Becker Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 Witam. Nie wiedziałem gdzie napisac tego posta :) To mój pierwszy post na waszym forum. Mam 30 lat i prawie znikomy kontak z Maya do wczoraj. Stałem się szcześliwym posiadaczem Maya 2008. Po części z chęci a po drugie raczej z konieczności. Muszę zrobić model swojego samochodu przed i po przeróbkach.(Calibra) Co za zbieg okoliczności :p Aby mieć pełen obraz.A z Maya styczności nie miałem nigdy.Zwaracam sie więc do was z proźbą. Od czego zacząć,co najpierw opanować, itd... Całego forum przeczytać nie nadąże a czas mnie goni bo mam niecałe 2 miesiące na zrobienie modelu. Pozdrawiam Krzysiek
JmTm00 Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 dla Twoich potrzeb proponuje opanowanie zagadnienia "poly modeling" "blueprint" jak na początek...jezeli chcesz zrobic ładną tą furkę to pózniej trzepiesz zagadnienia "mental ray" i "shaders"...szukaj tutków, kombinuj, podpatruj jak inni to robia bo jezeli naprawde maye widzisz pierwszy raz na oczy to masz nie lada zadanie zrobi furke "na poziomie"...na tym forum jest dział MAYA niestety musisz tam zerknąc :/ Gud lak...bedziesz wrzucac postep prac? czasem to przyspieszy Ci prace bo ludzie tutaj pomocni są ;) Pozdrawiam
Becker Napisano 1 Październik 2007 Autor Napisano 1 Październik 2007 No to zabieram się za czytanie. Oczywiście fotki obowiązkowo pokaże. A do projektu potrzebuje model właśnie zeby widzieć zmiany prawie jak na żywo przed i po. A to moja niunia :) jeszcze przed zabiegami :) http://img.photobucket.com/albums/v475/Bubi/Cali2207.2007023.jpg http://img.photobucket.com/albums/v475/Bubi/Cali2207.2007002.jpg Wszystkie rady mile wskazane Pozdrawiam Krzysiek
xeav Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 Digital-tutors oferuje całkiem ciekawe zestawy videotutoriali http://www.digitaltutors.com/store/product.php?productid=56&cat=0&page=2 http://www.digitaltutors.com/store/product.php?productid=2959&cat=0&page=1 http://www.digitaltutors.com/store/product.php?productid=3011&cat=0&page=1
pecet Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 może jednak zostaw Cali w spokoju (ewentualnie dokup ładne felgi, jak trzeba zrób blacharkę i odnów lakier) tak mało jest juz nie skrzywdzonych egzemplarzy edit. mimo wszystko 2 miesiące to mało żeby od zera nauczyć się robić ładne modele
Becker Napisano 1 Październik 2007 Autor Napisano 1 Październik 2007 No pecet :) Masz całkowita rację. Ale tu nie chodzi o max wiocha tuning tylko o delikatne wyprowadzenie typu drobne dokladki itd.Ale musze poeksperymentowac właśnie a do tego maya idealna.Takze z kolorami i wysokością zawieszenia. Nic więcej robione nie bedzie. Co do Felg to albo te na lustro lub inne. Te przypominaja amerykańskie low rider Xeav wszystkie 3 tutki sa super własnie oblukałem. trzeba bedzie jakoś to dorwać ale kasa niezła za to :) a nie ukrywam że by się sprzydało ps.Pecet piekne to toje Audi R8.Udostępniesz moze model? Czy to nielegalne? :) Chętnie bym poznał bliżej poszczególne etapy prac ps.2 Własnie dostałem od znajomka 4 cd z serii 3D total textures w tym jest takze vol8 Vehicles Czy te texturki podpasuja do maya? czy to tylko do 3ds max-a?
Tomasz_87 Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 ja osobiscie polecam w majce spline modeling. a co sie tyczy tekstur to nie ma znaczenia z nimi, pasuja do kazdego programu :)
pecet Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 to audi było robione w 3dmax więc nawet jakbym udostępnił (ale nie udostępnie :p)to chyba za wiele byś z tego nie zobaczył(niewiem jakie tam pliki może maya importować), a proces tworzenia z grubsza jest tu -> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=31914
Rascal Napisano 2 Październik 2007 Napisano 2 Październik 2007 Niestety w tym czasie to najwyzej model odlany z plastiku a'la odpust :) witamy w rzeczywistosci :) i ani kszty w tym zlosliwosci.
Tomek Kosiorek Napisano 2 Październik 2007 Napisano 2 Październik 2007 No pecet :) Masz całkowita rację. Ale tu nie chodzi o max wiocha tuning tylko o delikatne wyprowadzenie typu drobne dokladki itd.Ale musze poeksperymentowac właśnie a do tego maya idealna.Takze z kolorami i wysokością zawieszenia. Nic więcej robione nie bedzie. Co do Felg to albo te na lustro lub inne. Te przypominaja amerykańskie low rider Xeav wszystkie 3 tutki sa super własnie oblukałem. trzeba bedzie jakoś to dorwać ale kasa niezła za to :) a nie ukrywam że by się sprzydało ps.Pecet piekne to toje Audi R8.Udostępniesz moze model? Czy to nielegalne? :) Chętnie bym poznał bliżej poszczególne etapy prac ps.2 Własnie dostałem od znajomka 4 cd z serii 3D total textures w tym jest takze vol8 Vehicles Czy te texturki podpasuja do maya? czy to tylko do 3ds max-a? gratuluję zapału oby się nie wypalił:) ale ja bym nie kupował maji by w dwa miesiące zrobić coś a'la samochód i obniżyć w nim zawieszenie- raczej uczyłbym się parę lat żeby zrobić jakąś animkę- do tego maya jest "idealniejsza";)
Becker Napisano 3 Październik 2007 Autor Napisano 3 Październik 2007 No i stało się:) Zaraziłem się na maksa. Dziś zakupiłem to: http://www.digitaltutors.com/store/product.php?productid=2959&cat=0&page=1 Xeav. Dzieki za linka. Oglądam filmy i pojmuje to jakoś chodz cięzko mi musze przyznać. juz za parę dni zaczynam. I chyba na poczatek strzele sobie model z tego poradnika. krok po kroku. Jesteście jak virus :) Zarażacie niesamowicie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się