Necron Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 Witam! Może ten temat wyda wam się jakiś dziwny, ale chciałbym, żebyście mi, starzy wyjadacze, coś podpowiedzieli... Na "Mayi"... "Rysuję"? A więc, na "Mayi" rysuję od... wczoraj, nie wiele umiem, i stąd może te kilka bardzo prostych pytań, prostych dla was, ale nie koniecznie dla mnie, a oto one: 1: Nie za bardzo wiem, jak to napisać... Może spróbuję tak:, Jeśli stworzę sześcian, i chcę go "zniekształcić" za pomocą opcji "Face" to mam tylko możliwość zniekształcania całych ścian obiektu, co mam zrobić, jeśli chciałbym tylko jedną jej część wgłębić? Czy da się to jakoś podzielić, na przykład żeby 1/4 ściany była wklęsła, a reszta wypukła Stwierdziłem, że może inaczej to wyjaśnię. Bazując na tym, czego dowiedziałem się sie z tutoriali, wiem, że do brył NURBS Można dodawać narzędziem Isopram dodatkowe linie siatki. W pytaniu nr 1 chodzi mi o to by zrobić coś takiego z bryłami POLYGONS Tym razem postaram się wyjaśnić dokładnie o co mi chodzi, tak więc: Obiekt > PPM > Isopram > Edit NURBS > Insert Isopram Czy da się tak zrobić z POLYGONS’ami ? 2: Czy mogę pokolorować obiekt własnoręcznie? To znaczy, jeśli chciałbym, żeby kula była zielona, ale miała różne plamki, na przykład żółte to, co mam zrobić? 3: Czy istnieje jakiś samouczek, dzięki któremu mógłbym nie zadręczać was takimi pytaniami jak te? Czy oprócz metody prób i błędów, niema innej opcji nauczenia się w samodzielny sposób? 4: Ostatnie, i zarazem najprostsze. Czy istnieje spolszczenie do Maya ? Wybaczcie mi, jeśli niektóre pytania są... źle skonstruowane, nie wiem, czy na Mayi się "Rysuje" czy może "Modeluje", jak juz mówiłem, jestem całkowitym nowicjuszem... Być może pytania nr 3 i 4 były już zadawane, jeśli tak, wybaczcie mi moją skrajną tępotę i brak umiejętności szukania, ale... No, nie mam wytłumaczenia! Pozdrawiam! Ad1: Chodziło mi o: Polygons, Edit Mesh, Add Dificuilts, które u mnie jest trochę inne, Polygons, Edit Mesh, Add Division. Dzieli ona jedną kratke w opcii Face obiektu, na cztery. [Tenir] Ad2: Można namalować takesturę, ale nie da się pomalować jej ręcznie. [ P4VV37 ] Ad3: Samouczek to inaczej Tutorial, co warto wiedzieć. [P4VV37] Ad4: Niema spolszczenia do Maya. [P4VV37] Dziękuję za rady i pomoc!
P4VV37 Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 3)http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=9718 4)Nie ma spolszczenia do Mayi, i dobrze. 1)Vertexy to wieszchołki, face to ścianki a edge to krawędzie, wszystkie je możesz przesuwać, usuwać i zmieniać. 2)można namalować tekstu¶ę i nałożyć ją na obiekt albo posługiwać się standartowymi mapamio mayi. http://www.lugher3d.com/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=50
Necron Napisano 10 Wrzesień 2007 Autor Napisano 10 Wrzesień 2007 Hej! Dzięki za odpowiedź! Jednak, nadal nie dowiedziałem się, jak... Rozmnożyć bloczek ścianki. Chodzi mi o to, że jeśli włączę na bryle opcję "Face", Pokazują mi się... "Kropki" na każdej ze ścian, dzięki nim, mogę je zaznaczać i modelować, ale, jak zrobić, żeby na jednej ścianie, tych kropek było więcej? Chciałbym, jak to zresztą napisałem w temacie, żeby jedną część ścianki uwypuklić, za pomocą jednej kropki, a z druga spowodować, że wklęśnie. Innymi słowy, chciałbym jedną część ścianki rozdzielić, nie wiem za bardzo jak to fachowo nazwać... aby móc je, każdą jej część modelować osobno. Jeszcze raz, dziękuję ci za odpowiedź! Hej! Dzięki za odpowiedź! P4VV37
xeav Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 chyba chodzi ci o extrude (?) Edit Mesh> Extrude zrób kilka tutoriali nt. mayi a będzie ci łatwiej Popraw temat bo aktualny nie wiele da osobom ktore po tobie będą szukały podobnych rozwiązań oraz porad.
Necron Napisano 10 Wrzesień 2007 Autor Napisano 10 Wrzesień 2007 Niestety, to nie to, dziękuję wam za pomoc, może, po tych tutorialach, uda mi się wyjaśnić o co mi chodzi w bardziej fachowy sposób, a może nawet uda mi się, odpowiedzieć na własne pytanie... jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie, niech je napisze, a ja, postaram się dowiedzieć czegoś więcej, o Mayi. Pozdrawiam po raz kolejny i dziękuję za odpowiedź! Po dłuższym namyśle stwierdzam, że może wykorzystam wasza wiedzę, i zapytam jeszcze o coś. Czy da się, w jakikolwiek sposób scalić dwa obiekty ze sobą?
mirach Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 chyba chodzi ci o extrude (?) Edit Mesh> Extrude wg mnie chodzi o odpowiednik maxowego Cut'a żeby sobie dodać podziałów na siatce. Tylko ze nie mam zielonego pojecia jak to sie zwie w Mayi. A co do poradników, czy aby Maya też nie ma F1 ?
floo Napisano 10 Wrzesień 2007 Napisano 10 Wrzesień 2007 Ja polecam na początek przejrzeć wątek z tutorialami do mayki: naoglądaj się videotutków i to dzieła, będzie łatwiej gdy zobaczysz jak to się robi... ;) powodzenia!
Tenir Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 Wiem, że trochę się spóźniłem, ale żeby punktów face było więcej należy wybrać zakładkę Polygons, Edit Mesh, Add Dificuilts. Mam nadzieję, że chodziło o to :).
Necron Napisano 11 Wrzesień 2007 Autor Napisano 11 Wrzesień 2007 Dziękuje ci TENIR! Tak, o to mi chodziło, co prawda nie ma u mnie tej opcji, ale jest "Add Division”, która dzieli te jedną kratkę, na cztery inne! Dzięki tobie odkryłem też inne! "Poke Face" Które robi to samo tylko że ... inaczej! W każdym bądź razie, dziękuję ci! Teraz już wiem jak to zrobić!
peteRlo Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 Add Difficulties? Wow. Zakochałbym się. Miałeś chyba na myśli Add Divisions.
peteRlo Napisano 11 Wrzesień 2007 Napisano 11 Wrzesień 2007 Ja proponuję przetestować Split Polygon Tool.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się