Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam nowy sprzet: core duo 2,66 karta GForce 8600 GT, 2GB RAM, na plycie abit AW9D. (Chce nadmienic z gory ze na poprzednim kompie z pentium 4 nic takiego sie nie dzialo). I mam dziwny problem, (pod XP i pod Vista jest tak samo) gdyz jakie kolwiem obiekty ktore stworze sa widoczne od normalnej strony tak jak trzeba, zas od tylu zamiast byc niewidoczne (chodzi mi o widocznosc face'ow i poligonow) sa widoczne zawsze na czarno. Gdy ustawiam opcje viewportu: "Force 2-Sided" nic sie nie zmienia, choc teraz z kolei powinienem widziec obie strony jako widoczne, to nadal tyl widze na czarno. W ustawieniu rendera zmiana tej opcji dziala ok, zas jak jej nie ma to tylu nie renderuje - tak jak trzeba. Jedynie w viewporcie dzieja sie te dziwne rzeczy.

Stwierdzilem tez ze gdy otworze plik stworzony jeszcze na starym kompie to wyswietlanie tylu dziala poprawnie (tzn. nie widac tylow - teraz sa przezroczyste, czyli tak ja ma byc), lecz opcja Force 2-Sided nadal nie dziala.

Nie wiem co mozna z tym zrobic.... pomocy! bo to strasznie utrudnia prace w 3ds

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W zakładce menu DISPLAY->DISPLAY PROPERTIES zaznacz BACKFACE CULLING.

Możesz to zrobić również dla pojedyńczego obiektu klikając na nim prawym przyciskiem i wybierając OBJECT PROPERTIES.

 

Force-2-sided dotyczy materiałów a nie wyświetlania w viewporcie.

 

pozdro!

Napisano
  • Autor

to co mi poradziles tyczy sie jedynie zaznaczonych obiektow (niestety.. :/). Mi chodzilo o generalne wlasciwosci wyswietlania w viewportcie. (a opcja force 2-sided tez jest dostepna dla viewportu i dla rendera osobno). Cos musi byc jeszcze nie tak u mnie, bo na XP wczoraj sprobowalem roznych ustawien i nic, ale gdy zmienialem mu drivery (OpenGL, Direkt3D lub Software - w MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> VIEWPORT) to po nastej juz zmianie wyboru tych driverow i ich opcji stalo sie - jak reka odjal zaczelo wyswietlac poprawnie i to na kazdym driverze. Tyle, ze nie wiem czemu tak sie stalo (ZAGADKA). Teraz zapodalem Viste i sie z tym mecze od nowa.... :/

Napisano
  • Autor

teraz mam tak, ze na driverach: Software i OpenGL dziala wyswietlanie force 2-sided, ale nadal nie mam przezroczystosci w normalnym trybie. Dla Direct3D i dla zwyklego tryby i dla force 2-sided od tylu widac czarna powierzchnie.... Lipa jak nic..

 

Jesli ktos ma pomysl jak to rozwiazac, to prosze o pomoc...

Napisano
  • Autor

rozwiazanie: MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> zakladka VIEWPORTS i zaznaczyc opcje BACKFACE CULL ON OBJECT CREATION. Teraz dziala. wszystkie nowe obietky sa widoczne tak jak trzeba, ale stare nie - trzeba je ustawic w zakladce DISPLAY - faktycznie. jedynie pod driverami Direct3D nie dziala force 2-sided. Ale nie ma problemu, bo ustawilem Open GL. :)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności