Jump to content

gaspar

Members
  • Posts

    274
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

gaspar last won the day on July 7 2010

gaspar had the most liked content!

City (optional)

  • Miasto
    Vientiane, Lao

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

gaspar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

152

Reputation

  1. Czyżby wormhole ? :P Gratuluje odwagi co do tematu a jeśli chodzi o animacje to nie będę się znęcał bo nie o to tu chodziło ;)
  2. Dzięki za miłe słowa. Ślizgające się łapy to kwestja rigów - te klocki fizycznie nie maja zakresu ruchowego pozwalającego im się normalnie poruszać, dlatego napisałem, że było to wyzwanie ;) Polecam popróbowac animacji zwierzaka, który nie ma kręgosłupa, nogi FK bez łokcia i barku a czasami bez nadgarstka. Od producenta mamy wytyczne co do niektórych rigów, przeważnie typu nie róbcie niczego czego nie może zrobić fizyczny model, a te za wiele nie mogą... Dezajnerzy w Lego bardziej dbaja o wygląd klocków niż o ich zakresy ruchowe hehehe. No ale jaby nie to to juz dawno pewnie mocapowaliby wszytko ;) Generalnie łatwiej animuje się rigi które mają anatomiczny sens - bo tu nie musisz wymyślać jak dana postać się porusza i masz przeważnie jakieś referencje. W przeciwnym przypadku dużo jest "oszukiwania" i obchodzenia fizyki ruchu. Czasami trzeba poświecać jakąś rzecz na rzecz innej np ślizgające się stopy na rzecz dobrego łuku głównej masy ciała itp. Pozdro Gaspar
  3. Kolejna legowa animka. Moje shoty to te ze zwierzakami. Animacja "sztywnych" zwierzakow to byl niezly challenge. Pozdro Gaspar
  4. Całkiem przyjemna historia o ile ktoś gustuje w czarnym humorze :) Faktycznie brakuje czegoś na połączeniu sceny żywych i smażonych karpi :) No i bez tła kulturowego historia jest mało zrozumiała znajomi z innych krajów którym to pokazałem w ramach eksperymentu nie qmali za bardzo z czego się śmiałem. Z punktu widzenia animatora - można by zdecydowanie poprawić animacje rybek. Świąteczne pozdrowienia z ciepłego południa :) Gaspar
  5. Modele z pierwszej półki :) Gratulacje !
  6. Pff... Życze powodenia w zbieraniu funduszy. Niestety co do samego promo to dałem rade jakieś 30 sekund, i po trzecim płonącym napisie wyłączyłem. Narzędzie pewnie będzie mega wypaśne i zaoszczędzi ludziom masę czasu ale taka forma filmu promocyjnego to troche strzelanie sobie w kolano. Nie dałem rady "dosłuchać i dopatrzyć się" w czasie oglądania o co chodzi dla kogo to jest i po co. Więcej doczytałem z posta.
  7. Festiwal sponsorowany przez branżę geriatryczną ?!? :)
  8. Nie chciałbyś widzieć tych rigów zaufaj mi :P
  9. Hejka. Problem z szybkim ruchem jest taki, że nie musisz pokazywać momentów kontaktu z podłożem o ile kłuci się to ze spacingiem albo dopasować tak całą resztę lotu żeby zgadzała się z punktami kontaktu przy lądowaniu. Pokazywanie squasha i stretcha jest jak najbardziej ok i pożądane. Problem w tym w jaki sposób się go pokazuje, spacing jest również w squashu i stretchu ;) Możesz dzięki temu uzyskać wrażenie dynamizmu albo galarety, czy flaka, wszytko zależy od tajmingu i spejsingu podczas squasha i stretcha. W ćwiczeniu z kulką z ogonkiem pierwszy squash był bardzo równy w ruchu w dół. Narysowałem ci klatka po klatce, o co mi chodzi. Włącz sobie tracing paper na syncu żeby zobaczyć o co biega ;) Odnośnie f 23 chodziło mi tam znowu o spacing lądowania. Znowu jak poprzednio można to zrobić jak najbardziej jak podaje w swoje książce Williams ( wtedy wykorzystujesz na maxa squash and stretch ) ale musisz dopasować spacing w locie kulki do lądowania. Chodzi o to, ze kulka spadając ma prawie taki sam spacing zobacz f 21-22-23 powinna tam przyspieszać. Pamietaj że animacja 2d i 3d ciutke się od siebie różnią chodzi mi głównie o motion blur który przy animacji 3d wygładza przestrzeń pomiędzy frejmami - w animacji 2d tego nie było więc animatorzy musieli być bardzo dokładnie pokazywać momenty kontaktu i czitowali trochę często robiąc smeary lub rysując kilkakrotnie ten sam obiekt. Jeśli zobaczysz prawdziwą referencje bouncing balla często będziesz miał problem żeby w ogóle dostrzec jakikolwiek kontakt z podłożem, jeśli piłeczka szybko się odbija. Pozdro Gaspar
  10. Lepiej późno niż wcale. Skrobnełem ci kila uwag. Masz sporo błędów w podstawach tak jak mówiłem wcześniej. To na czerowono to ode mnie ;) Pozdro Gaspar
  11. Kilka kolejnych klockowatych filmików... mniej wiecej po 2 tyg na layout i animacje i poprawki https://www.youtube.com/watch?v=u20qQha04lo [video=youtube;-HMY9Nan7_Q] [video=youtube;E8tB-yQy-5I] W końcu urlop wiec bedzie czas zeby zrobic cos nieklockowatego dla odmiany :)
  12. Moje są animacje wszytkiego co sie rusza oprócz symulacji i kamera. Dlaczego nie działa nie mam pojęcia. Sporo mam tu wrzuconych starych śmieci, powinienem odświeżyć temat czy coś...
  13. Jeszcze więcej lego... Niedługo te klocki zaczną mi bokiem wychodzić... Moja animacja i layout.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy