Napisano 24 Wrzesień 200717 l mam nowy sprzet: core duo 2,66 karta GForce 8600 GT, 2GB RAM, na plycie abit AW9D. (Chce nadmienic z gory ze na poprzednim kompie z pentium 4 nic takiego sie nie dzialo). I mam dziwny problem, (pod XP i pod Vista jest tak samo) gdyz jakie kolwiem obiekty ktore stworze sa widoczne od normalnej strony tak jak trzeba, zas od tylu zamiast byc niewidoczne (chodzi mi o widocznosc face'ow i poligonow) sa widoczne zawsze na czarno. Gdy ustawiam opcje viewportu: "Force 2-Sided" nic sie nie zmienia, choc teraz z kolei powinienem widziec obie strony jako widoczne, to nadal tyl widze na czarno. W ustawieniu rendera zmiana tej opcji dziala ok, zas jak jej nie ma to tylu nie renderuje - tak jak trzeba. Jedynie w viewporcie dzieja sie te dziwne rzeczy. Stwierdzilem tez ze gdy otworze plik stworzony jeszcze na starym kompie to wyswietlanie tylu dziala poprawnie (tzn. nie widac tylow - teraz sa przezroczyste, czyli tak ja ma byc), lecz opcja Force 2-Sided nadal nie dziala. Nie wiem co mozna z tym zrobic.... pomocy! bo to strasznie utrudnia prace w 3ds
Napisano 25 Wrzesień 200717 l W zakładce menu DISPLAY->DISPLAY PROPERTIES zaznacz BACKFACE CULLING. Możesz to zrobić również dla pojedyńczego obiektu klikając na nim prawym przyciskiem i wybierając OBJECT PROPERTIES. Force-2-sided dotyczy materiałów a nie wyświetlania w viewporcie. pozdro!
Napisano 26 Wrzesień 200717 l Autor to co mi poradziles tyczy sie jedynie zaznaczonych obiektow (niestety.. :/). Mi chodzilo o generalne wlasciwosci wyswietlania w viewportcie. (a opcja force 2-sided tez jest dostepna dla viewportu i dla rendera osobno). Cos musi byc jeszcze nie tak u mnie, bo na XP wczoraj sprobowalem roznych ustawien i nic, ale gdy zmienialem mu drivery (OpenGL, Direkt3D lub Software - w MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> VIEWPORT) to po nastej juz zmianie wyboru tych driverow i ich opcji stalo sie - jak reka odjal zaczelo wyswietlac poprawnie i to na kazdym driverze. Tyle, ze nie wiem czemu tak sie stalo (ZAGADKA). Teraz zapodalem Viste i sie z tym mecze od nowa.... :/
Napisano 26 Wrzesień 200717 l Autor teraz mam tak, ze na driverach: Software i OpenGL dziala wyswietlanie force 2-sided, ale nadal nie mam przezroczystosci w normalnym trybie. Dla Direct3D i dla zwyklego tryby i dla force 2-sided od tylu widac czarna powierzchnie.... Lipa jak nic.. Jesli ktos ma pomysl jak to rozwiazac, to prosze o pomoc...
Napisano 26 Wrzesień 200717 l Autor rozwiazanie: MENU CUSTOMIZE -> PREFERENCE SETTINGS -> zakladka VIEWPORTS i zaznaczyc opcje BACKFACE CULL ON OBJECT CREATION. Teraz dziala. wszystkie nowe obietky sa widoczne tak jak trzeba, ale stare nie - trzeba je ustawic w zakladce DISPLAY - faktycznie. jedynie pod driverami Direct3D nie dziala force 2-sided. Ale nie ma problemu, bo ustawilem Open GL. :)))
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto