Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

I tak jak w temacie jest to coś co leżało w domu i jest związane z energetyką. Model sobie skończyłem - chciałem sprawdzić na nim kilka rzeczy i się udało, teraz ciekawi mnie renderowanie tego czegoś i znów problemy. Jako że jest to w miarę łatwy model a chciałbym żeby był bardziej realistyczny oprócz materiału aluminium i plastiku potrzebuje również aby były te materiały poniszczone oraz porysowane, lekko zapaćkane no wiecie jakie :P W jaki sposób to uzyskać. I kurdę... Potrzebuje rady chyba jakiegoś speca :P Robie sie sporo takich małych modelów i trza mi w miarę uniwersalnego studia do tego i jak powinno takowe wyglądać ?? Dzięki temu nie będę się przejmował "czy ja właściwie mam na czym bazować?" Proszę o dużą pomoc.

 

Mam nadzieje że temat w dobrym miejscu.

 

test6dj9.jpg

test7ut0.jpg

test8ja2.jpg

i wcześniejsza zabawa test4xn0.th.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ciekawie to coś wygląda. ułóż to w jakiegoś stworka.

 

co do rys i zabrudzeń - zunwrapuj wszystko, i ponakładaj zabrudzenia w photoshopie, rysy tak samo. zwracaj uwagę że na kantach takie coś zużywa się całkiem inaczej niż w zagłębieniach. najlepiej poszukaj w piwnicy referek (jakichś starych narzędzi).

zwróć uwagę gdzie się świeci (reflection map) a gdzie nie, gdzie są nieruwności (bump) itd.

Napisano

O jak miło że ktoś z tej rangi napisał posta. Witaj Aniu, UVW wszystkiego - ostatnio się tego uczyłem, więc pewnie sobie poradzę zresztą byłem pewien że tak to trzeba będzie zrobić, ale... Może najpierw wyjaśnij mi jeżeli możesz działanie pluginu texporter - bo puki co to widzę że on potrafi tylko renderować mapę UVW a to potrafi także max, więc o co kaman ? Czytałem też gdzieś ale nie mogę tego znaleźć, że stworzyłaś tyturial do robienia UVW w jakimś free programie możesz powiedzieć gdzie go znajdę ? A co to bumpów i jego rodzinki to jeszcze będę potrzebował mapę specular level jak się nie mylę bo ta największa część jest plastikowa ale gdzieniegdzie została jeszcze (chyba) warstwa jakiegoś lakieru więc bardziej połyskuje. Powiedz mi jeżeli Ci się chce jak się zabrać od strony technicznej do tworzenia takich map w np. PS. A co do stworka to może kiedyś coś poważnego będę robił teraz to się uczę a same modele mają zbyt dużo poli jak na stworzenie z nich czegoś większego - nie martwiłem się zbytnio o siatkę a jedynie o końcowy efekt. ehh Teraz będę się starał tak nie pracować.

 

HA ! Moja ciekawość zawiodła mnie na stronkę w Twoim opisie, więc tutka znalazłem :D

Napisano

Texporter jest dlatego że przed wersją 8 max tego nie potrafił, oprócz tego ma chyba trochę więcej opcji.

Tutorial widzę że znalazłeś, warto wiedzieć że akurat śrubki z powodu ich regularnego krztałtu szybciej zunwrapujesz w maxie z opcją cylindrical mapping.

Ja takie mapki tworze najczęściej za pomocą zdjęć, i trochę dorysowuję, ale zawsze trzeba dopasować metodę do obiektu. W moim tutorialu o syrence pokazałam teksturowanie łopaty i piły, to trochę w tym kierunku, ale na necie napewno znajdziesz coś bliższego do śrubek, no i ogólnie to warto poeksperymentować.

Napisano

Bardzo dziękuje za pomoc, popatrzę pouczę się i jeszcze tu wrócę ;] Tylko dalej nurtuje mnie to pytanie "jak mam zrobić/przystosować studio" przecież jest to ważne... A czasem to już człowiek nie wie czy nawet w dobrym kierunku zmierza :/ Jakieś sugestie ?

Napisano

Witam. Kończę nakładać bump mapy na obiekty może będzie to wyglądać jak rysy i zniszczenie materiału ale mam małe pytanko: Np. mam taką śrubkę i daje jej szwy tak abym ładnie oddzielały się części śrubki. No i mam górę śrubki i dół śrubki taki sam. Zaznaczam sobie tą opcja w "Simach" :P żeby zaznaczył wszystkie poligony między szwami ale czy da się zrobić tak aby można było znaczyć najpierw kilka poligonów a później niech max zaznaczy resztę gdy wybiorę wyżej wymienioną funkcję ?? Po to się pytam bo jest w tym pewna wygoda: wtedy dam planar uvw - zresztą wiadome, a on odrazy nałoży te dwie siatki na siebie w edytorze a nie będzie trzeba robić tego samemu ;] Zna ktoś jakiś sposób ?

 

Ps. A i jeszcze jak się robi UVW to są takie zielone linie na obiekcie można to jakoś wyłączyć bo gdy zaznacza się szwy w miejscu gdzie są te linie to ich nie widać :/

Napisano

Witam wszystkich. Jak coś to dalej czekam na jakieś ciekawe rozwiązanie powyższych problemów ;] A to efekt moich kliku godzinnych zmagań z bump mapą. W niektórych miejscach mapa się rozciąga ale była to bardziej zabawa z mapą a nie coś na poważnie. Co sądzicie ?

 

testbetaog5.jpg

 

testbeta3rr8.jpg

 

testbeta4nq6.jpg

 

testbeta5wa3.jpg

 

testbeta6du1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności