotem :((((((((((( szkoda, bo zajemocno się starałem
gaspar Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 Efekt uzyskasz poświęcając na to więcej czasu właśnie. W Animacji nie da się od razu zrobic dużo szybko i dobrze. Możesz skorzystać conieco z bibliotek gotowych ruchów np w character studio, co nieco ułatwiłoby ci animacje jeżeli nie masz czasu.
Pawel Lipka Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 Kilka moich luznych obserwacji/sugestii: 1. Malo wyraznie stosujesz efekt zwolnienia czasu...nie wiadomo kiedy jest zwolnienie, a kiedy szwankuje timing w animacji:) 2. Zachowaj powage!..hehe....jesli wiedzmin ma byc konkretnym gosciem to nie mozesz robic nim prostych fikolkow lub co gorsza tego tuptania w miejscu prawie przy obrocie.... 3. Strzyga wyglada jak pies, sczegolnie jak odbiega na koncu....zachowuj charaktery obu postaci: dostojny, grozny, wprawny w walce, drapiezny/bezwzgledny,itd.....i popatrz potem na swoje postacie oceniajac ile z tego osiagnales. 4. Bardziej filmowo pokazuj akcje..nasladuj kamere z dobrych filmow. 5.Uwazaj na pozy i przypadkowe ruchy. Wiedzmin robi na koncu szyja Michaela Jacksona. 6. Zbuduj klimat i nie trac go. 7. Lepiej bedzie jak skopiujesz ruch z wideo uwaznie, bo jesli Ci sie to uda to wtedy nie bedziesz juz tak latwo akceptowal gorszych rzeczy w animacji u siebie..staniesz sie barzdiej wymagajacy:) 8. Lepiej skoncentrowac sie na malym fragmencie animacji i dopracowac go zeby zobaczyc na ile faktycznie Cie stac jesli sie skupisz...niz mechanicznie ciachac dlugi odcinek tracac momentami ochote na to...co widac czesto. Pozdrawiam, Pawel
Acid_Jazz Napisano 16 Październik 2007 Autor Napisano 16 Październik 2007 Panowie, Dzięki za uwagi - staram się je chłonąć jak sucha gąbka wodę :) Wymagania co do mojej pracy macie większe niż ja ;))))) ale to dobrze, bo wytykacie wszystkie niedociągnięcia, błędy, braki w warsztacie, i doświadczeniu (to jest moja pierwsza animka)... Gaspar, Paweł: czas jest moim wrogiem i w tej animacji chyba wiele już nie pozmieniam, ale do kolejnej przyłożę się bardziej Paweł, szkoda że nie było mnie na Waszych warsztatach animacji - pewnie wiele bym się nauczył. Czekam na dalsze uwagi, które będę mógł wykorzystać w przyszłości :) pozdr. A_J
Acid_Jazz Napisano 16 Październik 2007 Autor Napisano 16 Październik 2007 witam, Tak się zastanawiam, czy w dobrą stronę kombinuję??? http://acid_jazz.w.interia.pl/5.3_1.avi pozdr. A_J
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się