Skocz do zawartości

problem z widokiem w viewporcie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam nowy sprzet: core duo 2,66 karta GForce 8600 GT, 2GB RAM, na plycie abit AW9D. (Chce nadmienic z gory ze na poprzednim kompie z pentium 4 nic takiego sie nie dzialo). I mam dziwny problem, (pod XP i pod Vista jest tak samo) gdyz jakie kolwiem obiekty ktore stworze sa widoczne od normalnej strony tak jak trzeba, zas od tylu zamiast byc niewidoczne (chodzi mi o widocznosc face'ow i poligonow) sa widoczne zawsze na czarno. Gdy ustawiam opcje viewportu: "Force 2-Sided" nic sie nie zmienia, choc teraz z kolei powinienem widziec obie strony jako widoczne, to nadal tyl widze na czarno. W ustawieniu rendera zmiana tej opcji dziala ok, zas jak jej nie ma to tylu nie renderuje - tak jak trzeba. Jedynie w viewporcie dzieja sie te dziwne rzeczy.

Stwierdzilem tez ze gdy otworze plik stworzony jeszcze na starym kompie to wyswietlanie tylu dziala poprawnie (tzn. nie widac tylow - teraz sa przezroczyste, czyli tak ja ma byc), lecz opcja Force 2-Sided nadal nie dziala.

Nie wiem co mozna z tym zrobic.... pomocy! bo to strasznie utrudnia prace w 3ds

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W zakładce menu DISPLAY->DISPLAY PROPERTIES zaznacz BACKFACE CULLING.

Możesz to zrobić również dla pojedyńczego obiektu klikając na nim prawym przyciskiem i wybierając OBJECT PROPERTIES.

 

Force-2-sided dotyczy materiałów a nie wyświetlania w viewporcie.

 

pozdro!

Napisano

to co mi poradziles tyczy sie jedynie zaznaczonych obiektow (niestety.. :/). Mi chodzilo o generalne wlasciwosci wyswietlania w viewportcie. (a opcja force 2-sided tez jest dostepna dla viewportu i dla rendera osobno). Cos musi byc jeszcze nie tak u mnie, bo na XP wczoraj sprobowalem roznych ustawien i nic, ale gdy zmienialem mu drivery (OpenGL, Direkt3D lub Software - w MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> VIEWPORT) to po nastej juz zmianie wyboru tych driverow i ich opcji stalo sie - jak reka odjal zaczelo wyswietlac poprawnie i to na kazdym driverze. Tyle, ze nie wiem czemu tak sie stalo (ZAGADKA). Teraz zapodalem Viste i sie z tym mecze od nowa.... :/

Napisano

teraz mam tak, ze na driverach: Software i OpenGL dziala wyswietlanie force 2-sided, ale nadal nie mam przezroczystosci w normalnym trybie. Dla Direct3D i dla zwyklego tryby i dla force 2-sided od tylu widac czarna powierzchnie.... Lipa jak nic..

 

Jesli ktos ma pomysl jak to rozwiazac, to prosze o pomoc...

Napisano

rozwiazanie: MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> zakladka VIEWPORTS i zaznaczyc opcje BACKFACE CULL ON OBJECT CREATION. Teraz dziala. wszystkie nowe obietky sa widoczne tak jak trzeba, ale stare nie - trzeba je ustawic w zakladce DISPLAY - faktycznie. jedynie pod driverami Direct3D nie dziala force 2-sided. Ale nie ma problemu, bo ustawilem Open GL. :)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności