Napisano 28 Sierpień 200717 l Witam, Nadszedł czas zaliczenia i trzeba zrobić animację ;) temat zaczerpnąłem z prozy Sapkowskiego opowiadanie z serii sagi o Wiedźminie pt.: Wiedźmin - kto czytał ten wie. Nie wiem jak mi to wszystko wyjdzie, czasu mam mało, umiejętności mizerniutkie, za to chęci i zapał ogromny :D na początku przedstawiam postacie, czyli Geralt i strzyga - kształt postaci zaczerpnąłem z gry Witcher. Liczę na słowa wsparcia, ponieważ złożoność projektu mnie przeraża, ale również na konstruktywną krytykę i w miarę możliwości pomoc - chciałbym aby wszystko wyszło jak najlepiej. kolejne update'y wkrótce pozdr. A_J
Napisano 28 Sierpień 200717 l Autor tzn, za szerokie czy za długie??? jak to pierwsze, to chyba Pudzianowski jest Ci obcy :P
Napisano 28 Sierpień 200717 l No za szerokie, jak na Geralta. Rivijczyk przeciez nie wcinal ruskiej mety :P
Napisano 29 Sierpień 200717 l Też mi się wydaje że ramiona za szerokie. i coś niedobrego dzieje się z teksturą na jego boku, ten pasek jakby poprzecinany i poprzesuwany wpoprzek.
Napisano 29 Sierpień 200717 l Autor oki - poprawiłem ramiona - już nie są takie grube a jeśli chodzi o tą texturkę, to myślę że to wina tego, ze model ma ciut ponad 2700 faceów, i na załamaniach jest takie wrażenie.
Napisano 3 Wrzesień 200717 l pierwszy skrin: strzyga: ti, ti bobasku! geralt: przestań no... ludzie patrzą... tak mi się skojarzyło ;-) a propos ramion, wydaje mi się że teraz za małe są... a może to tylko kwestia rozszerzenia ich przy pasze
Napisano 8 Październik 200717 l Autor takie tam bazgroły.... http://acid_jazz.w.interia.pl/lomot1.avi http://acid_jazz.w.interia.pl/_scene01.avi rozjeżdża mi się siatka (błędy w modelowaniu i riggowaniu) - dobrze przynajmniej, że wiem co źle zrobiłem - czekam na tony krytyki, bo pewnie nie będzie się podobać. Nie mam czasu poprawiać, bo deathline bardzo blisko, a wpis do indeksu trzeba skompletować ;) pozdr4all A_J
Napisano 8 Październik 200717 l unikaj przeprostów!!!! pozatym trochgę czasami z dynamiką masz problemy postać porusza się przy salcie raz szybciej raz wolniej..takie moje wrażenia, ogólnie hm..rusza się ;p pozdrawiam!
Napisano 9 Październik 200717 l Autor :) to dobrze, że się rusza - taki był plan :P a tak poważnie, to moje pierwsze starcie z tak skąplikowaną (jak dla mnie) animacją w character studio. Pewnie, że nie wszystko jest ładnie, choć nad animacją mogę jeszcze trochę popracować (nie będzie to jedyna scena)... ale nie od razu Rzym zbudowano - ja cieszę się, że w ogóle coś się rusza i to nie jakoś najgorzej PRZEPROST - czy chodzi o zgięcie stawu niezgodnie z anatomią (pytam, bo nie wiem). Jeśli tak, to staram się unikać
Napisano 9 Październik 200717 l przeprost to całkowicie wyprostowana kończyna, co jest nienaturalne i powoduje wrażenie jakby ktoś za nią ciągnął. w paru miejscach się pojawia u Ciebie.
Napisano 9 Październik 200717 l Autor rozumiem :) to akurat jestem w stanie szybko naprawić. faktycznie wygląda to nienaturalnie dzięki za uwagi
Napisano 9 Październik 200717 l Autor jeszcze trochę bazgrołów: http://acid-jazz.w.interia.pl/lomot1cd1.avi dziś już nie mam siły na więcej A_J
Napisano 10 Październik 200717 l Autor .... a który render wybralibyście? dzwoń: 0 700 YYY YYY* * Opłata zgodna ze stawką operatora ;) pierwszy: http://acid-jazz.w.interia.pl/vl&f.jpg drugi: http://acid-jazz.w.interia.pl/f.jpg czy też.... trzeci: http://acid-jazz.w.interia.pl/vl.jpg to ważny dla mnie konkurs. Chciałbym żeby było w nocy i jednocześnie coś widać.
Napisano 10 Październik 200717 l pracujesz na LCD? bo prawie nic nie widać na żadnym z renderów...czaarno! na pierwszym tylko w miare ok jest tło, je można zostawić, ale na żadnym dobrze nie widać postaci
Napisano 11 Październik 200717 l Autor Sic, ciemno jak w .... po prostu za ciemno. Nawet po podkręceniu kontrastu i jasności..... właśnie siedzę przy monitorze z dupką i faktycznie, na LCD wygląda to ciut inaczej. Po powrocie do domu postaram się coś pokalibrować i poszukać ustawień które spełniałyby założenie o którym pisałem pozdrawiam
Napisano 11 Październik 200717 l Autor to może takie renderki?? http://acid_jazz.w.interia.pl/vl&f&gi&sky0_6.jpg czy może http://acid_jazz.w.interia.pl/vl&f&gi&sky0_8.jpg ???
Napisano 15 Październik 200717 l Autor mały update pierwszy render http://acid_jazz.w.interia.pl/scena01_Mpeg4%20Video%20Codec%20Compressor%20V3.avi i preview http://acid_jazz.w.interia.pl/_scene_ucieczka_matrix.avi pozdr
Napisano 15 Październik 200717 l Generalnie chyba projekt nieco przerasta twoje umiejętności, ale co tam... Więc co jest do poprawki po kolei: - balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru ) - time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne ) - koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość ) - niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu. to tylko do pierwszej animacji drugą zrób od nowa ;) Pozdrawiam Gaspar
Napisano 15 Październik 200717 l Autor tak - przerasta mnie, ale to czego się przy tym nauczyłem to moje ;) "- balans postaci ( przez co zupełnie nie czuć ich ciężaru )" - akurat starałem się balansować ciężarem "- time ( niektóre ruchy są za szybkie niektóre za wolne )" - zgadza się "- koordynacja ruchów postaci - ruszają im się każda część ciała osobno ( ciało tworzy całość )" - nie bardzo rozumiem o co chodzi - proszę o jakiś przykład "- niektóre części ciała postaci wogóle się nie poruszają co jest nienaturalne inne poruszają sie zupełnie bez sensu." - np.: dłonie nie są zanimowane i wiem, że to niedoróbka "drugą zrób od nowa ;)" - nie ma czasu na poprawianie w nieskończoność - dwa tygodnie to bardzoooo mało dzięki za uwagi
Napisano 15 Październik 200717 l Balans - to znaczy w jaki sposób rozkłada się ciężar postaci przy wykonywaniu ruchów, to czy postać jest w równowadze, czy z niej wypada... nie chodzi o chwianie się na boki Ciała żywych postaci poruszają się zazwyczaj w sposób skoordynowany i celowy ( no chyba, że są w delirce ) tzn. wszystkie części ciała działają razem aby wykonać jakiś ruch. U ciebie niektóe części ciała działają sprzecznie co podważa wiarygodność ruchu. Przykład: "puszczanie kaczek" po wodzie - ruch zaczyna się od nóg, później kontynuują go biodra, kręgosłup, barki, ręka i dłoń. Jedna część ciała napędza drugą.
Napisano 15 Październik 200717 l Autor Gaspar, a w jaki sposób uzyskać efekt o którym piszesz. Nie mam czasu na studiowanie ruchów, rozkładania ich na czynniki pierwsze, więc animuję jak leci. Na upartego mógłbym wykonać sobie jakieś referencje ruchu (np.: zgrać jakieś salta akrobatów), ale nie mam kompletnie na to czasu. Praca musi być oddana do końca bieżącego miesiąca. Roboty mam jeszcze od groma, bo do wykonania jeszcze kilka scen; nie mówiąc nic o opisówce. no cóż: moja piewrwsza animacja będzie totalnym gniotem :((((((((((( szkoda, bo zajemocno się starałem
Napisano 15 Październik 200717 l Efekt uzyskasz poświęcając na to więcej czasu właśnie. W Animacji nie da się od razu zrobic dużo szybko i dobrze. Możesz skorzystać conieco z bibliotek gotowych ruchów np w character studio, co nieco ułatwiłoby ci animacje jeżeli nie masz czasu.
Napisano 16 Październik 200717 l Kilka moich luznych obserwacji/sugestii: 1. Malo wyraznie stosujesz efekt zwolnienia czasu...nie wiadomo kiedy jest zwolnienie, a kiedy szwankuje timing w animacji:) 2. Zachowaj powage!..hehe....jesli wiedzmin ma byc konkretnym gosciem to nie mozesz robic nim prostych fikolkow lub co gorsza tego tuptania w miejscu prawie przy obrocie.... 3. Strzyga wyglada jak pies, sczegolnie jak odbiega na koncu....zachowuj charaktery obu postaci: dostojny, grozny, wprawny w walce, drapiezny/bezwzgledny,itd.....i popatrz potem na swoje postacie oceniajac ile z tego osiagnales. 4. Bardziej filmowo pokazuj akcje..nasladuj kamere z dobrych filmow. 5.Uwazaj na pozy i przypadkowe ruchy. Wiedzmin robi na koncu szyja Michaela Jacksona. 6. Zbuduj klimat i nie trac go. 7. Lepiej bedzie jak skopiujesz ruch z wideo uwaznie, bo jesli Ci sie to uda to wtedy nie bedziesz juz tak latwo akceptowal gorszych rzeczy w animacji u siebie..staniesz sie barzdiej wymagajacy:) 8. Lepiej skoncentrowac sie na malym fragmencie animacji i dopracowac go zeby zobaczyc na ile faktycznie Cie stac jesli sie skupisz...niz mechanicznie ciachac dlugi odcinek tracac momentami ochote na to...co widac czesto. Pozdrawiam, Pawel
Napisano 16 Październik 200717 l Autor Panowie, Dzięki za uwagi - staram się je chłonąć jak sucha gąbka wodę :) Wymagania co do mojej pracy macie większe niż ja ;))))) ale to dobrze, bo wytykacie wszystkie niedociągnięcia, błędy, braki w warsztacie, i doświadczeniu (to jest moja pierwsza animka)... Gaspar, Paweł: czas jest moim wrogiem i w tej animacji chyba wiele już nie pozmieniam, ale do kolejnej przyłożę się bardziej Paweł, szkoda że nie było mnie na Waszych warsztatach animacji - pewnie wiele bym się nauczył. Czekam na dalsze uwagi, które będę mógł wykorzystać w przyszłości :) pozdr. A_J
Napisano 16 Październik 200717 l Autor witam, Tak się zastanawiam, czy w dobrą stronę kombinuję??? http://acid_jazz.w.interia.pl/5.3_1.avi pozdr. A_J
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto