Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Nadszedł czas zaliczenia i trzeba zrobić animację ;)

temat zaczerpnąłem z prozy Sapkowskiego opowiadanie z serii sagi o Wiedźminie pt.: Wiedźmin - kto czytał ten wie.

Nie wiem jak mi to wszystko wyjdzie, czasu mam mało, umiejętności mizerniutkie, za to chęci i zapał ogromny :D

 

na początku przedstawiam postacie, czyli Geralt i strzyga - kształt postaci zaczerpnąłem z gry Witcher.

 

Liczę na słowa wsparcia, ponieważ złożoność projektu mnie przeraża, ale również na konstruktywną krytykę i w miarę możliwości pomoc - chciałbym aby wszystko wyszło jak najlepiej.

 

kolejne update'y wkrótce

pozdr.

A_J

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 6,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tzn, za szerokie czy za długie???

jak to pierwsze, to chyba Pudzianowski jest Ci obcy :P

Napisano

No za szerokie, jak na Geralta. Rivijczyk przeciez nie wcinal ruskiej mety :P

Napisano

Też mi się wydaje że ramiona za szerokie.

i coś niedobrego dzieje się z teksturą na jego boku, ten pasek jakby poprzecinany i poprzesuwany wpoprzek.

Napisano
  • Autor

oki - poprawiłem ramiona - już nie są takie grube

a jeśli chodzi o tą texturkę, to myślę że to wina tego, ze model ma ciut ponad 2700 faceów, i na załamaniach jest takie wrażenie.

Napisano

pierwszy skrin:

strzyga: ti, ti bobasku!

geralt: przestań no... ludzie patrzą...

 

 

tak mi się skojarzyło ;-)

a propos ramion, wydaje mi się że teraz za małe są...

a może to tylko kwestia rozszerzenia ich przy pasze

Napisano
  • Autor

takie tam bazgroły....

http://acid_jazz.w.interia.pl/lomot1.avi

http://acid_jazz.w.interia.pl/_scene01.avi

rozjeżdża mi się siatka (błędy w modelowaniu i riggowaniu) - dobrze przynajmniej, że wiem co źle zrobiłem - czekam na tony krytyki, bo pewnie nie będzie się podobać. Nie mam czasu poprawiać, bo deathline bardzo blisko, a wpis do indeksu trzeba skompletować ;)

pozdr4all

A_J

Napisano

unikaj przeprostów!!!! pozatym trochgę czasami z dynamiką masz problemy postać porusza się przy salcie raz szybciej raz wolniej..takie moje wrażenia, ogólnie hm..rusza się ;p

 

pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

:) to dobrze, że się rusza - taki był plan :P

 

a tak poważnie, to moje pierwsze starcie z tak skąplikowaną (jak dla mnie) animacją w character studio. Pewnie, że nie wszystko jest ładnie, choć nad animacją mogę jeszcze trochę popracować (nie będzie to jedyna scena)... ale nie od razu Rzym zbudowano - ja cieszę się, że w ogóle coś się rusza i to nie jakoś najgorzej

 

PRZEPROST - czy chodzi o zgięcie stawu niezgodnie z anatomią (pytam, bo nie wiem). Jeśli tak, to staram się unikać

Napisano

przeprost to całkowicie wyprostowana kończyna, co jest nienaturalne i powoduje wrażenie jakby ktoś za nią ciągnął. w paru miejscach się pojawia u Ciebie.

Napisano
  • Autor

rozumiem :)

to akurat jestem w stanie szybko naprawić. faktycznie wygląda to nienaturalnie

dzięki za uwagi

Napisano

pracujesz na LCD? bo prawie nic nie widać na żadnym z renderów...czaarno! na pierwszym tylko w miare ok jest tło, je można zostawić, ale na żadnym dobrze nie widać postaci

Napisano
  • Autor

Sic, ciemno jak w .... po prostu za ciemno.

Nawet po podkręceniu kontrastu i jasności..... właśnie siedzę przy monitorze z dupką i faktycznie, na LCD wygląda to ciut inaczej. Po powrocie do domu postaram się coś pokalibrować i poszukać ustawień które spełniałyby założenie o którym pisałem

 

pozdrawiam

Napisano

Generalnie chyba projekt nieco przerasta twoje umiejętności, ale co tam...

 

Więc co jest do poprawki po kolei:

- balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru )

- time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne )

- koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość )

- niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu.

 

to tylko do pierwszej animacji

drugą zrób od nowa ;)

 

Pozdrawiam

Gaspar

Napisano
  • Autor

tak - przerasta mnie, ale to czego się przy tym nauczyłem to moje ;)

 

"- balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru )" - akurat starałem się balansować ciężarem

"- time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne )" - zgadza się

"- koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość )" - nie bardzo rozumiem o co chodzi - proszę o jakiś przykład

"- niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu." - np.: dłonie nie są zanimowane i wiem, że to niedoróbka

 

"drugą zrób od nowa ;)" - nie ma czasu na poprawianie w nieskończoność - dwa tygodnie to bardzoooo mało

 

dzięki za uwagi

Napisano

Balans - to znaczy w jaki sposób rozkłada się ciężar postaci przy wykonywaniu ruchów, to czy postać jest w równowadze, czy z niej wypada...

nie chodzi o chwianie się na boki

 

Ciała żywych postaci poruszają się zazwyczaj w sposób skoordynowany i celowy ( no chyba, że są w delirce ) tzn. wszystkie części ciała działają razem aby wykonać jakiś ruch. U ciebie niektóe części ciała działają sprzecznie co podważa wiarygodność ruchu. Przykład: "puszczanie kaczek" po wodzie - ruch zaczyna się od nóg, później kontynuują go biodra, kręgosłup, barki, ręka i dłoń. Jedna część ciała napędza drugą.

Napisano
  • Autor

Gaspar, a w jaki sposób uzyskać efekt o którym piszesz. Nie mam czasu na studiowanie ruchów, rozkładania ich na czynniki pierwsze, więc animuję jak leci. Na upartego mógłbym wykonać sobie jakieś referencje ruchu (np.: zgrać jakieś salta akrobatów), ale nie mam kompletnie na to czasu. Praca musi być oddana do końca bieżącego miesiąca. Roboty mam jeszcze od groma, bo do wykonania jeszcze kilka scen; nie mówiąc nic o opisówce.

 

no cóż: moja piewrwsza animacja będzie totalnym gniotem :(((((((((((

szkoda, bo zajemocno się starałem

Napisano

Efekt uzyskasz poświęcając na to więcej czasu właśnie. W Animacji nie da się od razu zrobic dużo szybko i dobrze. Możesz skorzystać conieco z bibliotek gotowych ruchów np w character studio, co nieco ułatwiłoby ci animacje jeżeli nie masz czasu.

Napisano

Kilka moich luznych obserwacji/sugestii:

 

1. Malo wyraznie stosujesz efekt zwolnienia czasu...nie wiadomo kiedy jest zwolnienie, a kiedy szwankuje timing w animacji:)

 

2. Zachowaj powage!..hehe....jesli wiedzmin ma byc konkretnym gosciem to nie mozesz robic nim prostych fikolkow lub co gorsza tego tuptania w miejscu prawie przy obrocie....

 

3. Strzyga wyglada jak pies, sczegolnie jak odbiega na koncu....zachowuj charaktery obu postaci: dostojny, grozny, wprawny w walce, drapiezny/bezwzgledny,itd.....i popatrz potem na swoje postacie oceniajac ile z tego osiagnales.

 

4. Bardziej filmowo pokazuj akcje..nasladuj kamere z dobrych filmow.

 

5.Uwazaj na pozy i przypadkowe ruchy. Wiedzmin robi na koncu szyja Michaela Jacksona.

 

6. Zbuduj klimat i nie trac go.

 

7. Lepiej bedzie jak skopiujesz ruch z wideo uwaznie, bo jesli Ci sie to uda to wtedy nie bedziesz juz tak latwo akceptowal gorszych rzeczy w animacji u siebie..staniesz sie barzdiej wymagajacy:)

 

8. Lepiej skoncentrowac sie na malym fragmencie animacji i dopracowac go zeby zobaczyc na ile faktycznie Cie stac jesli sie skupisz...niz mechanicznie ciachac dlugi odcinek tracac momentami ochote na to...co widac czesto.

 

Pozdrawiam,

Pawel

Napisano
  • Autor

Panowie,

Dzięki za uwagi - staram się je chłonąć jak sucha gąbka wodę :)

Wymagania co do mojej pracy macie większe niż ja ;))))) ale to dobrze, bo wytykacie wszystkie niedociągnięcia, błędy, braki w warsztacie, i doświadczeniu (to jest moja pierwsza animka)...

 

Gaspar, Paweł: czas jest moim wrogiem i w tej animacji chyba wiele już nie pozmieniam, ale do kolejnej przyłożę się bardziej

 

Paweł, szkoda że nie było mnie na Waszych warsztatach animacji - pewnie wiele bym się nauczył.

 

Czekam na dalsze uwagi, które będę mógł wykorzystać w przyszłości :)

 

pozdr.

A_J

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności