Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Wieża Sony CMT- CP100 (CAŁOŚĆ)


Oleksiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Coś mi się tak wydaje że ta zabawa materiałami nie ma końca ;]

Jakoś powoli to idzie... Zna ktoś jakąś stronkę tutki gdzie opisują działanie takich map jak te wszystkie metal lume glow... glass itp. ?

 

Ten czaderancki wypasisty box z text drewna na kamykach to tak for fun oczywiście :P

 

wiezarenderbeta29ak8.jpg

 

wiezarenderbeta30wz3.jpg

 

jeszcze nie tykałem pokręteł, brakuje naklejki hm.. zrobię jakieś prymitywne wnętrze i poprawie wszystko jeszcze raz :P

 

A i poprawie ziarno na obudowie bo wyszło zbyt widoczne :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam.

O...jakieś komenty ;D

 

Więc render to Mental, a z tymi materiałami to racja poszukam sobie jakiś tutków. Jakoś cholernie mało czasu mam więc postaram się dać następnym razem całość w wersji beta - zobaczę co z tego wyjdzie.

 

Do dłuuuugiego zobaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde obiecuje i nie dotrzymuje słowa ale.. ale właśnie :D

 

Prace praktycznie skończone jeśli chodzi o wieże (głośniki to raczej pikuś ;])

I tu proszę o pomoc bo powoli kończą mi się pomysły jak naprawić pewien błąd: otóż pierwsze to jak oddale kamere od obiektu to nagle pokrętło robi się całe jasne podejrzewam że chodzi o samling który na tych renderach ma 16x16 triangle i mam nadzieje że jak zwiększę sampling przy równoczesnym oddaleniu kamery to będzie dobrze. Czy da się zrobić tak aby sampling "lepszy" obejmował jedynie pokrętła ? próbowałem z tymi w materiałach ale chyba nie czaje o co kaman albo one jakieś słabe :P w innym wypadku żeby ten efekt nie rozmazał się będę musiał użyć pewnie jakieś 64x64 ehhh... I jeszcze jest jakiś artefakt w 2 i 3 obrazku ale to wina samplingu - zapewne ;]

 

Reszta będzie już z wypasionymi pokrętłami, oceńcie...

 

pokretlobetami1.jpg

 

pokretlobeta2fo2.jpg

 

pokretlobeta3ee3.jpgdobra wytłumaczcie mi coś ;] Oddalam mam całe jasne, więc tak z głupa zmieniłem speculara level i nagle jest w miarę dobrze - to on zależy od odległości od kamery ? he?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak się zastanawiałem nad tym czy aby to nie jest zbyt mało chamferem potraktowane ale doszedłem do wniosku że kamera nie będzie aż tak blisko żeby to się rzucało w oczy a nawet jeśli to przecież aż tak źle to nie wygląda ;]

 

Pozdrawiam i następny up pewnie koło piątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jednak znalazłem trochę czasu na dopracowanie kilku detali niestety dalej nie potrafię sobie poradzić z efektem na pokrętłach z większej odległości ale mam kilka pomysłów więc to nie koniec walki z nimi :P Pokaże taki próbny render z bliskiej odległości, który oczywiście ma błędy ale efekt jednak jest już o wiele lepiej widoczny.

 

wiezarenderbeta33oj8.jpg

 

wiezarenderbeta31gp3.jpg

Ps. Prace nad materiałem obudowy trwają zresztą i tak wszytko jeszcze poprawiam...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od początku cierpliwie śledzę wątek i bardzo mi się podoba jak ktoś robi "moją" wieżyczkę ale gwoli ścisłości... czerwone światełko nad włącznikiem nigdy nie pali się razem z żółtym nad DSG. Albo żadne z nich, albo naprzemiennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A witam witam.

Miło że kogoś to ciekawi i śledzi wątek więc gwoli ścisłości i ja coś wyjaśnię :D Oczywiście że masz racje ale postanowiłem że jak będzie wszystko podświetlone to będzie ciekawiej wyglądać. Zresztą cały czas testuje nowe materiały i rozwiązania, a każdy nowy efekt jest dla mnie wieeeelkim osiągnięciem, więc trza się nim pochwalić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Nach nach nach ;])

Witam.

A więc: skończyłem robić materiały dla wieży choć efektu na pokrętłach nie udało mi się uzyskać gdy renderuje ze "znacznej" odległości. Głośniki prawie skończone i tu takie pytanko: W normalnym świecie :D ten srebrny element głośnika świeci się nawet jak jest osłona - chociaż mniej - a tutaj się nie świeci i rozumiem że jest to spowodowane mapą opacity, która jedynie pokazuje obraz zza siebie (?) :P Jakbym używał GI to mógłbym dać tam jakiś materiał który pozwala przepuszczać fotony, nie? A w tym przypadku da się zrobić tak żeby srebrny element odbijał to co jest zza osłoną ? (render całości wkrótce)

 

Upik:

 

glosnikkq2.jpg

wystarczyło odejść na 10 min od kompa żeby dostrzec rozmazany materiał osłony :P I tutaj poprawiony, więc jak jest ?

 

Glosnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu faktycznie - dałeś czadu jeśli chodzi o modelowanie :)

ładnie się prezentuje ta sonówka, ale czegoś mi w niej brakuje... nie wiem, czy to kwestia oświetlenia, czy doboru materiału, a raczej jego braku, bo przód wygląda jak clay... nie wiem, czy efekt zamierzony?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;]

Modelowanie tyłu miało mnie nauczyć modelowania takich elementów - no i nawet nauczyło i nigdy więcej :PP Skąd refleks na szybce... a żebym ja to wiedział (:D), a poważnie to jeszcze staram się zrobić jakieś fajne refleksy i topornie mi to idzie.

 

Tak. naklejki lewitują z lewej strony, gdyż odstają od obudowy ale poprawie.

 

I matko-córko właśnie ten jej materiał ni w oko ale podobny do clay-a tyle że troszeczkę inny i tych różnic cały czas się doszukuje ale planuje zmienić oświetlenie na ciemniejsze i uwidocznić refleksy... może to coś da. Postaram się także uzyskać efekt poszarpanego i troszkę jaśniejszego materiału osłony na głośnik bo na tym ujęciu czegoś brakuje.

 

Dzięki za komentarze bo wreścię ktoś dał znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka rzeczy chciałem zmienić i wyszło hmm średnio ale jako że render długo się robił to chociaż pokaże jak wyszło. Teraz to ja wiem że jest źle, są problemy z FG i to spore, więc nad nim teraz popracuje.

 

wiezarenderbeta42malygp9.jpg

 

 

hi-res na którym widać bugi o wiele lepiej :P

http://i201.photobucket.com/albums/aa164/Zartor/3ds%20max/Sony%20CMT-CP100/Wiezarenderbeta42.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładny ten model, nieźle otexturowany się zdaje i dobrze wykonany...

boli mnie jednak nadal ten materiał (szary clay!!!), o którym wcześniej pisałem - pomęczyłbym go troszkę (i z oświatleniem pokombinował)... ale to w końcu Twoja praca :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności