wizz Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 Zapytać chyba nie zaszkodzi :D Pytanie brzmi co to wogóle jest jak gdzie i czym ? :P Czy to jeden model moze miec klilka grup UV czy że co ? Będe wdzięczny za jakies wyjaśnienia :o
Destroyer Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 jeden model może mieć kilka róznych UV ale to jest jak dobrze pamiętam US sets jest a UV group? hmm może to UV w innym "przedziale" niż 0-1 w UV space ;) nie wiem czy coś rozjaśniłem :P
xeav Napisano 2 Wrzesień 2007 Napisano 2 Wrzesień 2007 pojęcie uv group w mayi nie istnieje przynajmniej tak mi się wydaje :> Zapewne chodzi o, jak wspomniał fikołek, uv sety, za pomocą, których możesz utworzyć każdej teksturze w danym materiale inny układ UV. np jeśli masz tekturę na modelu i chcesz dodać do tego inna i mieć nad nią pełną kontrolę to wtedy z pomocą przychodzą uv sety. stworzysz je za pomocą RMB> UV Sets poniżej profesjonalne wytłumaczenie czym są uvsety You can create multiple arrangements of UV texture coordinates for a surface mesh using UV sets. UV sets are useful when an object requires multiple UV layouts for different textures (known as multi-texturing). For example, if you create a brick wall and want to layer spray paint on top, you can use one texture for the bricks and one texture for the paint using a layered texture. If the brick texture repeats but the paint texture doesn’t, you will want different UV layouts (UV sets) for each. If you are planning to pre-light the surfaces in your scene (also referred to as light baking), you’ll want to use UV sets to store the shading and lighting color information from the rendered appearance of a polygon mesh directly on the color per vertex information for the mesh. The main steps to set up multi-texturing are: Assign multiple textures to an object’s material. These textures can be assigned to different material attributes, such as Color and Incandescence, or assigned to a single attribute using a Layered Texture node. Create UV sets with different layouts. Link each UV set to a given texture using the Relationship Editor. Examples The following examples show UV sets used to texture a brick wall. In both examples, the UV sets are: unitizedUVs—for the repeating brick texture. planarUVs—for the non-repeating texture. UV sets for Color and Transparency In this example, the UV sets are connected to textures on different attributes of the material—Color and Transparency. UV sets for a Layered Texture In this example, the UV sets are connected to layered textures. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się