Skocz do zawartości

Necron

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Necron's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Necron

    Nie widać krawędzi!

    Popatrzyłem za sterownikami, na stronie HP, do mojego laptopa. Okazuje się, że mam najnowsze, jakie proponują. Może poszukam na własną rękę? http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=pl&cc=pl&prodNameId=3356621&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3368538&swLang=30&taskId=135&swEnvOID=2094#11360 Coś mnie jednak tchnęło, żeby ściągnąć starsze, i je wgrać. Tak też zrobiłem, i Maya zaczęła pokazywać zaznaczenie krawędzi, ale nadal ucina mi okienko. Niestety inne programy, mają problemy z grafiką. Sam już nie wiem, co mam zrobić… Może, kiedy podepnę Laptopa do Internetu, i włączę [znalazłem to, grzebiąc w opcjach sterownika, tego nowszego] aktualizacje, to znajdzie coś, co mi pomoże… Jeśli mam wybierać między MAYA a innymi programami, to wybiorę MAYA’ę, ale jednak nie komfortowym by była, ciągła reinstalacja sterownika w razie potrzeby zrobienia czegoś innego. Pozdrawiam!
  2. Necron

    Nie widać krawędzi!

    Witam! Jeśli chodzi o sterowniki do karty graficznej, to popatrzę za nimi, być może mam stare, nie wiem... Ostatnio jednak nie miałem czasu. Jednak popatrzyłem do opcji grafiki w tych sterownikach, które mam, i odlazłem coś związanego z Open GL. Niestety w tych sprawach jestem zielony, i nic nie rozumiem. Jest, co prawda po Polsku, ale nie bardzo wiem, co mam poprzestawiać, by MAYA poprawnie wyświetlała zaznaczenie tych krawędzi. Oto opcje które znalazłem, i jak mam je ustawione: Ustawienia Open GL: - Podmiana Asynchroniczna: Wyłączone - Potrójne buforowanie: Domyślne - Reguła podmiany: Podmiana - Głębokość bitowa bufora głębokości: Domyślne: - Wymuszenie kompresji tekstury S3TC: Wyłączona - Wymuszenie kompresji tekstury FXT1: Wyłączona - Obszar pamięci sterownika: Standardowe - Głębokość Koloru Tekstury: Głębokość Koloru Pulpitu Filtrowanie Anizotropowe: Sterowanie Aplikacji Jak mówiłem, nie wiem o co chodzi. Popatrzę jeszcze za nowszymi wersjami sterowników do mojej karty graficznej, ale jeśli da się coś z 'tym' zrobić, i znajdziecie coś co mi pomoże, to będę wdzięczny!
  3. Witam! Kupiłem sobie Laptopa HP, u którego zainstalowany jest Windows Vista. Po zainstalowaniu MAYA, wszystko wydaje się być dobrze, lecz tak nie jest. Kiedy staram się pracować, na jednym oknie, na jednym widoku [ w sensie, nie na 4 = top, front, side i 3D, ale na 1 z nich! ] „Okno”, na którym widać obiekty, jest ucinane. Nie widzę tej „kosteczki” w prawym górnym rogu, ani prawie połowy owego okna. Nie wiem, czym jest to spowodowane, ponieważ narzędzia, i inne paski, wyświetlają się normalnie, aczkolwiek da się to przeżyć, nie jest to najgorsze. Główny problem, stanowią jednak krawędzie obiektu. Kiedy, próbuję zaznaczyć krawędzie [ edge ], te nie zaznaczają się na pomarańczowo, tylko pozostają niebieskie. Mogę je obracać itp, MAYA’ując normalnie, ale nie widzę tego zaznaczenia, co jest strasznie denerwujące i mylące! Mój sprzęt to: HP Compaq 6710s Procesor: INTEL Core 2 Duo Pamięć: 1GB Grafika: INTEL GMA X3100 Dodam jeszcze, że na starszym, stacjonarnym wszystko chodzi dobrze!
  4. Necron

    Extrude?!

    Cześć! Mm… Odnoszę wrażenie, że zbyt dużo oczekujecie po zwykłym 15 latku, który chce zaprzyjaźnić się z programem MAYA, a nie zna angielskiego na tyle dobrze, żeby „Help” mógł mu wyjaśnić taka opcję jak Extrude… To tak dla przypomnienia: „Wybaczcie mi moją skrajną tępotę” z moich pierwszych postów! A co do opcji „Move”, to jeszcze do niej nie doszedłem, ale jeśli kiedyś będę miał z nią styczność, spodziewajcie się nowego tematu: „Move?!” :) Ponawiam swoja prośbę, wyjaśnijcie mi wszystkie elementy opcji Extrude dla obiektów NURBS i jeśli takowa istnieje, to również dla Subdiv! Pozdrawiam!
  5. Necron

    Extrude?!

    Witam! Mam problem z opcją Extrude, w MAYA wersji 8.5. Przerabiając tutorial Digital-Tutors “Introduction to Maya, 2nd Edition” natknąłem się na tę opcję w menu Surfaces [surfaces] i nie było żadnych problemów aż do 3 CD, kiedy tworzyłem ostatni element, gdzie autor używał owej opcji, ale nie pokazywał, które elementy w narzędziu zaznaczyć [kwadracik obok narzędzia] i miałem nie lada problem, bo nie wiedziałem, co dają poszczególne elementy. Metodą prób i błędów w końcu udało mi się uzyskać pożądany efekt, ale zajęło mi to zbyt dużo czasu, więc pomyślałem: „Kurczę! Jak ja to zrobiłem? Może ludzie z forum wyjaśnią mi jak używać opcji Extrude, jeśli ich ładnie poproszę?” A więc proszę! Wiem, że za pomocą owej opcji można zrobić fajne elementy! Wystarcza dwie krzywe, jedna okrągła i druga w kształcie obiektu, który się wytworzy, odpowiednie zaznaczenie, opcja Extrude i jest rurka! Ale problem w tym, że nie zawsze chcemy ją uzyskać! A więc proszę was! Wyjaśnijcie mi opcje narzędzia Extrude! Ale żeby was nie przemęczać, chodzi mi tylko o Surfaces, i [jeśli istnieje ta opcja] Subdiv, bo z Polygons’ami już sobie dałem radę, tworząc… „kabinę” ? W owym tutorialu! Pozdrawiam!
  6. Cześć! Dzięki za szybką i niezwykle trafną odpowiedź! Tego właśnie potrzebowałem! Dzięki tobie, mogę nie tylko zamieniać obiekty Subdiv na Polygons, ale także są tam opcie zamiany brył, Nurbs na Polygons! Wszystkie je dodam do nowego menu, które specjalnie dla nich zrobię w tym pasku z bryłami! Jestem twoim dłużnikiem! Mam, więc nową rzecz do zapamiętania! Zmienianie typów bryły! Wszystko dzięki tobie! Pozdrawiam i Dziękuję jeszcze raz!
  7. Hej! Chciałem wypróbować to, co napisałeś, ale moje próby zatrzymały się na słowie „Konwertujesz”. Dlaczego? Bo nie wiem, co masz na myśli. Na początku myślałem, że może klikając prawym przycinkiem na pierwszą bryłę, i wybierając opcję trybu polygons, poczym zrobić tak samo z drugą i użyć opcji Booleans właśnie POLYGONS’ów, ale kiedy tak zrobiłem, co prawda wyszło mi scalenie, ale nie brył Subdiv, tylko otaczających ich siatek brył Polygons. Innymi słowy, wyszedł mi prostokąt. Może źle rozumiem słowo „Konwertować” lub go źle używam! Jeśli możesz wyjaśnij mi dokładnie, o co chodzi, jestem bardzo początkującym, więc, potrzebuję jeszcze prowadzenia za rękę… Pozdrawiam!
  8. Witam! Kiedyś, pytałem jak połączyć bryły typu POLYGONS czy NURBS, ale tym razem, moje pytanie odnosi się do brył typu Subdiv. Jest ono dokładnie takie same, ale żeby bardziej przybliżyć sprawę, i uniknąć kłopotliwych pytań i wyjaśnień, napiszę jak łączę bryły Polygons. Oczywiście za pomocą opcji Booleans. Zrobiłem sobie, co prawda skrót, w tym takim „menu”, ale nadal pamiętam ścieżkę, co mnie bardzo cieszy [Polygons] -> Mesch -> Booleans -> Opcja spawania, cięcia, części wspólnej A więc moje pytanie: Jak zespawać, przeciąć czy utworzyć część wspólną z obiektów typu Subdiv. A jeśli nie ma konkretnej opcji jak w przypadku Polygonsów, to jak inaczej to zrobić? Czy da się scalić dwa obiekty Subdiv ze sobą z gładkim przejściem? Czy należy to robić za pomocą krzywej, i łączenia isopram jak w przypadku Nurbs’ów ? Pozdrawiam! Edycja: A więc, dzięki pomocy użytkownika „piotrek” mogę teraz zmieniać typ bryły! Wystarczy słuchając jego rady, wybrać z menu Modify zakładkę Convert i wybrać zadowalającą nas opcję! Skrót: Modify -> Convert -> Opcja.
  9. Necron

    Spawanie i Cięcie Obiektów

    Dzięki Ca Mel za pomoc, wiele z tych opcji na razie mi nic nie mówią, ale jak tylko je wytestuje, na pewno dowiem się o co chodzi! Ostatnio nie miałem czasu, żeby przeczytać ten post, więc wybacz że tak późno odpowiadam, ale rad jestem, że w ogóle ktoś mi odpowiedział :P Moje pytania zazwyczaj są nie tyle dziwne, co i głupie, i nie wstydzę sie do tego przyznać, ale wraz z tymi głupimi pytaniami, pojawiają się nowe nie? Zadziwiające... no, ale samo patrzenie na klawiaturę nie nauczy mnie "Maya'owiać" Więc czas wypróbować co też tam mi poleciłeś! Masz rację, musze przerobić parę tutoriali, niedawno dostałem w swoje zachłanne ręce 4 godzinny film, o Maya, mam nadzieje ze rozwieje on moje wątpliwości, i odpowie na te głupie i miejmy nadzieję że nie, męczące pytania, moje pytania! Nie pozostaje mi nic innego, jak podziękować Ci jeszcze raz, i wziąć się do roboty, a raczej do Maya'i ! " - [..] jest ona pusta w środku! Jak mam przykryć tę dziurę? Jeśli usuwam kratki kuli [ w opcji Face] To też jest ona pusta w środku! - Ciekawe odkrycie. A czego sie tam spodziewales? Hehehe, niezłe! Wręcz zabawne! Mam nadzieje, że moja nauka w Maya będzie również zabawna :P
  10. Witam! To mój drugi temat, i znowu zagadnienia, które sprawia mi kłopot. Może wydadzą wam się błahe, zresztą... Taka mam nadzieję! I) Spawanie: Tym razem, chodzi mi o łączenie obiektów. Wiem już, że istnieją ich dwa rodzaje, "POLYGONS" i "NURBS". Wiem, że z tą wiedzą, nie zajdę za daleko, dlatego pragnę dowiedzieć się nowych rzeczy, to jedna z nich: Jak połączyć dwa przedmioty, żeby wyglądały, jakby były jednym, jak je "Zespawać" ze sobą? Przykład: Chcę połączyć dwie kule, tak, by wyglądało, jakby jedna wyrastała z drugiej, ale nie chcę, by było widoczne miejsce, w którym jedna kula, wchodzi w drugą. Co prawda mogę ją, modelować, za pomocą opcji, takich jak "Face", ale nie jestem pewny, czy uda mi się zrobić drugi owalny obiekt. A więc? Jak to zrobić? II) Cięcie: Może was zadziwię, w co wątpię ale jednak, wiem jak przeciąć NURBS’y! Ale nie spoczywam na laurach, chcę dowiedzieć się, jak przeciąć, w taki sam, albo podobny sposób POLYGONS’y, Jednak mam zamiar trochę to pytanie przedłużyć, ponieważ, kiedy przetnę kulę NURBS, jest ona pusta w środku! Jak mam przykryć tę dziurę? Jeśli usuwam kratki kuli [ w opcji Face] To też jest ona pusta w środku! Jak mam to zapełnić, albo przykryć czymś, co by nie odstawało, innymi słowy: - Jak przeciąć bryłę POLYGONS nie usuwając kratek z siatki opcji „Face” i czy jest to możliwe? - Jeśli przetnę bryłę POLYGONS to, jeśli jest ona pusta w środku, jak tę dziurę przykryć bądź wypełnić? - Kiedy przecinam bryłę NURBS, tworzy mi się dziura, i ją chciałbym przykryć lub wypełnić czymś, jak to zrobić? Może wyda wam się straszne, to, co robię, by przeciąć bryłę Polygons. Tak, to Jest straszne, ale nie znam innego sposobu, mam nadzieję, że mi jakoś pomożecie, i wyprostujecie moje „skrzywienie”. Po raz kolejny, muszę wspomnieć, że jestem nowicjuszem, jeśli chodzi o Maya’ę, więc, mam nadzieję, że moje dość niekonwencjonalne środki nie zdenerwują was zbytnio… Pozdrawiam!
  11. Necron

    Add Division, Ręczne Kolorowanie

    Dziękuje ci TENIR! Tak, o to mi chodziło, co prawda nie ma u mnie tej opcji, ale jest "Add Division”, która dzieli te jedną kratkę, na cztery inne! Dzięki tobie odkryłem też inne! "Poke Face" Które robi to samo tylko że ... inaczej! W każdym bądź razie, dziękuję ci! Teraz już wiem jak to zrobić!
  12. Necron

    Add Division, Ręczne Kolorowanie

    Niestety, to nie to, dziękuję wam za pomoc, może, po tych tutorialach, uda mi się wyjaśnić o co mi chodzi w bardziej fachowy sposób, a może nawet uda mi się, odpowiedzieć na własne pytanie... jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie, niech je napisze, a ja, postaram się dowiedzieć czegoś więcej, o Mayi. Pozdrawiam po raz kolejny i dziękuję za odpowiedź! Po dłuższym namyśle stwierdzam, że może wykorzystam wasza wiedzę, i zapytam jeszcze o coś. Czy da się, w jakikolwiek sposób scalić dwa obiekty ze sobą?
  13. Necron

    Add Division, Ręczne Kolorowanie

    Hej! Dzięki za odpowiedź! Jednak, nadal nie dowiedziałem się, jak... Rozmnożyć bloczek ścianki. Chodzi mi o to, że jeśli włączę na bryle opcję "Face", Pokazują mi się... "Kropki" na każdej ze ścian, dzięki nim, mogę je zaznaczać i modelować, ale, jak zrobić, żeby na jednej ścianie, tych kropek było więcej? Chciałbym, jak to zresztą napisałem w temacie, żeby jedną część ścianki uwypuklić, za pomocą jednej kropki, a z druga spowodować, że wklęśnie. Innymi słowy, chciałbym jedną część ścianki rozdzielić, nie wiem za bardzo jak to fachowo nazwać... aby móc je, każdą jej część modelować osobno. Jeszcze raz, dziękuję ci za odpowiedź! Hej! Dzięki za odpowiedź! P4VV37
  14. Witam! Może ten temat wyda wam się jakiś dziwny, ale chciałbym, żebyście mi, starzy wyjadacze, coś podpowiedzieli... Na "Mayi"... "Rysuję"? A więc, na "Mayi" rysuję od... wczoraj, nie wiele umiem, i stąd może te kilka bardzo prostych pytań, prostych dla was, ale nie koniecznie dla mnie, a oto one: 1: Nie za bardzo wiem, jak to napisać... Może spróbuję tak:, Jeśli stworzę sześcian, i chcę go "zniekształcić" za pomocą opcji "Face" to mam tylko możliwość zniekształcania całych ścian obiektu, co mam zrobić, jeśli chciałbym tylko jedną jej część wgłębić? Czy da się to jakoś podzielić, na przykład żeby 1/4 ściany była wklęsła, a reszta wypukła Stwierdziłem, że może inaczej to wyjaśnię. Bazując na tym, czego dowiedziałem się sie z tutoriali, wiem, że do brył NURBS Można dodawać narzędziem Isopram dodatkowe linie siatki. W pytaniu nr 1 chodzi mi o to by zrobić coś takiego z bryłami POLYGONS Tym razem postaram się wyjaśnić dokładnie o co mi chodzi, tak więc: Obiekt > PPM > Isopram > Edit NURBS > Insert Isopram Czy da się tak zrobić z POLYGONS’ami ? 2: Czy mogę pokolorować obiekt własnoręcznie? To znaczy, jeśli chciałbym, żeby kula była zielona, ale miała różne plamki, na przykład żółte to, co mam zrobić? 3: Czy istnieje jakiś samouczek, dzięki któremu mógłbym nie zadręczać was takimi pytaniami jak te? Czy oprócz metody prób i błędów, niema innej opcji nauczenia się w samodzielny sposób? 4: Ostatnie, i zarazem najprostsze. Czy istnieje spolszczenie do Maya ? Wybaczcie mi, jeśli niektóre pytania są... źle skonstruowane, nie wiem, czy na Mayi się "Rysuje" czy może "Modeluje", jak juz mówiłem, jestem całkowitym nowicjuszem... Być może pytania nr 3 i 4 były już zadawane, jeśli tak, wybaczcie mi moją skrajną tępotę i brak umiejętności szukania, ale... No, nie mam wytłumaczenia! Pozdrawiam! Ad1: Chodziło mi o: Polygons, Edit Mesh, Add Dificuilts, które u mnie jest trochę inne, Polygons, Edit Mesh, Add Division. Dzieli ona jedną kratke w opcii Face obiektu, na cztery. [Tenir] Ad2: Można namalować takesturę, ale nie da się pomalować jej ręcznie. [ P4VV37 ] Ad3: Samouczek to inaczej Tutorial, co warto wiedzieć. [P4VV37] Ad4: Niema spolszczenia do Maya. [P4VV37] Dziękuję za rady i pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności